Spotkanie karawany „Naturalnie Renault Trucks” oraz konkursu Optifuel Challenge 2015 w Fabianowie udowadnia, że ekonomia transportu i komfort kierowcy nie zawsze się wykluczają.
Optifuel to czysto ekonomiczne spojrzenie na zagadnienia transportowe. Tymczasem „Naturalnie Renault Trucks” to ukłon w stronę kierowców i pokazanie, że nie wszystko, co ekonomiczne musi być niewygodne.
Zobacz także:
Renault T łączy w sobie niskie koszty eksploatacji tak ważne dla firmy, z komfortem pracy i wypoczynku dla kierowcy.
Sześć pojazdów Renault Trucks z naczepami Wielton stanęło na placu serwisu Polsad w Fabianowie k. Kalisza. Trzy z nich to konkursowe zestawy, które po odwiedzeniu ośmiu lokalizacji pozwoliły na wzięcie w konkursie rekordowej ilości 413 kierowców. Zważywszy, że do końca zmagań siódmej edycji pozostały jeszcze 2 spotkania, końcowy rezultat zapowiada się imponująco!
Dzięki zastosowanym w ciężarówkach rozwiązaniom Optifuel, uczestnicy osiągają doskonałe rezultaty zużycia paliwa. Średnia wartość po ośmiu konkursach wynosi 27,17 l/100 km. Jest to wynik bardzo dobry, jeśli weźmiemy pod uwagę przewożony ładunek (22 tony) oraz fakt, że trasy konkursowe są często niezwykle wymagające: drogi lokalne o dużym natężeniu ruchu usiane skrzyżowaniami i światłami.
Kolejne trzy Renault T dopiero zaczynają swoją „służbę”. Są to pojazdy demonstracyjne, a ich głównym zadaniem jest przybliżanie wszystkim kierowcom gamy pojazdów Renault Trucks. Charakterystyczna kabina gamy T jest już stosunkowo częstym widokiem na Polskich i Europejskich drogach. Jednak niezbyt wielu kierowców miało okazję zasiąść za kierownicą czy obejrzeć wnętrze nowoczesnej „tetki”. Po trzech spotkaniach na parkingach przeważają komentarze „Ja nie wiedziałem…” Ja nie wiedziałem, że to taka duża kabina. Ja nie wiedziałem, że to takie wygodne auto. Ja nie wiedziałem, że tak bardzo różni się od Premiumki.
Z ogólnym uznaniem spotyka się przestronność kabiny, i jej wyposażenie. Górna leżanka, którą można zamienić w pojemny schowek na rzeczy kierowcy, pomysłowy leżak ułatwiający odpoczynek w trakcie przerw, nowoczesna tablica przyrządów z kolorowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości. To tylko kilka z widocznych na pierwszy rzut oka nowoczesnych rozwiązań w kabinie. Potem przychodzi czas na detale takie jak, wygodne sterownie komputerem pokładowym, pilot do zarządzania większością wyposażenia kabiny, odpowiedzialnego za komfort czy 6 wygodnie rozmieszczonych gniazdek dla urządzeń elektrycznych. Do trzech ciężarówek karawany dołączy już wkrótce kolejna, tym razem w wersji MaxiSpace.
Po krótkim spotkaniu w Fabianowie obydwie imprezy ruszają w swoje strony. Optifuel Challenge ma przed sobą jeszcze 2 przystanki w Tarnowie Podgórnym i Pruszczu Gdańskim. Natomiast karawana „Naturalnie Renault Trucks” ma w planie wizyty w serwisie w Szczecinie, a potem na 2 dużych parkingach w okolicy Torzymia.
Następne zaplanowanie spotkanie to 10 września. Wtedy też odbędzie się polski finał, w którym wezmą udział zwycięzcy eliminacji lokalnych. Dwóch z nich pojedzie do Lizbony, aby reprezentować Polskę w wielkim finale europejskim jesienią tego roku. Liczymy, że w tej edycji to Polak stanie na najwyższym stopniu podium. I wtedy zadamy mu pytanie czy Renault Trucks T jest bardziej ekonomiczny czy wygodniejszy.
Tymczasem trzymajcie kciuki za polską drużynę na konkursie Optifuel Challenge 2015 i śledźcie karawanę na facebookowym profilu Renault Trucks.