RENAULT TRUCKS: MODEL D WIDE NGV DLA POCZTY WE FRANCJI

renault_tru1a

Renault Trucks przekazało La Poste kluczyki do modelu Trucks D WIDE NGV. Ten pierwszy we flocie odbiorcy pojazd ciężarowy zasilany sprężonym gazem ziemnym (CNG) stanowi dowód zaangażowania francuskiej poczty w poprawę jakości powietrza w środowiskach miejskich.

Jest też przykładem udanej współpracy obydwu firm w dziedzinie proekologicznego transportu.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Od ponad 10 lat La Poste Group prowadzi kompleksową politykę zrównoważonego rozwoju i obecnie korzysta z jednej z największych na świecie flot pojazdów elektrycznych. Posiada łącznie ponad 30 000 elektrycznych jednostek transportowych: pojazdów ciężarowych, samochodów osobowych, cztero- i trójkołowców, a także rowerów z dodatkowym napędem elektrycznym.

Firma uczestniczy również w ambitnych projektach badawczych, których celem jest opracowanie pojazdów przyszłości, testując samochody i rowery z napędem wodorowym. La Poste Group współpracuje także z Renault Trucks, prowadząc testy eksploatacyjne eksperymentalnego Maxity Electric, wyposażonego w ogniwa paliwowe, wydłużające użyteczny zasięg pojazdu.

To jedyny w Europie pojazd ciężarowych zasilany wodorem. Ponadto, w ostatnim roku La Poste podjęła decyzję o wprowadzeniu do eksploatacji na obszarze całego kraju pojazdów zasilanych gazem ziemnym, NGV (Natural Gas for Vehicles).

Pojazdy CNG Renault Trucks: niezawodne i niskoemisyjne

Nowo odebrane Renault Trucks D CNG służy do dystrybucji listów i paczek w Paryżu i okolicach. Zajezdnia Rungis, której siedziba od końca 2015 r. znajduje się na terenie parku przemysłowego Sogaris, posiada własną stację tankowania gazu ziemnego, dzięki czemu kierowca może codziennie uzupełniać paliwo. Zasięg użyteczny pojazdu wynosi 400 km.

Jednym z alternatywnych źródeł energii oferowanych przez Renault Trucks w swoich pojazdach jest sprężony gaz ziemny (CNG). To dojrzała technologia silnikowa, zapewniająca małą emisję zanieczyszczeń. Silniki nie wymagają stosowania dodatku AdBlue. Ich spaliny są niemal całkowicie wolne od cząstek stałych, dymu i zapachu. Mogą być zasilane gazem ziemnym lub biometanem (biogazem).

Biometan jest paliwem odnawialnym, pozyskiwanym z materiałów organicznych, którego spalaniu towarzyszy znacznie mniejsza emisja CO2 – o ponad 70 proc. – w porównaniu z olejem napędowym. Pojazdy zasilane CNG lub biometanem mogą być użytkowane w strefach o zaostrzonym rygorze emisyjnym i doskonale sprawdzają w środowiskach miejskich i podmiejskich, w zastosowaniach, takich jak dostawy towarów i usługi komunalne (zamiatanie ulic czy wywóz odpadów).

CNG: atrakcyjne dla La Poste źródło energii

Poprawa jakości powietrza staje się koniecznością w coraz większej liczbie miast, które w tym celu zamykają swoje centra dla ruchu pojazdów emitujących zbyt dużo zanieczyszczeń.

La Poste, realizująca ambitną politykę miejskiej logistyki, na dużą skalę wykorzystuje już pojazdy elektryczne w doręczaniu listów i paczek – o łącznej objętości do 4 metrów sześciennych. Technologia CNG pozwala dostarczać również większe ładunki, umożliwiając tym samym świadczenie kompleksowych usług pocztowych i kurierskich, z użyciem szerokiej gamy pojazdów. Obecnie przy doręczaniu przesyłek na tzw. ostatnim kilometrze firma użytkuje 40 samochodów dostawczych zasilanych gazem, planując przed końcem roku zwiększyć ich liczbę do 100.

W porównaniu z pojazdami napędzanymi konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi, pojazdy wykorzystujące CNG emitują do 98 proc. mniej cząstek stałych i do 80 proc. mniej tlenków azotu.

Dane techniczne Renault Trucks D WIDE CNG
– podwozie samochodu ciężarowego D Wide CNG 4×2 Euro 6;
– silnik: Euro 6 NGT9 / 6-cylindrowy/ 9-litrowy / 320 KM;
– zbiorniki gazu: 8 x 100 l, rozmieszczone z prawej i lewej strony ramy podwozia;
– zasięg eksploatacyjny: do 400 km, zależnie od warunków użytkowania;
– ładowność: 18 t.