W polskim finale konkursu Optifuel Challenge 10 zwycięzców lokalnych eliminacji walczyło o najwyższe laury w Polsce i udział w europejskim finale w Nicei w październiku.
Finał tegorocznej edycji konkursu odbył się w Młochowie, siedzibie Volvo Group Trucks Poland. Dwuetapowe zawody rozegrano przy użyciu zestawów składających się z ciągnika siodłowego Renault Trucks T o mocy 460 KM i naczepy Wielton, o wadze 37 ton.
Zobacz także:
LST I KPWM – NOWE POJAZDY DLA POLSKIEGO WOJSKA
W pierwszej części finałowej rozgrywki, po wylosowaniu jednego z 2 zestawów finałowych i kolejności jazdy, każdy z finalistów przejechał ok. 40-kilometrowy odcinek z Młochowa do Radziejowic i z powrotem. W czasie jazdy obowiązywało restrykcyjne przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznej jazdy i właściwej eksploatacji, m.in. zakaz pokonywania zakrętów z nadmierną prędkością, jazdy na biegu jałowym, doprowadzanie do poślizgu kół napędowych. Do drugiego, ostatniego etapu zakwalifikowali się dwaj kierowcy, którzy osiągnęli najlepsze wyniki na zestawie A i B.
Wyniki były mierzone na podstawie średniego zużycia paliwa i średniej prędkości. Rewelacyjny wynik w spalaniu osiągnął Mateusz Skrzypek z firmy Sped Partner Sp. z o.o. z wynikiem spalania 21,4 l/100 km. To nie wystarczyło jednak do wygrania wielkiego finału, ponieważ liczyła się też średnia prędkość przejazdu. I tu najlepszą wartość 65,9 km/h oraz zużycie paliwa na poziomie 23,6l/100 km osiągnął Paweł Bucior z firmy „Styropianex – produkcja i sprzedaż styropianu Eugeniusz Bucior”, który ostatecznie zajął I miejsce i przeszedł do europejskiego finału.
28 października, wraz z innymi 5. finalistami Rynku Europy Centralno- Wschodniej, Paweł Bucior pojedzie do Nicei powalczyć o tytuł International Optifuel Champion 2014. Firma Styropianex startowała w konkursie Optifuel Challenge po raz pierwszy, ale zna rozwiązania Renault Trucks z zakresu ekonomicznej jazdy już od 2004, kiedy to Paweł Bucior zdecydował się na zakup Optifuel Infomax. Obecnie w taborze firmy znajduje się 55 pojazdów, z czego większą część stanowią pojazdy z Volvo Group Trucks. Firma zatrudnia 60 kierowców.
W finale EMEA Optifuel Challenge 2014 nagrodą główną jest m.in. voucher na kwotę 8000 Euro, a dla firmy, którą reprezentuje zwycięzca pojazd Renault Trucks T 460 na rok użytkowania. Dodatkowo najlepszy kierowca z rynku Europy Centralno- Wschodniej wygra voucher na kwotę 4000 Euro, a dla firmy pojazd Renault Trucks T 460 na pół roku użytkowania. Nagroda główna i nagroda dla najlepszego kierowcy z rynku Europy Centralno-Wschodniej sumują się.
Tegoroczną edycję wsparli partnerzy konkursu: Renault Trucks Financial Services, Michelin Polska, Total Polska, Wielton.