Trwają targi IFAT 2018, poświęcone gospodarowaniu wodą, ściekami, odpadami i surowcami. Swoją bogatą ofertę dedykowanych pojazdów prezentuje Renault Trucks.
W Messe München, monachijskim centrum wystawowym do 18 maja marka wystawia swoje cztery specjalnie przystosowane do potrzeb sektora komunalnego i wywozu odpadów auta.
Zobacz także:
Podczas wystawy po raz pierwszy w Niemczech zaprezentowany został pojazd D Access z zabudową do załadunku tylnego Olympus 19N. Ten niskopodłogowy samochód został zaprojektowany specjalnie do wywozu odpadów z terenów miejskich, a jego szerokość całkowita wynosi zaledwie 2300 mm.
Wszechstronną serię D reprezentuje również D16 z kabiną o szerokości 2,1 m z zabudową typu zamiatarka uliczna wykonana przez firmę Faun. Model C 4×2 to ciężki, solidny pojazd z zabudową bramową firmy Meiller, który jest przeznaczony do zastosowań w sektorze budowlanym jak również do wywozu odpadów. Z kolei wersja T 480 6×2 posiada zabudowę hakową firmy Meiller.
Renault Trucks D Access
Prawdziwą gwiazdą firmy na targach IFAT 2018 jest D Access. Ten pojazd do zbiórki odpadów o imponująco wąskiej konstrukcji ma zwis przedni o długości tylko 1665 mm. Dzięki temu i niewielkiej szerokości jest to kompaktowy pojazd do zastosowań miejskich, który może z łatwością dotrzeć nawet do trudno dostępnych miejsc.
Oferuje on ponadto szereg korzyści z zakresu wygody użytkowania. Szeroka szyba przednia zapewnia kierowcy pole widzenia 220° a zakres martwego pola jest poniżej 15°. Pozycja kierowcy na poziomie ruchu pieszego umożliwia bezpieczną jazdę nawet w szybko poruszającym się ruchu miejskim. Pojazd posiada też praktycznie płaską podłogę kabiny, a wysokość wnętrza kabiny wynosi 2 metry, co pozwala na swobodne poruszanie wewnątrz.
Renault Trucks D Access zawiera również szereg funkcji uwzględniających konieczność częstego wsiadania i wysiadania z pojazdu. Stopień – znajduje się na wysokości zaledwie 435 mm od podłoża. Kąt otwarcia drzwi 80° po stronie kierowcy zapewnia łatwy dostęp do pojazdu. Jako opcja dostępne są też składane drzwi po stronie pasażera.
Samochód wyposażony został w 8-litrowy silnik o mocy 320 KM zgodny z normą spalania Euro 6 oraz automatyczną skrzynię biegów Allison 3000 specjalnie przystosowaną do zastosowań typowych dla wywozu odpadów.
Renault Trucks C 2.3 m 320 4×2
Dzięki swojej wąskiej, obniżonej kabinie nadaje się do użytku na placu budowy lub do wywozu odpadów w środowisku miejskim. Jego kabina jest zarówno komfortowa, jak i wytrzymała. Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym oferuje ogrzewanie, wentylację i wiele dodatkowych funkcji. Stopnie wejściowe i niska podłoga kabiny sprawiają, że dostęp do pojazdu jest bezpieczny i łatwy.
Drzwi Vision po stronie pasażera, wyposażone w dodatkową szybę w dolnej części, pozwalają kierowcy przez cały czas obserwować, co dzieje się na drodze po prawej stronie pojazdu. Znacząco zmniejsza to wszelkie ryzyko podczas skręcania w prawo.
Resory piórowe przedniej osi w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem osi napędowej zapewniają wysoki komfort, jak również trwałość podwozia. Dzięki standardowemu wyposażeniu pojazdu w automatyczną skrzynię biegów Optidriver z funkcją terenową, pojazd nadaje się do użytku zarówno w terenie, jak i w każdych warunkach pogodowych.
Wariant o mocy 320 KM napędzany jest 8-litrowym silnikiem DTI8 w technologii common rail. Ulepszony hamulec wydechowy Optibreake o mocy hamującej 320 KM współpracuje z hamulcami zasadniczymi, zapewniając zwiększone bezpieczeństwo podczas jazdy.
Zamiatarka uliczna D 16
Gama D firmy Renault Trucks jest reprezentowana również przez model D z kabiną o szerokości 2,1 m. Ten 16-tonowy pojazd napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 KM. Skrzynia ZF 9S 1110 TO oferuje 9 zsynchronizowanych biegów do jazdy do przodu i jeden bieg wsteczny. Kabina pojazdu wyposażona jest w drzwi po stronie pasażera z dodatkową szybą w dolnej części, ułatwiającą kierowcy obserwowanie, co dzieje się obok pojazdu.
Znacząco zmniejsza to wszelkie ryzyko związane ze skręcaniem w prawą stronę. Obecność tylko dwóch stopni ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
Pojazd wyposażony jest w zabudowę bramową Meiller AK 12 MT.
Renault Trucks T480 6×2
Model T z zabudową hakową doskonale nadaje się do przewozu szczególnie ciężkich ładunków. Podwozie 6×2 z zawieszeniem pneumatycznym, rozstawem osi 3350 mm i kabiną o szerokości 2,5 m wyposażone zostało w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver. Auto napędzane jest 12,8-litrowym silnikiem Euro 6 Step C z układem common rail. Dzięki mocy 480 KM i maksymalnemu momentowi obrotowemu 2400 Nm ma wystarczająco dużo siły do przewozu nawet najcięższych ładunków.
W kabinie sypialnej pojazdu, na targach IFAT 2018, znaleźć można podgrzewany fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym, 24-litrową lodówkę i pilot sterujący wszystkimi funkcjami w przedziale sypialnym.
Pojazd wyposażony jest w dźwignik hakowy Meiller RS 21.70.