Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych. Jednocześnie coraz szerszy jest wybór akumulatorów do aut MHDV: modele D i D Wide Z.E mogą teraz pomieścić baterie 66 kWh.
Z kolei Master Z.E. został właśnie przekazany w wersji DMC 3,5 tony – podwozie z kabiną, dołączając do dostępnej na rynku 3,1-tonowej platformy z kabiną i furgonem.
Zobacz także:
Pojazdy Renault Trucks Z.E. z napędem w 100 proc. elektrycznym są bezgłośne i pozwalają zachować wysoką jakość powietrza w mieście. Umożliwiają dostęp do obszarów miejskich, nawet tych, na których obowiązują surowe ograniczenia w ruchu. Aby pomóc firmom transportowym przejść na w pełni elektryczne pojazdy marka, można je konfigurować w zależności od potrzeb biznesu w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC i zasięgu do 400 km.
Akumulatory to jedne z najdroższych części w pojeździe z napędem elektrycznym. Zamiast systematycznie zwiększać maksymalny zasięg operacyjny, Renault Trucks woli oferować potrzebny zakres. To rozwiązanie jest dostosowane do rzeczywistych wymagań uzytkowników, utrzymując poziom ładowności i zapewniając zachowanie konkurencyjności firmy.
Wcześniej ograniczone do 50 kWh, D i D Wide Z.E. można teraz wyposażyć w akumulatory litowo- jonowe o pojemności 66 kWh, które zapewniają większą elastyczność działania. Można wybierać spośród pięciu różnych konfiguracji, maksymalnie nawet sześciu akumulatorów o nowej pojemności dla D Z.E., co przekłada się na zwiększony zasięg (wspomniane wyżej 400 km).
Rozszerzona została oferta na pojazdy dostawcze Master Z.E. – teraz można zamówić pojazd o DMC 3,5 t (poprzednio DMC 3,1 t). Pomimo dodatkowej ładowności 400 kg, pojazd nadal zapewnia rzeczywisty zasięg pracy wynoszący 120 km. Pojazd można w pełni naładować w ciągu zaledwie sześciu godzin.
Elektryczny, dostawczy Master Z.E., jest teraz dostępny również w wersji podwozia z kabiną, które może zostać dostosowane do wielu branż: zabudowy typu „wywrotka” lub kontener o dużej pojemności z windą na zwisie. Gama obejmuje trzy modele (furgon, platforma z kabiną i podwozie z kabiną) dostępne w trzech różnych długościach (L1, L2, L3), dwóch wysokościach (H1, H2), dwie wersje DMC: 3,1 tony (furgon lub platforma kabina) lub 3,5 tony (wszystkie wersje).
GAMA RENAULT TRUCKS Z.E.
Master Z.E.
– dopuszczalna masa całkowita 3.1 t do 3.5 t;
– silnik elektryczny o mocy 57 kW;
– moment maksymalny: 225 Nm ;
– prędkość maksymalna: 100 km/h;
– pojemność baterii: 33 kWh (akumulatory litowo– jonowe);
– zasięg pojazdu wg cyklu NEDC: 200 km;
– zasięg w rzeczywistych warunkach: do 120 km;
– ładowanie 7 kW, prąd przemienny (AC).
D Z.E.
– dopuszczalna masa całkowita: 16t (podniesiona rejestracyjnie do 16.7 t);
– dostępne rozstawy osi: 4,400 mm oraz 5,300 mm;
– silnik elektryczny o mocy szczytowej 185 kW (moc ciągła 130 kW);
– moment maksymalny: 425 Nm;
– maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 16 kNm;
– 2-biegowa skrzynia przełożeń;
– baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 do 400 kWh;
– zasięg w rzeczywistych warunkach: do 400 km;
– ładowanie 20 kW, prąd przemienny (AC); 150 kW prąd stały (DC).
D Wide Z.E.
– dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t);
– dostępny rozstaw osi: 3,900 mm;
– dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW);
– maksymalny moment obrotowy: 850 Nm;
– maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm;
– 2-biegowa skrzynia przełożeń;
– baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh;
– zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km;
– ładowanie 20 kW prąd zmienny (AC); 150 kW prąd stały (DC).