Na polskich drogach można spotkać Renault Trucks gamy T w charakterystycznych barwach przewoźnika Link Sp. z o. o., jednego z najpoważniejszych graczy na europejskim rynku usług transportowych.
Do tej pory przewoźnik odebrał 30 z 60 zamówionych w 2015 roku samochodów. Kolejna partia 30 ciągników będzie wydana w październiku.
Zobacz także:
Przekazując kluczyki Małgorzata Kulis, Vice President, Volvo Group Trucks Sales Baltic Sea Market, podkreśliła, jak kluczowym dla firmy w Polsce było pozyskanie tak strategicznego partnera, jakim jest Link. Przewoźnik od 1989 roku prężnie rozwija się na rynku transportowym. Obecna flota 300 ciągników siodłowych i 500 naczep Mega wykonuje transport na terenie Unii Europejskiej.
Pojazdy są przystosowane do przewozów towarów przestrzennych, wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania jazdy oraz systemy bezpieczeństwa. Przewoźnik systematycznie odmładza swoją flotę, inwestując w pojazdy niezawodne i ekonomiczne oraz, co oczywiste, spełniające najnowsze normy. Biało żółte pasy i logo International Truck of The Year 2015 nawiązujące do tytułu, jakim szczyci się Gama T w 2015 roku, to cechy charakterystyczne nowej floty.
Zanim Link podjął decyzję o zakupie, testował sześć różnych marek. Ostatecznie wybór padł na Renault Trucks T460.
– W celu rzetelnej analizy potencjału pojazdów, testowaliśmy je przez dłuższy czas. Wspólnie z przedstawicielami Renault opracowaliśmy optymalną konfigurację ciągników pod kątem oczekiwań klientów i warunków jazdy, w których pojazdy będą eksploatowane. Wśród pierwszych opinii zdecydowanie przeważały te pozytywne, co utwierdziło nas w przekonaniu o słuszności zakupu – mówi Paweł Moder, dyrektor Link.
Dodatkowo przed zakupem najlepsi kierowcy Link przeszli szkolenie z zakresu jazdy ekonomicznej.
– Porównując wyniki przed szkoleniem jak i bezpośrednio po jego zakończeniu, widać było poprawę w stylu jazdy kierowcy – dodał P. Moder.
Przy specyfikacji skupiono się na opcji Fuel ECO, która gwarantuje maksymalne oszczędności i zysk. Link wybrał pojazdy z silnikiem DTI11 460 KM. Pojazdy posiadają Eco Cruise, czyli inteligentny tempomat z 3 trybami pracy, regulowany spojler, bez osłony przeciwsłonecznej (która także ma wpływ na opór powietrza) oraz opony Michelin X-Line. Wszystkie pojazdy Renault Trucks T są objęte kontraktem serwisowym.
Każdy z kierowców Link zanim wyruszy w trasę nową „Tetką” przechodzi szkolenie Optifuel Training w Szkole Jazdy Renault Trucks. Jak podkreśla Przemysław Wąsowski, Kierownik Działu Obsługi Transportu Link, dzięki całodniowemu szkoleniu podczas odbioru pojazdów, kierowcy mieli okazję dość dokładnie zapoznać się ze specyfiką tych produktów.
– Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji, był też fakt, że grupa Volvo posiada najgęstszą sieć warsztatów na terenie Europy – mówi Paweł Moder.
Wszystkie pojazdy Renault Trucks, które dołączyły do floty Link, zostały sfinansowane przez VFS Usługi Finansowe w ramach rozwiązania Renault Trucks Financial Services.
– Takie rozwiązanie pozwala na znaczne ograniczenie kosztów administracyjnych, umożliwia planowanie finansów firmy z wyprzedzeniem, jak również rezygnację z utrzymywania własnych warsztatów. Wiedząc jak zmienny jest rynek pojazdów używanych ryzyko wartości końcowej po okresie użytkowania zdejmujemy z użytkownika i bierzemy na siebie – dodaje Ewa Jezierska, dyrektor Volvo Financial Services Poland.
W uroczystości w centrali Renault Trucks Volvo Group Trucks Poland w Młochowie wzięli udział ze strony Link Sp.z o.o. dyrektor Paweł Moder, członek Zarządu i Przemysław Wąsowski, kierowik Działu Obsługi Transportu oraz ze strony Renault Trucks: Małgorzata Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales Baltic Sea Market, Ewa Jezierska, dyrektor Volvo Financial Services Poland i Andrzej Barburski, Key Account Manager Renault Trucks.