RENAULT TRUCKS: DWIE INNOWACJE NA COP21 W PARYŻU

rtr_cop1

Renault Trucks było uczestnikiem organizowanej w Paryżu 21. Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (COP 21), podczas której zaprezentowano dwie ważne dla sektora transportowego innowacje.

Pierwszą z nich jest elektryczny pojazd ciężarowy o DMC 4,5 t, zasilany ogniwem paliwowym, który można było obejrzeć przy Bassin de La Villette.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Był on wystawiony na stoisku reprezentującym firmy Symbio FCell, McPhy Energy, Compagnie Nationale du Rhône (CNR) i francuską pocztę. Drugą prezentowaną innowacją był elektryczny pojazd o DMC 16 t, który obecnie przechodzi testy eksploatacyjne, realizowane przez Speed Distribution Logistique na zlecenie Guerlain. Pojazd był prezentowany w ramach tzw. „Wizytacji Klimatycznych”, organizowanych przez regionalny oddział francuskiej Agencję Zarządzania Środowiskiem i Energią w Ile- de- France.

rtr_cop2

Podczas konferencji ONZ COP21 elektryczny Maxity Electric, wyposażony w wodorowe ogniwo paliwowe cieszył się wielkim zainteresowaniem. Na wspólnym stoisku firmy Symbio FCell, La Poste, McPhy Energy i Compagnie nationale du Rhône (CNR) postanowiły zwróć uwagę na swoją inicjatywę w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu: „Paryż przyszłości”, której istotnym elementem są właśnie rozwiązania oparte na wodorze.

Pojazd ten, wyposażony w opracowane przez Symbio FCell ogniowo paliwowe, które dwukrotnie zwiększa zasięg eksploatacyjny pojazdu – do 200 km, jest od lutego 2015 r. testowany przez Renault Trucks i francuską pocztę.

Z kolei ciężarowy, elektryczny Renault Trucks D jest obecnie testowany w rzeczywistych warunkach eksploatacji przez, odpowiednio: francuską pocztę w Dole (regon Jura) i Speed Distribution, na zlecenie Guerlain, w Paryżu.

rtr_cop4