Renault Trucks wprowadziło na rynek gamę elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych. Ale firma nie spoczęła na laurach we wprowadzaniu pojazdów zeroemisyjnych.
Producent przedstawił pierwszą ciężarówkę na prąd służącą do transportu materiałów na place budów.
Zobacz także:
Pierwsze D Wide Z.E. z zabudową samowyładowczą („wywrotką”) i żurawiem za kabiną odebrała Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną. Do firmy dostarczono 26 tonowy pojazd 6×2 z kierowaną osią wleczoną. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh.
Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, D Wide Z.E. nadaje się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy. Na placach budów silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2.
Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu: było to powodowane układem wydechowym skierowanym do dołu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu.
Akumulatory auta mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW. Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Godzinne doładowanie mocą 22 kW zapewnia dodatkowe 15 do 20 km zasięgu.