RENAULT: TESTY AUTONOMICZNYCH ZOE CAB NA ULICACH KAMPUSU

renault-zoe-ka1

Trwają uliczne testy prototypów autonomicznego samochodu elektrycznego Renault ZOE Cab. Do 8 listopada około 100 osób będzie miało możliwość skorzystania z przewozów na żądanie.

Będą one realizowane na terenie kampusu uniwersyteckiego Paris- Saclay z wykorzystaniem dwóch egzemplarzy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Eksperyment ma na celu przetestowanie technicznych aspektów usługi mobilności na żądanie, a także sprawdzenie, w jaki sposób tego rodzaju usługa jest odbierana przez użytkowników końcowych, którzy korzystają z niej na potrzeby codziennych dojazdów. Od 14 października do 8 listopada wybrane osoby będą miały możliwość korzystania z usługi car- sharingu.

Dzięki informacjom zebranym od uczestniczących w nim osób Grupa Renault będzie miała możliwość określenia zmian, jakich wymagają usługa, aplikacja mobilna i sam pojazd, aby umożliwić w przyszłości zaoferowanie najlepszych usług w zakresie mobilności na żądanie i mobilności współdzielonej z wykorzystaniem autonomicznych samochodów elektrycznych.

Projekt „Paris-Saclay Autonomous Lab”, rozpoczęty 15 maja br., ma na celu kompleksową ocenę wszystkich aspektów systemu autonomicznego transportu, który poza autonomicznymi samochodami obejmuje również system nadzoru, infrastrukturę sieciową oraz aplikację klienta. Tym samym umożliwi określenie warunków wdrożenia usług autonomicznej mobilności na większą skalę.

Dzięki usłudze grupa osób biorących udział w projekcie będzie mogła swobodnie poruszać się w ciągu dnia po drogach uniwersyteckiego kampusu Paris- Saclay. Prototypy elektrycznych samochodów autonomicznych ZOE Cab dowiozą studentów i pracowników na wykłady, do laboratoriów, na lunch, na zajęcia sportowe itp.

Przez cały czas trwania testów po drogach kampusu Paris- Saclay będą jeździły dwa egzemplarze Renault ZOE.

Pierwszy egzemplarz Renault ZOE Cab oferuje następujące udogodnienia:
– szerokie, podnoszone do góry drzwi, które rozciągają się na całą długość wnętrza ZOE, umożliwiając pasażerom łatwy dostęp do rzędu przednich i tylnych foteli;
– część, w której znajduje się osoba nadzorująca jazdę, jest oddzielona od reszty pojazdu, aby pasażer mógł poczuć przedsmak autonomicznej jazdy, nie widząc nikogo za kierownicą;
– fotele wyposażone w indywidualne ekrany, głośniki i port USB.

Drugi egzemplarz Renault ZOE Cab zapewnia:
– większe tylne drzwi po prawej stronie, które ułatwiają dostęp do samochodu; dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów przy wsiadaniu i wysiadaniu drzwi znajdują się po prawej stronie (od strony chodnika);
– zmodyfikowane wnętrze z przednim fotelem pasażera zwróconym tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu pasażerowie mają możliwość jazdy twarzą w twarz, co jest zgodne z filozofią usługi car-sharingu;
– zainstalowane wewnątrz pojazdu ekrany dla wszystkich pasażerów, z których mogą korzystać podczas jazdy.

Dedykowana aplikacja na smartfony Marcel Saclay, opracowana na potrzeby eksperymentu umożliwia użytkownikom przywołanie samochodu lub zarezerwowanie go z wyprzedzeniem. Modele ZOE Cab zostały wyposażone w ekrany dotykowe, za pośrednictwem których pasażerowie mogą korzystać z wybranych udogodnień podczas jazdy.