Renault Clio należy do najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. W ubiegłym roku na polskim rynku zarejestrowano prawie 9 tysięcy sztuk, do końca marca br. już ponad 2000 sztuk.
Najczęściej wybieraną w Polsce wersją kolorystyczną nowego auta jest Orange Valencia.
Zobacz także:
Polacy decydują się na wyższe wersje wyposażenia, najczęściej z silnikiem TCe 100, który stanowi blisko trzy czwarte sprzedaży od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Dużą popularnością wśród klientów flotowych cieszy się także wersja z instalacją LPG. Ma ona ponad 12 proc. udziału w sprzedaży. Jest oferowana w promocyjnej cenie 2000 zł.
W Polsce istnieje zainteresowanie zazwyczaj wyższymi wersjami wyposażenia – najczęściej Zen i Intens. Do końca zeszłego roku najchętniej wybieranym kolorem był premierowy kolor Orange Valencia, ale dużą popularnością cieszą się również auta w kolorze Czerwony Flamme oraz Biel Arktyczna. Dla wersji R.S. Line natomiast najczęściej wybierany jest kolor Niebieski Iron.
Nowe Clio oferuje najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ten najlepiej sprzedający się na świecie francuski samochód otrzymał pięć gwiazdek w teście EuroNCAP uzyskując bardzo wysokie noty. Auto zostało wyposażone w zaawansowane technologie i posiada bardzo rozbudowaną ofertę systemów wspomagania. W szczególności wysoko oceniony został system wspomagania nagłego hamowania AEBS z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, występujący w standardzie od pierwszej wersji wyposażenia.
Nowy model to bardziej dojrzała stylistyka nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Odwołuje się ono do segmentów samochodów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej oraz dostępnych technologii. Samochód posiada nowy system multimedialny Easy Link z dużym dotykowym ekranem o przekątnej 9,3 cala, z automatycznie aktualizowaną nawigacją oraz intuicyjną wyszukiwarką miejsc Google.
To już piątą odsłona modelu – dotychczas sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy tego auta na świecie. Clio zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku. W lutym 2020 r. nowe model był liderem europejskiej sprzedaży.