Renault przekroczyło pułap 200 tysięcy samochodów elektrycznych sprzedanych na rynku europejskim od momentu wprowadzenia gamy z napędem elektrycznym w 2011 roku.
We Francji, która jest czwartym pod względem wielkości rynkiem samochodów elektrycznych na świecie, koncern zarejestrował 100 tysięcy elektryków.
Zobacz także:
Renault już czwarty rok z rzędu jest liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Flagowymi modelami europejskiej ofensywy elektrycznej Grupy są ZOE i Kangoo Z.E.
Francuska marka była pionierem i w 2011 roku rozpoczęła wprowadzanie gamy samochodów elektrycznych. Obecnie prawie co trzecie takie auto jeżdżące po drogach Europy to pojazd Renault – w 2018 roku sprzedaż producenta w Europie wzrosła o 36 proc., a w drugim półroczu przyspieszyła aż o 62 proc. We Francji marka ma 56,8 proc. udziału w rynku osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych.
– Do dziś ponad 200 tysięcy klientów w Europie wybrało Renault i zdecydowało się używać na co dzień samochodu elektrycznego. Jesteśmy z tego dumni! Oczywiście to dopiero pierwszy etap. Od ponad 10 lat podejmujemy działania, by samochody elektryczne były dostępne dla wszystkich. Dlatego Grupa Renault chce, by do 2022 roku 10 proc. jej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne. Aby tego dokonać, chce oferować do tego czasu gamę 8 samochodów elektrycznych – powiedział Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Grupy Renault.
Pełna gama uniwersalnych modeli
Co jest powodem tego sukcesu? Najbogatsza i najbardziej uniwersalna oferta na rynku, obejmująca ZOE, Kangoo Z.E., Mastera Z.E. i czterokołowy pojazd Twizy. Renault stale wprowadza w swojej gamie ulepszenia technologiczne zapewniające większy zasięg, mocniejsze silniki czy szybsze ładowanie.
ZOE jest liderem na rynku. W ubiegłym roku zarejestrowano 40 tysięcy tych samochodów, w tym 18 tysięcy we Francji. Od sześciu lat atrakcyjność zawdzięcza swojemu designowi oraz rzeczywistemu zasięgowi 300 kilometrów. Natomiast Kangoo Z.E. jest liderem na rynku dostawczych samochodów elektrycznych w Europie z udziałem 51,5 proc. w 2018 roku.
W czerwcu 2018 roku Grupa Renault zapowiedziała inwestycje o wartości ponad miliarda euro we Francji, która obecnie jest flagowym krajem produkcji samochodów elektrycznych w Aliansie.
Do 2022 roku Grupa planuje:
• wprowadzenie w Douai nowej platformy elektrycznej Aliansu i stworzenie drugiego zakładu produkcyjnego samochodów elektrycznych Renault;
• dwukrotne zwiększenie mocy produkcyjnych ZOE i uruchomienie produkcji nowego ZOE w zakładzie we Flins, który obecnie jako jedyny na świecie produkuje ten model;
• trzykrotne zwiększenie produkcji silników elektrycznych w Cléon oraz wprowadzenie w 2021 roku silnika elektrycznego nowej generacji;
• inwestycje w zakładzie w Maubeuge z myślą o produkcji nowej generacji gamy Kangoo, w tym wersji elektrycznej Kangoo Z.E.