RENAULT: SCENIC VISION – WIĘCEJ NIŻ CONCEPT CAR

Dziś Renault zapisuje kolejny rozdział w swojej historii i prezentuje innowacyjny concept car, który jest awangardowy i wizjonerski.

Nadwozie jest zapowiedzią przyszłego, w 100% elektrycznego samochodu rodzinnego Renault. Wnętrze oraz zastosowane technologie zapraszają do podróży w nowe czasy, do przyszłości, w której technologie i innowacje zapewnią bardziej zrównoważony świat przyjazny dla środowiska i dla ludzi.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Concept car Scenic Vision wytycza nową drogę – drogę bardziej zrównoważonej, bezpiecznej i inkluzywnej mobilności. Jest wizjonerski i bada nowe możliwości. Pokazuje w konkretny sposób potencjał najbardziej zaawansowanych technologii w obszarze dekarbonizacji i ucieleśnia trzy filary strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault Group: środowisko, bezpieczeństwo i inkluzywność.

– Zastosowanie ekoprojektowania i innowacyjnych rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym, z ponad 70-procentowym udziałem surowców wtórnych, w tym w wielu przypadkach tzw. zamkniętej pętli, oraz 95% surowców nadających się do recyklingu w bezpośredni sposób przyczynia się do ochrony zasobów.

Hybrydowy napęd elektryczno-wodorowy ma skrócić czas postoju związany z koniecznością doładowania samochodu, a jednocześnie zmniejszyć ślad węglowy, również samego akumulatora. Renault Scenic Vision może się poszczycić zerową emisją w procesie produkcji i podczas jazdy, a jego ślad węglowy jest o 75% mniejszy w porównaniu z klasycznym elektrycznym samochodem.

– Pokładowe technologie oferują wysoki poziom bezpieczeństwa podróżujących i umożliwiają zmniejszenie liczby wypadków nawet o 70%.

– Ten samochód studyjny to także wyraz dążenia całego zespołu projektantów do stworzenia jedynego w swoim rodzaju pojazdu dostosowanego do potrzeb wszystkich użytkowników, w którym dostępność jest podstawowym założeniem projektowym.

Wszystkie podjęte przez firmę zobowiązania nie wystarczą, jeśli nie zastosujemy ich również do naszych samochodów. Dlatego poprosiłem zespoły projektowe o stworzenie pierwszego concept-caru, który w pełni będzie ucieleśniać naszą nową strategię ESG i jej trzy filary: ochronę środowiska, bezpieczeństwo i inkluzywność. Nazwaliśmy go Scenic Vision. Scenic – tak jak nasz kultowy samochód, który zapewniał pełnię życia i Vision – bo odpowiada nowym oczekiwaniom ludzi powiedział Luca De Meo, Dyrektor Generalny Grupy Renault i marki Renault.