Renault rozpoczęło przyjmowanie rezerwacji na swój „mini supersamochód” Renault 5 Turbo 3E.
Ta nowoczesna, elektryczna interpretacja legendarnych modeli Renault 5 Turbo i Turbo 2 z lat 80., będzie dostępna w inauguracyjnej cenie od 700 000 zł brutto, bez opcji, akcesoriów i możliwych personalizacji (przewidywana zalecana cena detaliczna samochodu, która może ulec zmianie w dniu rozpoczęcia sprzedaży, ograniczona do pierwszych 500 priorytetowych rezerwacji w sieci dealerskiej). Rynkami zbytu auta będą Europa (w tym Wielka Brytania), Bliski Wschód, Japonia i Australia.
Zobacz także:
AUDI: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ MODEL A6 LIMOUSINE W POLSCE (CENY)
Dla wyjątkowego auta wyjątkowa procedura wprowadzania do sprzedaży Klienci pragnący zagwarantować sobie zakup jednego z 1980 numerowanych egzemplarzy Renault 5 Turbo 3E mogą wypełnić stosowny formularz na dedykowanej stronie Renault w danym kraju.
Są oni zapraszani przez wybranych przez siebie dealerów do umówienia się na spotkanie w autoryzowanym salonie Renault w celu podpisania formularza rezerwacyjnego na 225 000 zł, zapewniającego im pierwszeństwo zakupu Renault 5 Turbo 3E. Mogą oni również wybrać numer swojego przyszłego samochodu.
Możliwość stworzenia unikalnego egzemplarza
W drugiej fazie, na początku 2026 r., dealerzy ponownie skontaktują się z klientami w celu ustalenia z nimi szczegółów dotyczących wybranego przez nich rodzaju personalizacji pojazdu, który będą mogli zamówić w pierwszej kolejności, gdy model trafi do sprzedaży. Oprócz historycznych kolorów nadwozia seryjnych modeli Renault 5 Turbo i Turbo 2, takich jak czerwony grenade, czy stosowanej w wersjach wyścigowych kombinacji żółci, bieli i czerni przywodzącej na myśl Renault 5 Turbo, zwycięzcę Rajdu Korsyki z 1982 roku, klienci będą mogli wybierać unikalne kolory wykończenia zgodne z duchem „gentleman driver”. Przede wszystkim będą mieli możliwość umówienia się na spotkanie z zespołami designerów Renault, aby stworzyć własną wizję wykończenia nadwozia i wnętrza, z możliwością personalizacji szeregu elementów pod względem kolorów i materiałów: siedzeń, płatów drzwi, deski rozdzielczej itp. W ten sposób może powstać naprawdę unikalny egzemplarz.
I wreszcie, w pierwszej połowie 2027 roku, nadejdzie czas na ostateczne skonfigurowanie samochodu i zamówienie go u dealera. Kwota wpłacona za rezerwację zostanie odliczona od całkowitej kwoty do zapłaty związanej z wybraną konfiguracją. Pierwsze skonfigurowane i zamówione egzemplarze powinny trafić do klientów w ciągu 2027 roku (pod warunkiem zakończenia procedury homologacyjnej).
Jesteśmy dumni, że oprócz pierwszych klientów, udało nam się również zaangażować naszych dealerów w proces prefinansowania Renault 5 Turbo 3E. Właśnie w tym celu wprowadziliśmy innowacyjny system rezerwacji, godny tego wyjątkowego auta, będącego dla marki Renault ważnym nośnikiem wizerunku. Z jednej strony pozwala on klientom już dziś zapewnić im priorytetową rezerwację zamówienia w naszej sieci dealerskiej. Z drugiej strony pomaga nam sfinalizować rozwój Renault 5 Turbo 3E i wprowadzić pierwsze egzemplarze do sprzedaży w 2027 roku. Renault 5 Turbo 3E nie ujrzałoby światła dziennego bez tego całkowicie nowatorskiego procesu, który ilustruje zdolność Grupy Renault do wprowadzania innowacji w schematach komercjalizacji nietypowych projektów – powiedział Ivan Segal, dyrektor ds. sprzedaży i operacji globalnych marki Renault
Silniki o łącznej mocy 540 KM wbudowane w koła
Renault 5 Turbo 3E, zbudowane na aluminiowej platformie stworzonej na miarę i dostosowanej do jego ambicji i parametrów użytkowych, może poszczycić się imponującymi proporcjami: długość 4,08 m, szerokość 2,03 m i wysokość 1,38 m. Ze swoją szerokością wyczynowego bolidu przy długości auta miejskiego oraz rekordowymi osiągami wprowadza ono nową kategorię tzw. „mini supersamochód”.
Cechą szczególną Renault 5 Turbo 3E są dwa innowacyjne zamontowane w tylnych kołach silniki, czyniące z niego auto tylnonapędowe. Rozwijają one moc 540 KM przy momencie obrotowym wynoszącym 4800 Nm, dostępnym w jeszcze krótszym czasie niż w przypadku standardowych silników elektrycznych. Dzięki w 100% karbonowemu nadwoziu auto wyróżnia się niewielką, nie przekraczającą 1450 kilogramów masą i przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 3,5 sekundy. Samochód posiada akumulator trakcyjny o pojemności 70 kWh, a dzięki wysokonapięciowej architekturze 800 V i pokładowej ładowarce DC o mocy do 350 kW jego ładowanie od 15% do 80% zajmuje zaledwie 15 minut. Standardowy zasięg auta w cyklu WLTP będzie wynosił powyżej 400 km.
Kwintesencja know-how marek i podmiotów Grupy Renault
Renault 5 Turbo 3E jest najmocniejszym i najbardziej wydajnym modelem drogowym jaki kiedykolwiek wchodził w skład gamy Renault. Na potrzeby tego modelu wykorzystano bogate doświadczenie firm wchodzących w skład Grupy Renault: za prace rozwojowe odpowiada Alpine, a montaż zapewnia fabryka Alpine im. Jeana Rédélégo w Dieppe, Ampere wnosi swoją wiedzę w zakresie oprogramowania i architektury elektronicznej.
Do zobaczenia w Goodwood
Po zakończeniu fazy przyjmowania rezerwacji Renault 5 Turbo 3E będzie eksponowane w punktach sprzedaży RNLT otwartych ostatnio w Paryżu, Brukseli, Rotterdamie, Berlinie, Mediolanie, Madrycie, Londynie i Rijadzie, aby umożliwić potencjalnym klientom i publiczności przyjrzenie mu się z bliska. W dniach od 10 do 13 lipca 2025 roku będzie można je również zobaczyć na Festiwalu Prędkości w Goodwood.