Gilles Normand, dyrektor Renault ds. operacji w regionie Azji-Pacyfiku i Dato Tan Heng Chew, prezes Tan Chong Motors Holdings Berhad i dyrektor operacyjny Tan Chong Group, podpisali umowę dotyczącą produkcji Fluence w Malezji.
Umowa ta pozwoli Renault na umocnienie pozycji i popularności marki w Malezji i szerzej – w Azji Południowo-Wschodniej, regionie przedstawiającym dla Grupy duży potencjał rozwoju.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Malezja, której gospodarka jest trzecią w tym regionie po Tajlandii i Indonezji, osiąga od 30 lat średnio ponad 5-procentowy wzrost roczny. Poziom życia należy do jednego z najwyższych w Azji Południowo-Wschodniej. W 2013 roku tamtejszy rynek samochodowy odnotował wzrost o ponad 5 proc., a łączna sprzedaż wyniosła 645 tys. samochodów.
Aby wesprzeć wzrost sprzedaży, Renault rozbuduje swoją sieć w tym kraju do 25 dealerów w roku 2016. Firma rozpoczęła budowanie popularności swojej marki w Malezji od samochodów sportowych, w szczególności Mégane RS (na zdjęciu powyżej), sprzedawanego na tutejszym rynku od 2010 roku oraz Clio RS, które zostało zaprezentowane podczas Grand Prix Malezji Formuły 1. Dostępny jest również model Koleos. Grupa korzystała dotychczas z doświadczenia firmy Tan Chong Motors, znanej z wysokiej jakości usług, która jest partnerem marki od 2003 roku.
Wprowadzenie Fluence stanowi pierwszy etap procesu przyspieszania rozwoju Renault w Malezji.
Fluence, cieszące się zasłużoną reputacją niezawodnego i solidnego samochodu, jest tym modelem, który ma umożliwić Grupie Renault podbój pozaeuropejskich rynków, na których popularne są modele trójbryłowe. Drugi etap przewiduje wprowadzenie na tamtejszy rynek innych samochodów odpowiadających jego potrzebom.