Renault Polska rozpoczęła przyjmowanie zamówień na model Symbioz – nowy kompaktowy samochód z segmentu C
Zaprezentowane oficjalnie 2 maja br. Renault Symbioz łączy najlepsze cechy najnowszych modeli marki z segmentu C: modularność, łączność ze światem i efektywność energetyczną. Dzięki takim atutom model spełni oczekiwania zarówno rodzin, jak i klientów flotowych, zainteresowanych przejściem na elektryki i obniżeniem całkowitych kosztów posiadania (TCO).
Zobacz także:
OPEL: NOWY GRANDLAND Z CECHAMI KONCEPCYJNEGO EXPERIMENTAL
Symbioz umocni w ten sposób pozycję marki w dolnej części segmentu, między Capturem a Australem. Nowy model o długości nadwozia 4,41 m uzupełni ofertę pełnych hybryd E-Tech, która składa się obecnie z Arkany (4,57 m) i Australa (4,51 m), oraz ofertę E-Tech 100% electric z modelami Megane i Scenic.
Symbioz dysponuje najnowszymi technologiami Renault. Jest między innymi wyposażony w system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google i w przyciemniany szklany dach solarbay. W wersji iconic ma 29 systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.
Symbioz dysponuje imponującą pojemnością bagażnika, jedną z największych w tym segmencie, która sięga 624 litrów. Wielkość bagażnika można regulować dzięki przesuwanej na długości 16 cm tylnej kanapie, która po złożeniu pozwala uzyskać całkowicie płaską podłogę. Symbioz daje się dzięki temu dostosować do różnych potrzeb i sposobów jego użytkowania przez klientów.
Nowy model charakteryzuje się także umiarkowaną masą, wynoszącą poniżej 1 500 kg. Jest napędzany silnikiem E-Tech 145, bardzo oszczędnym pod względem zużycia paliwa (4,7 l/100 km) i emisji CO₂ (105 g CO₂/km).
Ceny modelu zaczynają się od 135 900 zł lub 1099 zł (RRSO: 13,19%) miesięcznie w przypadku wersji techno. Wersja esprit Alpine jest dostępna w cenie od 144 900 zł lub 1188 zł (RRSO: 13,19%) miesięcznie, a topowa wersja iconic w cenie od 151 900 zł lub 1257 zł (RRSO: 13,19%) miesięcznie.
Jeszcze w tym roku gama modelu zostanie uzupełniona o wersję evolution E-Tech full hybrid 145, a w 2025 roku do sprzedaży trafią dwie wersje z napędem mild hybrid. Ceny zostaną potwierdzone w terminie późniejszym.