Renault Polska zaprosiła dziennikarzy na tradycyjne podsumowanie minionego roku. Jak powiedział na wstępie prowadzący spotkanie Janusz Chodyła, Attache Prasowy firmy, był to rok dla producenta wyjątkowy.
Rekordy w sprzedaży na świecie, w Europie i w naszym kraju przeplatały się z ważnymi wydarzeniami i nowymi inicjatywami, które podkreślają społeczną działalność biznesu marki.
Zobacz także:
Jak podkreślił Andrzej Gemra, zastępca dyrektora marketingu Terytorium East w firmie RP, Grupa Renault sprzedała w 2016 roku na świecie 3 182 625 samochodów (wzrost o 13,3 proc r/r), co jest rekordem globalnym. W Europie Renault zajęło drugie miejsce, zostało też francuską marką numer jeden na świecie. Kolejne rekordy biła także Dacia – nabywców znalazły 1 217 172 modele, w tym 414 935 e Europie. Oznacza to, że jest to najdynamiczniej rozwijająca się marka na świecie!
Aż 25 procent sprzedaży aut elektrycznych w Europie należało Renault! We Francji liczba ta wyniosła 52 procent. Wkrótce gama samochodów bezemisyjnych zostanie poszerzona – do Twizy i ZOE Z.E. o zasięgu 400 km dołączą nowe użytkowe modele Kangoo Z.E. 33 oraz Master Z.E.
W POLSCE
W Polsce Renault i Dacia znalazły się wśród marek o największym wzroście sprzedaży w 2016 roku w Polsce. Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży, w 2016 roku zarejestrowano w Polsce 51 478 nowych samochodów Renault i Dacia. Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych. Dacia znalazła się na dziewiątym miejscu zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych w 2016 roku. Duster drugi rok z rzędu pozostaje na pierwszym miejscu w segmencie SUV na rynku polskim.
W porównaniu z rokiem 2015 wzrost wyniósł 10 041. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8 proc. udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17 proc., sprzedaż Renault wzrosła o 21 proc., a Dacii o 29 proc., co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 p. Marki, z rekordową sprzedażą 3 modeli: Captur, Kadjar i Duster są też liderem w segmencie SUV.
– Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modelowe spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane Grand Coupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.
Jak podkreślił Andrzej Gemra, roku 2016 zarejestrowano 23 627 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 4 593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3 452 sprzedane egzemplarze, którego II faza pojawi się jeszcze w tym roku. Talisman zakończył rok z wynikiem 1 822 egzemplarzy.
Dacia, która jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując dziewiąte miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 30 proc. Duster znalazł 8 308 nabywców (ponad 1/3 sprzedanych aut była wyposażona w napęd 4×4). Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3 474 nabywców. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 303 szt.
SPRZEDAŻ DO FIRM
Sprzedaż aut Renault i Dacia do firm wzrosła w 2016 roku o 27 proc. – wyniosła rekordowe 34 766 samochodów osobowych i dostawczych, co daje 10,4 proc. udziału w rynku. Na rynku samochodów dostawczych marka Renault zajmuje drugie miejsce z udziałem 14,3 proc. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce na rynku samochodów dostawczych. Obie marki Grupy Renault mają 18,2 proc. udziału w polskim rynku samochodów dostawczych.
Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.
– Naszym kluczem do tegorocznego sukcesu na pewno była bogata oferta produktowa najmłodszej floty samochodów w Europie. Zapewniamy wyposażenie auta dostosowane do potrzeb klienta instytucjonalnego. Oferujemy też atrakcyjny pakiet usług finansowych i posprzedażowych. Dysponujemy profesjonalną siecią obsługi klienta firmowego. Mamy także pełną ofertę samochodów dostawczych i modyfikowanych – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East.
Największy kontrakt na blisko 380 samochodów zrealizowany został dla firmy Orange. Pozostałe to m.in. 340 dla firmy Sanofi, 260 dla NetWorks, 250 dla Netii i 230 dla Polpharmy.
W kanale sprzedaży do firm najbardziej popularnymi modelami okazały się w 2016 roku Renault Master oraz Clio i Megane z wyposażeniem odpowiadającym standardom aut służbowych. Z gamy Dacii klienci flotowi najchętniej wybierali model Duster z silnikiem 1.6 SCe 115 KM oraz model Dokker Van z silnikiem 1.6 SCe 100 KM.
Od roku 2009 Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi. W zeszłym roku zabudowano 5 880 samochodów marki Renault i Dacia. Sieć PRO+ posiada w tej chwili 20 wyspecjalizowanych punktów sprzedaży i serwisu.
PROGRAM STYPENDIALNY RENAULT HANDISPORT TEAM
Renault Polska kontynuuje program stypendialny Renault Handisport Team i przedłużyło umowę z Maciejem Lepiato, skoczkiem wzwyż i aktualnym mistrzem paraolimpijskim z Rio. Sportowiec będzie objęty programem stypendialnym dla niepełnosprawnych sportowców do końca 2017 roku. Renault wspiera Lepiato już od ponad dwóch lat. Współpraca Renault z niepełnosprawnym zawodnikiem jest elementem realizacji społecznej odpowiedzialności koncernu.
– Maciej Lepiato jest bardzo ambitnym i profesjonalnym sportowcem. Początkowo program zakładał współpracę do paraolimpiady w Rio, ale chcemy nadal wspierać jego talent i determinację. Maciej staje się teraz ambasadorem wszystkich niepełnosprawnych sportowców i wspólnie możemy działać również na rzecz innych zawodników – mówi Agata Szczech, dyrektor komunikacji Terytorium East Renault.
Renault planuje uruchomienie dedykowanej sekcji na stronie internetowej renaulthandisport.pl, która pomoże nawiązać kontakt pomiędzy niepełnosprawnymi sportowcami a przedsiębiorcami, którzy chcą pomóc rzeczowo i przekazać konkretnemu zawodnikowi np. ubrania sportowe, buty treningowe, odżywki lub inne produkowane przez firmę rzeczy.
Maciej Lepiato oprócz stypendium otrzymał do użytkowania samochód Renault, dzięki któremu może swobodnie przemieszczać się między domem i treningami, a także na zgrupowania, obozy sportowe i zawody. Istotnym wsparciem dla zawodnika są także działania informacyjne, które popularyzują sport osób niepełnosprawnych w Polsce.
SUKCES SZKOŁY BEZPIECZNEJ JAZDY RENAULT
Celem działania Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault jest doskonalenie u kierowców umiejętności, które pozwolą zapobiec niebezpiecznym sytuacjom i dzięki temu mogą wpływać na ogólny wzrost bezpieczeństwa na polskich drogach. W 2016 roku trenerzy przeszkolili rekordową liczbę ponad 3 500 osób! Łączna liczba uczestników szkoleń od założenia szkoły w 2004 roku osiągnęła 24 000.
– Sukces szkoły pokazuje, że zarówno firmy, jak i kierowcy indywidualni mają coraz większą świadomość wpływu umiejętności kierowców na ich bezpieczeństwo na drodze. Tworząc szkołę ponad 12 lat temu marzyliśmy właśnie o takich sukcesach, o działaniach, które mogą przynosić wymierne korzyści całemu społeczeństwu – mówi Agata Szczech, dyrektor komunikacji Terytorium East i pomysłodawczyni SBJR.
– Na szkoleniach kierowcy zyskują z jednej strony świadomość niebezpieczeństw poprzez doświadczenie na przykład poślizgu, a z drugiej strony uczą się jak takim sytuacjom zapobiegać i jak działać, gdy już się wydarzą. Ten proces przemiany dokonuje się na co dzień na naszych szkoleniach – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.
Od 2004 roku szkoła zorganizowała szkolenia dla ponad 340 klientów korporacyjnych i instytucjonalnych. Do grona największych firm, które oferują swoim pracownikom możliwość doskonalenia techniki jazdy w Szkole Bezpiecznej Jazdy Renault, należą Coca-Cola HBC Polska, PKN ORLEN, firma leasingowa Arval, Netia czy koncern paliwowy BP.
W zeszłym roku dużym zainteresowaniem cieszyły się także szkolenia indywidualne. Często były to prezenty dla bliskich osób kupowane np. przez rodziców dla dziecka po uzyskaniu przez nie prawa jazdy.
– Myślę, że to jeden z najlepszych upominków, jakie może zrobić dziecku rodzic. Wiele nawyków kierowcy kształtuje się właśnie w ciągu kilku miesięcy zdobywania pierwszych doświadczeń na drodze. To strategiczny czas dla kształtowania umiejętności i postaw – dodaje Zbigniew Weseli.
Oferta Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault jest dostępna dla klientów z całej Polski, natomiast większość szkoleń odbywa się w należącym do szkoły certyfikowanym ośrodku doskonalenia techniki jazdy, zlokalizowanym w Warszawie. Ośrodek ma powierzchnię ponad 50 000 m² i jest wyposażony m.in. w trzy płyty poślizgowe. Szkoła posiada zespół 11 trenerów oraz flotę 11 wymienianych co roku i serwisowanych przez Renault Polska samochodów.
DACIA DUSTER CUP STARTUJE W KWIETNIU
Pierwsza runda w ramach Dacia Duster Cup odbędzie się podczas rajdu Baja Drawsko w dniach 7-9 kwietnia br. Organizator sprzedał już 8 samochodów w wersji startowej. Zostały tylko 2 egzemplarze Dacia Duster.
– Już w dniu ogłoszenia pucharu spłynęły do nas pierwsze zapytania i rezerwacje. Na 2 samochody nie są jeszcze podpisane umowy, ale prowadzone są już zaawansowane rozmowy z kilkoma zespołami, więc zainteresowane osoby powinny jak najszybciej się z nami skontaktować – mówi Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.
Dacia Duster Cup to nowa klasyfikacja w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. W sezonie 2017 zawodnicy pojawią się na starcie w identycznie przygotowanych samochodach Dacia Duster. Nagrodą główną jest Dacia Duster z napędem 4×4. Zwycięzcy poszczególnych rund otrzymają nagrody pieniężne. Puchar przeznaczony jest dla kierowców amatorów. Zawodnicy zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup mogą zgłaszać się do kwietnia br. za pośrednictwem strony internetowej daciadustercup.pl.
Ambasadorem cyklu Dacia Duster Cup i mentorem dla zawodników jest jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych – Krzysztof Hołowczyc. Organizatorem pucharu jest Renault Polska, we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Over Limit Motors i Hołowczyc Racing.