RENAULT: PRODUKCJA NOWEGO MASTERA W BRAZYLII

Renault_10681

Po sukcesie w Europie, gdzie od 1998 roku Renault utrzymuje się na pozycji lidera segmentu samochodów dostawczych, nowe Renault Master wchodzi teraz na rynek brazylijski. W najbliższym czasie przewiduje się wprowadzenie go do sprzedaży w pozostałych krajach obu Ameryk.

Nowy Master produkowany będzie lokalnie w fabryce w Kurytybie. Dostępny będzie w czterech wersjach nadwozia (minibus, furgon, Master podwozie i wersja przeszklona) oraz w licznych konfiguracjach długości i wysokości.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
UŻYTKOWE


Renault Brazylia, lider segmentu samochodów modyfikowanych i posiadacz certyfikatu najlepszego producenta nadwozi modyfikowanych w kraju, oferować będzie nowego Mastera również w wersji zmienionej (karetka, transport osób niepełnosprawnych itp.).

– Segment samochodów dostawczych zajmuje coraz ważniejsze miejsce w strategii wzrostu Renault w Brazylii. W porównaniu z rokiem 2011 nasz udział w rynku samochodów dostawczych wzrósł o 24,5 proc. Poszerzyliśmy również ofertę serwisową dla flot samochodowych i użytkowników profesjonalnych – stwierdza z zadowoleniem Olivier Murguet, Dyrektor Generalny Renault Brazylia.

Renault 1_33599

Renault Master, wprowadzone na rynek brazylijski w 2002 roku, zdobyło znakomitą reputację w segmencie lekkich samochodów dostawczych. W 2012 roku w Brazylii zarejestrowano 8662 samochody, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z rokiem 2011 i to w sektorze, który zanotował spadek o 12 proc. Dzisiaj, dziesięć lat po wejściu na brazylijski rynek, Renault Master zajmuje drugie miejsce w Ameryce Południowej
i w Brazylii w kategorii samochodów dostawczych do 3,5 tony.

Master przeznaczony na rynek lokalny będzie teraz produkowany w fabryce samochodów dostawczych w kompleksie Ayrtona Senny, w São José dos Pinhais (w stanie Paraná).

Brazylia pozostaje drugim największym regionem zbytu dla Grupy Renault. W 2012 roku marka pobiła rekord sprzedaży (241 594 samochody) oraz udziału w rynku (6,6 proc.). Sieć Renault Pro+ liczy 25 nowych dealerów, a celem jest zwiększenie do kwietnia br. liczby do 53.