RENAULT PREZENTUJE MODEL 4 E-TECH 100% ELECTRIC

Renault 4 powstało w latach 60. ubiegłego stulecia, by sprostać potrzebom społeczeństwa ulegającego znaczącym przemianom.

Miał to być samochód dla każdego, do wszelkiego rodzaju zastosowań i miał stać się symbolem wolności.


Zobacz także:

OPEL: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWEGO GRANDLANDA
 

PREMIERY


 

Renault 4 E-Tech 100% electric, zapowiadane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku pod postacią show car 4EVER Trophy, miało wiele wspólnego z oryginalnym modelem. W nowej wersji stało się współczesnym, wszechstronnym samochodem kompaktowym. To w 100% elektryczne i wyposażone w mobilne technologie auto zapewnia bardziej niż kiedykolwiek pełnię życia i lubi wyzwania, jakie stawia przed nami codzienne życie. Jest zawsze otwarte na świat przez płócienny, otwierany dach i zdolne zachwycać klientów retrofuturystycznym designem samochodu rekreacyjnego, a dzięki możliwościom aranżacji wnętrza i dużej przestrzeni w bagażniku potrafi dopasować się do potrzeb każdego użytkownika.

Renault 4 E-Tech 100% electric w pełnej zgodzie z wymaganiami naszych czasów korzysta też z nowych technologii, tak w zakresie bezpieczeństwa dzięki systemom ADAS, jak i dostarczania wyjątkowych wrażeń z jazdy – wyposażone jest w system openR link i Reno, oficjalny awatar Renault. Liczne funkcje i elementy wyposażenia sprawiają, że jest to elektryczny samochód kompaktowy zupełnie nowej generacji.

Prosty pomysł odziedziczony po poprzedniku

Rok 1956. Przedsiębiorstwo Renault jest w pełni rozkwitu. Pierre Dreyfus, ówczesny dyrektor firmy, wypowiada słynne zdanie: „Dajcie mi przestrzeń!”. I nie mówi o modelu Estafette, nad którym prace są w toku i który pojawi się w sprzedaży trzy lata później, lecz o zupełnie innym samochodzie, przyszłym Renault 4. Trzeba tu zaznaczyć, że w tamtych czasach świat motoryzacji jest wyjątkowo konserwatywny – wyznaje prawie jedyną słuszną filozofię: nadwozie trójbryłowe i silnik z tyłu. Natomiast zdaniem Pierre’a Dreyfusa należy dokonać prawdziwego przełomu. Trzeba podążać za zmianami zachodzącymi w społeczeństwie. Samochód przyszłości ma być wszechstronny. Samochód przyszłości ma być synonimem wolności. Będzie to samochód zarówno do miasta, jak i na potrzeby mieszkańców wsi, do codziennej jazdy i na weekendy, do pracy i na wakacje, i wreszcie tak samo dla mężczyzn, jak i dla kobiet.

No i udało się! Renault 4 zapisało się w pamięci zbiorowej jako samochód wielozadaniowy, praktyczny w użyciu i prosty w konstrukcji. Był to samochód dla mężczyzn i dla kobiet, przeciętnego mieszkańca miast i rolnika, pracowników poczty czy też służb mundurowych, a także odnosił duże sukcesy w sporcie i jeździe wyczynowej w rajdach terenowych. Pierre Dreyfus porównywał Renault 4 do dżinsów. Tak jak one był trwały, solidny, użyteczny i cool. I tak jak dżinsy nie rozgraniczał płci ani wieku, a nawet warstw społecznych użytkowników.

Historia Renault 4 to prawdziwe success story zarówno we Francji, jak i na całym świecie. Do tego stopnia, że sprzedaż biła rekordy na przestrzeni całej kariery rynkowej tego samochodu. W sumie osiągnęła liczbę 8 135 424 sztuk na pięciu kontynentach i w ponad stu krajach w okresie trzydziestu lat. Tym samym Renault 4 uzyskało najlepszy wynik sprzedaży na całym świecie wśród modeli marki. Było produkowane w Europie (Belgia, Hiszpania itd.), w Ameryce Południowej (Argentyna, Kolumbia, Peru itd.), w Afryce (Algieria, Maroko, Afryka Południowa itd.), a nawet w Oceanii – i jest to czwarty wynik sprzedaży samochodów wszechczasów. Nic więc dziwnego, że stało się kulturową ikoną na skalę międzynarodową. Historia jego sukcesu nie onieśmiela jednak modelu Renault 4 E-Tech 100% electric.

Elektryczna rewolucja na każdą kieszeń

Wraz z Renault 4 E-Tech 100% electric marka kolejny raz potwierdza wolę zwiększenia tempa transformacji energetycznej w skali Europy poprzez upowszechnienie pojazdów elektrycznych. Marka proponuje gamę samochodów w 100% elektrycznych, spełniających wszelkie potrzeby i dostosowanych do wszystkich sposobów użytkowania. Renault 4 E-Tech 100% electric ma wśród nich mocną pozycję, w segmencie B o jeden poziom wyżej niż Renault 5 E-Tech 100% electric. Jako samochód trochę od niego większy i z niewiele większą przestrzenią wewnętrzną pozycjonuje się podobnie jak model Captur względem Clio. Podczas gdy Renault 5 E-Tech 100% electric adresowane jest do klientów mieszkających w miastach, to Renault 4 E-Tech 100% electric sięga szerzej i zamierza zachęcić do przejścia na napęd elektryczny wszystkie grupy klientów, w tym młode rodziny.

Nowe ambicje

Oryginalne Renault 4 można trafnie podsumować jednym słowem: uniwersalne. Trzydzieści lat od zakończenia kariery tego samochodu to słowo wybrzmiewa nadal z tą samą mocą. Z tego powodu Renault 4 E-Tech 100% electric – owoc planu Renaulution – dołącza do gamy samochodów elektrycznych Renault jako pojazd wielozadaniowy. Ambicje tego modelu jasno wyraża filozofia, która stała u podstaw projektu: spełnić w maksymalnym stopniu potrzeby klientów niezależnie od sposobu użytkowania.

Został więc zaprojektowany zarówno do codziennej jazdy, jak i na weekendowe wypady czy wyjazdy rekreacyjne. Ma być samochodem dla singla i dla rodziny. W projekcie uwzględniono i standardowe, i intensywne korzystanie z bagażnika samochodu. Te cechy odziedziczył oczywiście po Renault 4. Tak jak jego poprzednik w swoich czasach, Renault 4 E-Tech 100% electric sięga dalej i stawia sobie nowy cel – chce zachęcić wszystkich do eksploracji możliwości samochodu elektrycznego. Ma to być samochód nieodzowny jak para dżinsów na miarę XXI wieku – gotowy na wszystko. Miasto, wieś, góry i autostrady już czekają na niego z niecierpliwością.

Jako dowód na swoją wszechstronność Renault 4 E-Tech 100% electric posiada przede wszystkim podwójną objętość bagażnika i modularność niespotykaną w tym segmencie: 420 litrów i kształt zbliżony do sześcianu, maksymalnie obniżony próg załadunku, pomysłowe schowki, składana tylna kanapa, fotel pasażera składany do funkcji stolika (po raz pierwszy w elektrycznym samochodzie Renault!) i wiele innych.

Bez obaw – znajdzie się sposób na każdą potrzebę. Niezależnie od wybranej trasy, po równym asfalcie czy po wybojach, komfort jazdy jest zapewniony dzięki podwyższonemu prześwitowi i nowemu systemowi zapobiegania poślizgowi kół Extended Grip.

Wszystkie te zalety, jak również rekordowa przestrzeń w kabinie, nisko umieszczony środek ciężkości, dobre trzymanie się drogi, funkcja „One Pedal” i zasięg do 400 km były możliwe do uzyskania dzięki jedynej w Europie, specjalnej platformie AmpR Small. Posłużyła ona również do budowy Renault 5 E-Tech 100% electric i umożliwiła uzyskanie licznych korzyści skali bez uszczerbku dla korzyści klienta. Zatem Renault 4 E-Tech 100% electric jest samochodem kompaktowym, który zapewni wygodne i spokojne poruszanie się w korkach, jak i na dalekich trasach.

Wraz z Renault 4 E-Tech 100% electric marka Renault pokonuje kolejny etap na drodze upowszechniania pojazdów elektrycznych w Europie. Model uzupełni różnorodną gamę samochodów obejmującą już Megane, Scenic oraz najnowsze Renault 5 E-Tech 100% electric. Jednakże brakowało w niej samochodu kompaktowego o większej pojemności. Dokonało się to wraz z wprowadzeniem modelu wszechstronnego, praktycznego, o wielu możliwościach aranżacji wnętrza i z dużym, łatwo dostępnym bagażnikiem. Jest to samochód pozwalający spełnić w maksymalnym zakresie codzienne potrzeby użytkowników. Popularny pojazd z napędem elektrycznym na miarę naszych czasów posiadający maksimum przydatnych technologii podnoszących komfort jazdy – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault