Renault miało okazję zaprezentowania nowo powstających technologii jazdy autonomicznej przed wybraną grupą europejskich polityków.
Ministrowie transportu z 28 krajów Unii Europejskiej przyjechali do Holandii, aby podpisać Amsterdamską Deklarację na rzecz Pojazdów Autonomicznych.
Zobacz także:
Renault, jako firma odgrywająca kluczową rolę w programie „Nowa twarz francuskiego przemysłu”, we współpracy z partnerami, organami ustawodawczymi i innymi producentami aktywnie wspiera proces kształtowania obowiązujących przepisów ruchu drogowego, aby promować bezpieczną jazdę pojazdami autonomicznymi, a także budować przewagę konkurencyjną europejskich producentów w tej nowej dziedzinie technologii.
– Rozpoczynamy nowy rozdział wykorzystywania potencjału pojazdów autonomicznych na drodze. Renault ma przyjemność ściśle współpracować z partnerami z branży, konkurencją i ustawodawcami, aby zapewnić bezpieczną i bezstresową przyszłość uczestnikom ruchu drogowego – powiedział Rémi Bastien z Aliansu Renault- Nissan, kierujący działem technologii jazdy autonomicznej.
Demonstracyjne pojazdy autonomiczne Renault
Renault zaprezentowało trzy demonstracyjne samochody Espace Autonomous Drive, które były już testowane przez kilkaset godzin w warunkach zwykłego ruchu na europejskich drogach. Możliwości, jakimi dysponują te pojazdy, pomagają zilustrować wizję Renault przedstawioną po raz pierwszy w prototypie Next Two w 2014 r.
Celem Renault jest wprowadzenie na rynek pojazdów autonomicznych do 2020 r. Producent chce jako pierwszy zaoferować technologię „eyes- off/ hands- off” („bezwzrokowo/ bez użycia rąk”) w pojazdach produkowanych na masową skalę w przystępnej cenie. Technologia ta ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drodze oraz komfortu jazdy, a także umożliwić kierowcy optymalne wykorzystanie czasu spędzanego w samochodzie.
Przez ponad 50 lat Renault aktywnie pracowało nad poprawą bezpieczeństwa na drodze. W ponad 90 proc. przypadków wypadki są następstwem błędu człowieka, a zaawansowane systemy wspomagające kierowcę są rozwijane przez producenta z myślą o zmniejszeniu liczby wypadków. Postępy poczynione przez Renault w tej dziedzinie pozwoliły w ciągu ostatnich 15 lat ograniczyć liczbę poważnych lub śmiertelnych wypadków z udziałem samochodów marki we Francji o 80 proc.. Autonomiczna jazda to kolejny krok na drodze do poprawy bezpieczeństwa drogowego.
Dzięki możliwości przejścia w tryb autonomiczny w najbardziej monotonnych lub uciążliwych fazach podróży – np. w czasie jazdy autostradą lub w korku – prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące i bardziej komfortowe. Kierowca może jednak w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem i w pełni czerpać przyjemność z jazdy.
Po 2020 r. kierowcy będą mogli stopniowo optymalizować czas, korzystając w sprzyjających okolicznościach z pokładowych systemów łączności, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i obowiązującymi przepisami.