RENAULT: PIERWSZA PREZENTACJA NOWEGO TRAFICA

Renault_155

Latem bieżącego roku Renault wprowadzi kolejną generację modelu Trafic, kontynuując jeden ze swoich sukcesów – od 1980 roku sprzedano ponad 1,6 mln egzemplarzy tego modelu.

Wprowadzone na rynek w 1980 roku, jako następca nie mniej słynnego modelu Estafette, odnowiony Trafic trafi na rynki około pięćdziesięciu krajów na całym świecie.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Nowe Renault Trafic prezentuje całkowicie zmienioną stylistykę zewnętrzną. Przód samochodu zdobi powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki Renault, co w połączeniu z wysmukłymi i wyrazistymi reflektorami nadaje mu zdecydowany i dynamiczny wygląd. Bardziej pochylona przednia szyba wyraźnie odcina się od krawędzi maski. Obszerny, mocno zarysowany wlot powietrza i dzieląca górny i dolny grill listwa w kolorze nadwozia odciążają optycznie przód nadwozia. Płynnie zarysowane linie dodają sylwetce pojazdu dynamiczności. Zachowano cenioną przez klientów solidność i praktyczność, zwłaszcza dzięki obszernemu i skutecznie chroniącemu pojazd przedniemu zderzakowi.

Renault_559

W nowym aucie koncern wykorzystał całe swoje bogate doświadczenie w zakresie pojazdów dostawczych, tworząc nowoczesnego i zapewniającego pełen komfort użytkowania vana. Jest on narzędziem stworzonym na miarę dzięki rozbudowanej gamie tego modelu: 270 wersji, 2 wysokości, 2 długości, furgon, przedłużona kabina, platforma z kabiną oraz wersja do przewozu osób, nie zapominając o pojazdach zmodyfikowanych przez współpracujących i autoryzowanych przez Renault Tech wykonawców zabudów.

Nowy Trafic jest oszczędny i zapewnia płynną jazdę dzięki gamie poddanych downsizingowi i turbodoładowanych silników. Zostały one stworzone na bazie opracowanej przez Renault jednostki 1.6 dCi najnowszej generacji (R9M) i zawierają szereg rozwiązań, pozwalających obniżyć zużycie paliwa. Gama ta obejmuje dwa warianty: z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalająca obniżyć spalanie o ponad 1 l/100 km oraz Twin-Turbo, umożliwiająca zejście poniżej 6 l/100 km. Silniki te zapewniają dynamiczne przyspieszenia na kolejnych biegach i większy moment obrotowy przy niskich obrotach, ułatwiający szybsze ruszanie z miejsca również pod obciążeniem.

Renault_551

Nowe Renault jest solidnym pojazdem. Wykorzystano w nim bogate know-how i doświadczenie 1800 pracowników zakładu w Sandouville (Francja), specjalizujących się dotąd w produkcji modeli osobowych wyższej klasy. W celu zapewnienia produkcji furgonów we Francji, zakład ten został poddany szeroko zakrojonej przebudowie, której całkowity koszt wyniósł ponad 230 milionów euro.

Marka Renault, będąca od 1998 roku europejskim liderem w produkcji lekkich pojazdów dostawczych, korzysta z wydajnego zaplecza przemysłowego, złożonego z trzech zlokalizowanych we Francji zakładów, w których montowane są wszystkie modele dostawcze Renault: Kangoo w MCA (Maubeuge), Master w SOVAB (Batilly) oraz od teraz Trafic w Sandouville.