RENAULT: OPTYMISTYCZNE WYNIKI SPRZEDAŻY PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2022

Wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze 2022 – technologie E-Tech i strategia rentownej sprzedaży przynoszą efekty

Pomimo stale zmieniających się warunków Renault osiąga wyniki zgodne z priorytetami ustalonymi w planie „Renaulution” i rozwija się na dynamicznie rosnącym rynku samochodów zelektryfikowanych i w segmentach charakteryzujących się wysoką wartością dodaną.


Zobacz także:

NISSAN: PIERWSZE JAZDY NOWYM MODELEM ARIYA I QASHQAIEM e-POWER

ROZMAITOŚCI


 

– W pierwszym półroczu 2022 samochody elektryczne i hybrydowe stanowiły 36% sprzedanych samochodów osobowych marki Renault w Europie.
Nowy Megane E-Tech elektryczny odniósł duży sukces wśród klientów, którzy złożyli 20 tysięcy zamówień od jego debiutu.
– W pierwszym półroczu 2022 sprzedaż do klientów indywidualnych wzrosła o 13 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2020) do 53%.
– Sprzedaż samochodów segmentu C wzrosła o 12% (w porównaniu z pierwszym półroczem 2021).
– W Europie co trzeci sprzedany samochód marki Renault ma napęd E-Tech, co drugi został sprzedany klientom indywidualnym, co trzeci należy do segmentu C.

Zrównoważony rozwój: w sytuacji gwałtownego wzrostu cen energii i wyzwań związanych z ochroną środowiska Renault umacnia swoją pozycję lidera na rynku samochodów zelektryfikowanych dzięki atrakcyjnej gamie i odpowiedniej ofercie technologii, które spełniają oczekiwania klienta.

W Polsce: Renault zajmuje 5 miejsce pod względem sprzedaży.
– Renault poprawiło swój udział w rynku samochodów osobowych o 0,1 pp. z bestsellerami: Arkaną oraz Clio i Capturem.
– Zamówienia na Megane E-Tech elektrycznego zostały otwarte w pierwszym półroczu 2022.
– Renault pozostaje liderem polskiego rynku samochodów dostawczych z 23,8% udziału w rynku.

Zgodnie z celem osiągnięcia do 2025 roku najbardziej „zielonego” miksu sprzedaży na rynku europejskim z ponad 65-procentowym udziałem samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych, Renault dynamicznie rozwija się na rynku samochodów zelektryfikowanych. Gama E-Tech (elektryczne i hybrydowe zespoły napędowe) stanowiła w pierwszym półroczu 2022 36% sprzedanych samochodów osobowych Renault w Europie, w porównaniu do 26% w pierwszej połowie 2021 roku. Tymczasem średnia na rynku nadal nie przekracza 30%.

W sytuacji wzrostu cen paliwa i braku komponentów, Renault buduje ofertę samochodów, które jak najlepiej spełniają potrzeby klientów. Obejmuje ona pięć modeli samochodów elektrycznych o dużym zasięgu (ZOE, Twingo E-Tech elektryczne, Megane E-Tech elektryczny, Kangoo Van E-Tech elektryczne, Master Van E-Tech elektryczny) i cztery modele pełnych hybryd (HEV) o niskim zużyciu paliwa (Clio, Captur, Arkana i Nowy Austral z najniższym zużyciem paliwa w tej kategorii, tj. poniżej 4,5 litra na 100 km, dzięki nowemu zespołowi napędowemu full hybrid E-Tech o mocy 200 KM – wartości w trakcie homologacji).

Nowy Megane E-Tech elektryczny jest uzupełnieniem oferty samochodów elektrycznych. Nowy model ma na swoim koncie udany debiut handlowy. Pierwsze egzemplarze zostały wydane klientom we Francji w maju tego roku. Nowy Megane E-Tech elektryczny jest obecnie wprowadzany do sprzedaży w całej Europie. Klienci złożyli już ponad 20 000 zamówień, w większości na wyższe wersje wyposażenia, z zasięgiem 450 km i systemem OpenR Link opartym na oprogramowaniu Google.

Technologia pełnej hybrydy (HEV) dynamicznie zdobywa rynek. Sprzedano 59 000 samochodów wyposażonych w ten napęd – o 87% więcej niż w pierwszym półroczu 2021. Technologia została z powodzeniem wdrożona w najważniejszych modelach marki z miksem 22% w przypadku Clio, 25% – Captura i 59% – Arkany. Będzie również stanowić podstawę oferty Nowego Australa.

Sprzedaż o wysokiej wartości dodanej: prowadzona przez Renault polityka handlowa ze znaczącym wzrostem rentownej sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji oraz w segmencie C przynosi efekty.

W pierwszym półroczu 2022 miks sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 13 punktów (w porównaniu z pierwszym półroczem 2021) do poziomu 53% (w krajach G5). Udział w rynku sprzedaży detalicznej również wzrósł o 6,7% (+0,8 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), przy czym sprzedaż wzrosła o 5% pomimo średniego spadku w segmencie o 8%.

Renault z sukcesem wraca do segmentu C: sprzedaż marki wzrosła o 12%, a dzięki 95 000 nowo zarejestrowanych samochodów Renault zwiększyło swój udział w tym rynku. Renault Arkana odnosi niesłabnący sukces. W pierwszym półroczu 2022 sprzedano już ponad 40 000 sztuk tego modelu. Klienci są najbardziej zainteresowani wersjami E-Tech (HEV), które stanowią 59% miksu.

Dla umocnienia swojej pozycji na dużym rynku SUV-ów z segmentu C Renault uruchomiło przedsprzedaż Nowego Australa. Model pojawi się na rynkach europejskich w drugim półroczu 2022.

Światowa sprzedaż Renault osiągnęła 716 720 samochodów (-16,5% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), a udział w rynku wyniósł 4,0% (czyli -0,5 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021, z wyłączeniem Chin, Ameryki Północnej i Rosji). W Europie Renault ma 6,4% udziału w rynku (-0,6 p. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021), ze sprzedażą 414 515 samochodów.

W Polsce

Marka Renault zajmuje 5 miejsce pod względem sprzedaży samochodów w Polsce ze wzrostem udziału w rynku o ponad 0,6 pp. Poprawiła również swój udział w rynku samochodów osobowych o 0,1 pp., zyskując wśród klientów indywidualnych dzięki bestsellerom:

Arkana – nowość 2021 w segmencie C-SUV, gdzie udział pełnej hybrydy w sprzedaży osiągnął w pierwszym półroczu 42%

Clio oraz Captur – postępująca sprzedaż oszczędnych hybryd oraz samochodów z układem dwupaliwowym z LPG (ogólnie ponad 28% sprzedaży Clio oraz 37% sprzedaży Captura).

W pierwszym półroczu 2022 otwarte zostały zamówienia na Nowego Megane E-Tech elektrycznego, a pierwsze samochody zostaną dostarczone klientom w październiku.

Renault jest również liderem sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce. Na rynku spadającym o 18% marka zanotowała ponad 4% wzrostu i osiągnęła 23,8% udziału w rynku. Master pozostaje bezsprzecznym liderem sprzedaży aut dostawczych.

Renault umocniło również swoją pozycję na kluczowych rynkach pozaeuropejskich.

W pierwszym półroczu 2022 sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich stanowiła 42,2% łącznej sprzedaży marki (z wyłączeniem Rosji).

W Turcji, która jest obecnie trzecim rynkiem zbytu marki, sprzedaż wzrosła o 20% w porównaniu z pierwszym półroczem 2021, a udział w rynku zwiększył się o 3,4 p., głównie dzięki sukcesowi Clio. Renault jest tam marką numer 1 na rynku samochodów osobowych.

Renault poszerza „zieloną” ofensywę na cały świat. W Ameryce Łacińskiej marka z powodzeniem uruchomiła przedsprzedaż modelu Kwid E-Tech. Pierwsze samochody trafią do klientów na początku września.

Rynek samochodów zelektryfikowanych w Europie jest w pełnym rozkwicie i Renault ma wszelkie atuty, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów dzięki ofercie odpowiednich produktów. Nasza gama E-Tech, obejmująca samochody w pełni elektryczne oraz pełne hybrydy, spełnia oczekiwania klientów, którzy chcą jeździć samochodami zapewniającymi niskie koszty eksploatacji i zrównoważoną mobilność. W drugim półroczu przyspieszymy elektryfikację naszej gamy i wprowadzimy modele Nowy Megane E-Tech elektryczny, Kangoo E-Tech elektryczne i Nowy Austral – powiedział Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.