RENAULT: NOWY TRAFIC – DO CODZIENNEJ PRACY

R 1_Trafic

Renault odnawia w lecie tego roku swój model Trafic. Jego kabina, stanowiąca prawdziwe „biuro na kółkach”, jest wyposażona w liczne elementy ułatwiające pracę w samochodzie.

Są więc uchwyty na telefon i tablet, miejsce na laptop czy rozkładany stolik do pisania. Nowa oferta silników, w której zużycie paliwa zostało obniżone nawet do 5,7 l/100 km, zapewnia jednak wysokie osiągi (moment obrotowy sięgający 340 Nm i 140 KM mocy).


Zobacz także:
PREMIERY


Nowy Trafic zwraca uwagę dynamicznym stylem i solidnością. Przód jest zgodny z nową stylistyką marki Renault. Radykalnie zmienia się design kabiny. Nastawiony na praktyczne rozwiązania i zapewnienie komfortu nawiązuje do stylistyki samochodów osobowych. W efekcie mamy doskonale wykończone, atrakcyjne wnętrze, wyposażone dodatkowo w 14 schowków, pozwalających z łatwością pomieścić rzeczy potrzebne w codziennej pracy.

Przód sprawia zdecydowane i dynamiczne wrażenie dzięki wyrazistym, wydłużonym światłom, umieszczonym po obu stronach szerokiej osłony chłodnicy. Pośrodku niej umieszczono powiększone, pionowo ustawione logo Renault, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki, kontrastujące z czarnym tłem listwy znajdującej się nad osłoną chłodnicy. Polakierowany w kolorze nadwozia element pomiędzy grillem a zderzakiem zapewnia atrakcyjny wygląd całości. Przednia szyba, bardziej pochylona niż w modelu Trafic II, wyraźnie odcina się od krawędzi maski, co koja rzy się raczej ze światem samochodów osobowych. Napięte linie i uporządkowana bryła nadwozia dodają sylwetce pojazdu dynamiczności.

R 2_Trafic

W momencie wprowadzenia na rynek Nowy Trafic będzie oferowany w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym w dwóch nowych: Zielony Bambou i Brązowy Cuivre.

WNĘTRZE

Kabina została zaprojektowana od nowa. Znajdziemy w niej typową dla stylistyki Renault środkową konsolę, na której umieszczono przełączniki multimedialnego systemu oraz klimatyzacji. O wyraźnie wyższej klasie pojazdu świadczy pojawienie się chromowanych elementów wykończenia wokół środkowej konsoli, na gałce dźwigni zmiany biegów oraz wokół głośników, a także zamykanych schowków w desce rozdzielczej i tapicerki „Java”.

Nowe Renault Trafic oferuje możliwość komfortowego ustawienia pozycji kierowcy, zbliżonej do takiej, jak jest w osobowym vanie. Nowe siedzenia zapewniają doskonałe podparcie boczne dzięki zastosowaniu pianki o większej gęstości oraz bardziej obejmującym kształtom. Komfort poprawia dodatkowo podłokietnik wyprofilowany w płacie drzwi. W porównaniu do modelu Trafic II, siedzenie kierowcy zostało obniżone o 36 mm, a oparcie pochylone. Jest możliwość regulacji ustawienia kierowcy w dwóch płaszczyznach.

Dzięki systemowi pompy, której dźwignia jest umieszczona z boku siedzenia, można bardzo precyzyjnie wyregulować jego wysokość w zakresie 60 mm. Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 200 mm, czyli o 18 mm więcej niż w modelu Trafic II, przy takim samym pochyleniu oparcia.

R 3_Trafic

Uchwyt telefonu komórkowego jest przystosowany do mocowania większości telefonów komórkowych różnych rozmiarów, do 4,7 cala włącznie. Posiada możliwość regulacji
w pionie i w poziomie. Uchwyt do tabletu pozwala mocować urządzenia o przekątnych od 4,8 do 10,6 cala. Po złożeniu oparcia przedniego środkowego fotela, a następnie podniesieniu pokrywy na jego tylnej stronie uzyskujemy dostęp do schowka na laptop. Największym schowkiem w kabinie jest 54- litrowa wnęka, do której dostęp uzyskuje się przez podniesienie siedziska przedniej kanapy.

Oferta audio obejmuje 4 rodzaje radioodbiorników 1DIN/ 2DIN, z odtwarzaczem płyt CD lub bez oraz z cyfrowym radioodbiornikiem (lub bez). Nowy Trafic będzie w przyszłości
oferowany z wbudowanym systemem multimedialnym Renault R-Link Evolution.

PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA

Dwie pomysłowe klapy zamontowane w przegrodzie oddzielającej przestrzeń ładunkową, pod kanapą, pozwalają uzyskać największą dostępną na rynku w tej kategorii pojazdów długość przestrzeni ładunkowej, wynoszącą w wersji L2 aż 4,15 m. Oferta Nowego Trafica obejmuje szereg nowych, jeszcze praktyczniejszych rozwiązań, takich jak wewnętrzna półka podsufitowa. Dzięki długości 2 m i wysokości 25 cm umożliwia ona na przykład przewóz dziesięciu miedzianych rur o długości 2 m lub drabinki.

Samochód umożliwia przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom.
Pierwsza z nich jest usytuowana u podstawy przegrody i pozwala zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej o 41 cm, natomiast druga, znajdująca się pod siedzeniem pasażera, zwiększa tę długość aż o 80 cm. Po otwarciu klapa w przegrodzie odsłania otwór o szerokości 510 mm i wysokości 228 mm. Jest utrzymywana w położeniu otwartym przez dwa magnesy; dla ułatwienia załadunku można ją też całkowicie wyjąć.

R 4_trafic

Mechanizm blokady tylnych lewych drzwi umożliwia przewóz jeszcze dłuższych przedmiotów. Dzięki niemu kierowca może jechać z otwartymi prawymi tylnymi drzwiami i zamkniętymi drzwiami lewymi z widoczną tablicą rejestracyjną.

Dzięki dwóm długościom, dwóm wysokościom oraz licznym nadwoziom: furgon, z przedłużoną kabiną, platforma z kabiną oraz do przewozu osób, nowe Renault Trafic jest dostępne
w wielu różnorodnych wersjach. Zależnie od wersji, pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Dzięki całkowitej długości zwiększonej o 210 mm w stosunku do modelu poprzedniej generacji, auto dysponuje o 200 litrów większą pojemnością użyteczną w wersji H1 i o 300 litrów większą w wersji H2.

W wersji H2 objętość tę maksymalnie zwiększono dzięki bardziej prostopadłościennemu kształtowi, z niewielkim pochyleniem bocznych ścian. Już w wersji H1 możliwy jest załadunek trzech europalet (lub 11 płytBA13). Duże tylne drzwi oraz kształt przestrzeni ładunkowej zostały zachowane.

Dostępna jest karta hands free, a umieszczony na niej przycisk „bagażnik” umożliwia otwarcie samych drzwi tylnych. Dla całej oferty kluczy wprowadzona została funkcja „Single door opening”, która umożliwia otwarcie po pierwszym wciśnięciu przycisku z otwartą kłódką – tylko drzwi po stronie kierowcy, a po drugim wciśnięciu – wszystkich drzwi. Spośród 60 akcesoriów dostępnych w katalogu aż 30 jest związanych z przewożonym ładunkiem.

R 5_Trafic

SILNIKI

Gama jednostek napędowych to cztery silniki i dwie odmiany, tworzące wspólnie ofertę odpowiadającą zróżnicowanym potrzebom. Dwa silniki z pojedynczym układem doładowania
o zmiennej geometrii, pozwalają obniżyć zużycie paliwa średnio o około 1 litr na 100 km w porównaniu do gamy silników Renault Trafic II.

Gama silników wygląda następująco: dCi 90 (260 Nm), dCi 115 (300 Nm), Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) z systemem Stop & Start oraz Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) z systemem Stop & Start. Spełniają one wymagania normy czystości spalin Euro 5 i są już obecnie przystosowane do spełnienia wymagań przyszłej normy Euro 6b.

Zbudowany na bazie jednostki Energy dCi 130 nowy silnik Renault Trafic został wyposażony w niektóre technologie będące owocem doświadczenia Renault w Formule 1, takie jak poprzeczny obieg płynu chłodzącego, pierścienie U-Flex czy specjalne powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon).

SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE

Cztery nowe, wspomagające prowadzenie elementy wyposażenia, są dostępne w katalogu.

R 6_Trafic

Kamera cofania. Zapewnia dobrą widoczność strefy znajdującej się za pojazdem (widoczność w bezpośrednim sąsiedztwie zderzaka, dobre wyczucie rogów i górnej krawędzi tyłu nadwozia), umożliwiając precyzyjne manewrowanie. Obraz z kamery jest wyświetlany w wewnętrznym lusterku wstecznym bądź też na ekranie nawigacji (w wersjach wyposażonych w R-Link). Kamera ta, dostępna jestcwyłącznie wraz z radarem cofania.

Lusterko szerokokątne „wide view”. To umieszczone po wewnętrznej stronie osłony przeciwsłonecznej pasażera dodatkowe lusterko ponad dwukrotnie powiększa pole widzenia w kierunku tylnego prawego rogu pojazdu (w wersjach z kierownicą po lewej stronie). Ułatwia ono kierowcy zauważenie pojazdów znajdujących się w martwym
polu zewnętrznego lusterka wstecznego.

Podwójne asferyczne lusterko wsteczne poprawia widoczność do tyłu, ułatwiając manewrowanie.

Wspomaganie ruszania pod górę. System ten włącza się automatycznie przy ruszaniu z miejsca na drodze o nachyleniu powyżej 10 stopni.

Extended Grip jest systemem poprawiającym właściwości trakcyjne pojazdu, działającym na koła przednie i służącym poprawie przyczepności kół w trudnych warunkach drogowych (grząskie i niestabilne nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek itp.). Jest on aktywowany wciśnięciem przycisku. System optymalizuje działanie ESC w celu ułatwiania ruszania z miejsca w trudnych warunkach.

R 7_Trafic