RENAULT: NOWY TRACK CAR MEGANE R.S. TC4 JUŻ NA TORZE

Rodzina track carów Renault Sport Cars powiększyła się o bolid TC4, zapewniający dzięki silnikowi o mocy 360 KM znakomite osiągi.

Łączy on know-how R.S. Performance z doświadczeniem w wyścigach torowych teamu Vuković Motorsport, konstruktora Mégane R.S. WTCR.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Nowy model to prawdziwy TCR replica, stworzony z myślą o wszelkich track days. Kilku szczęśliwców będzie mogło zlecić wykonanie modelu szwajcarskiemu teamowi.

Stworzony na bazie Mégane R.S. bolid TC4 otrzymał zestaw elementów nadwoziowych znacząco poprawiających jego aerodynamikę, mocniejszy silnik, osiągający 360 KM dzięki w pełni elektronicznemu sterowaniu, większą turbinę, udoskonalony układ wydechowy i zoptymalizowany układ chłodzenia oraz zmodyfikowany układ jezdny. To wystarcza, by zapewnić doznania na poziomie wyścigowych bolidów.

TC4 to ultra ekskluzywna, limitowana seria sygnowana Vuković Motorsport. Nowe auto zostało oficjalnie zaprezentowane podczas drugiej edycji R.S. Days.

Rodzina track carów na bazie Clio R.S. (TC1 i TC2, zaprezentowane w grudniu 2018 r.) oraz Mégane (TC3 na początku 2020 r.) powiększyła się o kolejny bolid, TC4. Vuković Motorsport po raz pierwszy wystawiła Mégane w 2019 roku w europejskich mistrzostwach TCR. Specjalista od tuningu i produkcji samochodów wyścigowych poświęcił mijający pierwszy rok na uczenie się tej dyscypliny.

Pojawiły się pierwsze sukcesy, jak dwukrotne czwarte miejsce zdobyte przez Jacka Younga w Barcelonie. Ponadto australijska filia Renault wystawiła oficjalnie Mégane R.S. TCR w lokalnych mistrzostwach.

TCR stworzono z myślą o zaoferowaniu ładunku adrenaliny, prędkości i wszelkich doznań podczas serii jazd na torze (samochód nie ma homologacji do jazdy po drogach). Wykorzystując Mégane R.S. jako bazę, zmodyfikowano je, by uzyskać parametry jak najbardziej zbliżone do bolidów wyścigowych poprzez ingerencję w silnik, układ jezdny i nadwozie.

Układ jezdny: regulowany ze zmodyfikowanym zawieszeniem, wzmocnione hamulce, przejście z czterech na dwa koła pędne jak w Mégane Trophy- R w celu zmniejszenia masy pojazdu i uzyskania bardziej „torowej” charakterystyki.

Silnik: zoptymalizowany układ chłodzenia, turbina o większej średnicy, zmodyfikowana mapa wtrysków dla zwiększenia mocy do 360 KM. Zautomatyzowana skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. Specjalny układ wydechowy, ręcznie wykonany przez Vuković Motorsport.

Zestaw elementów nadwozia: poszerzone nadkola, kompletny zestaw elementów poszerzających nadwozie (identyczny jak w wersjach wyścigowych) i spojler. Maska zoptymalizowana pod kątem skuteczności chłodzenia. Obręcze kół OZ Racing® w kolorze złotym. Kolory firmowe RS Performance – złoty i czarny (logo na dachu, boczne pasy itd.).

Limitowana seria liczyć będzie 30 egzemplarzy zestawu R.S. Performance dla ultra- ekskluzywnej wersji, która może zostać spersonalizowana na życzenie. To w sam raz, by sprawić sobie auto wyglądem i osiągami zbliżone do bolidów wyścigowych.

TC4 został oficjalnie zaprezentowany podczas drugich R.S. Days we Francji, które odbyły się na torze wyścigowym w Le Castellet (Francja). W programie znalazły się między innymi wyścigi Clio Cup France, Alpine Cup(startowała Małgosia Rdest) i GT4 w ramach trzeciej rundy mistrzostw Francji w wyścigach torowych. R.S. Days są organizowane w różnych krajach Europy, niemal zawsze w ramach mistrzostw Formuły Renault Eurocup i Clio Cup.