RENAULT: NOWY SUV KOLEOS NA SZOSĘ I SZUTROWE DROGI (CENA)

renault_koleos1

Po dwóch latach od debiutu na europejskim rynku modelu Renault Koleos, pojawi się nowa, ulepszona odsłona samochodu, z bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia i komfortowym wnętrzem.

Duży SUV ma również nowe, bardziej wydajne silniki o wyższych osiągach i więcej zaawansowanych technologii. Ceny pojazdu rozpoczynają się od od 122 900 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Przód Koleosa przyciąga uwagę bardziej wyrazistym grillem. Na całej szerokości zderzaka pojawia się chromowana listwa sięgająca aż do świateł przeciwmgłowych, które są podkreślone chromowaną linią. W dolnej części zderzaka widać osłonę podwozia, która podkreśla terenowy wygląd samochodu.

renault_koleos2

Zmieniony tył z wyżej sięgającą osłoną podwozia i poprzeczną chromowaną listwą jest spójny stylistycznie z przodem. Trzecie światło stopu zostało wydłużone. Podobnie jak w poprzedniej generacji, podwójna chromowana końcówka wydechu wnosi sportowy akcent. Pojazd ma obręcze kół ze stopu metali lekkich, w tym czarne, 19-calowe Kavea. W ofercie znalazł się również nowy kolor nadwozia Czerwony Millesime.

Nowy model zachował charakterystyczne elementy z poprzedniej generacji jak np. chromowaną listwę, która biegnie poziomo i wydłuża optycznie maskę. Charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C (C-Shape), typowy dla samochodów marki Renault, tworzy ciekawy efekt przenikliwego „spojrzenia”.

Najbardziej luksusowa wersja – Initiale Paris wyróżnia się dodatkowo 19-calowymi, diamentowanymi obręczami kół oraz oznakowaniem. Ma również specjalny lakier Fioletowy Amethyste, zastrzeżony wyłącznie dla niej.

renault_koleos3

Wnętrze zostało starannie wykończone. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, obramowania nawiewów ze wstawkami z satynowego chromu, deska rozdzielcza z miękkim wykończeniem i obicia drzwi są starannie wykonane. Dzięki wymiarom: długości 4672 mm i rozstawowi osi 2704 mm ilość miejsca dla użytkowników i ich bagaży jest rzeczywiście duża.

Pasażerowie siedzący z tyłu docenią wysokość do dachu oraz szerokość kabiny na wysokości ramion i łokci. Zachowano również dużo miejsca na nogi i utrzymano ilość miejsca na wysokości kolan w drugim rzędzie, która wynosi 289 mm. Jest możliwość regulacji kąta pochylenia oparcia tylnej kanapy. Model może być również wyposażony w otwierany szklany dach.

W zależności od wersji długość siedzenia można regulować dzięki wysuwanej poduszce, a szerokie zagłówki Relax zapewniają komfortowe podparcie głowy. Oprócz możliwości elektrycznej regulacji w sześciu płaszczyznach oraz funkcji podgrzewania i wentylacji fotel kierowcy ma również funkcję masażu. System Easy Break, dostępny od strony bagażnika, pozwala jednym ruchem ręki złożyć tylną kanapę, dzieloną w układzie 1/3-2/3.

renault_koleos4

Pojemnośc bagażnika to 498 dm3 VDA (579 litrów) w konfiguracji 5-miejscowej można zwiększyć do 1 706 dm3 VDA (1 795 litrów), składając tylną kanapę. Innym ciekawym rozwiązaniem jest możliwość podzielenia bagażnika za pomocą podłogi umieszczonej na tym samym poziomie co próg. Nowe auto oferuje również wiele schowków o łącznej pojemności 35 litrów. Przednie uchwyty na napoje są podgrzewane lub chłodzone.

Wersja Initiale Paris ma odświeżoną stylistykę. Oferuje dwie nowe tapicerki ze skóry nappa w kolorze czarnym i jasnoszarym. Klejone szyby boczne zapewniają lepsze wyciszenie kabiny i większy komfort.

Silniki i napęd

Nowy Koleos będzie napędzany silnikami nowej generacji. Jednostki Blue dCi zostały wyposażone w najnowsze technologie oczyszczania spalin. Jest to m.in. system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który nie wpływa na osiągi.

renault_koleos6

Silniki są dostępne w dwóch wersjach:
– 1.7 Blue dCi 150 X-Tronic z napędem na przednie koła;
– 2.0 Blue dCi 190 X-Tronic 4×4-i z napędem na cztery koła.

Oba są też dostępne z automatyczną skrzynią X-Tronic najnowszej generacji, pozwalającą na hamowanie silnikiem.

Technologia All Mode 4×4-i, czyli napęd na cztery koła, stale kontroluje przyczepność. Kierowca ma możliwość rzędnej zmiany trybów przeniesienia napędu:
• napęd przedni (4×2) – z ograniczonym zużyciem paliwa;
• Auto (4×4) – wszystkie czujniki stale kontrolują przyspieszenie oraz wężykowanie i kąt skrętu kierownicy; system dostosowuje rozłożenie momentu obrotowego na przednie i tylne koła;
• Lock (4×4) – centralny mechanizm różnicowy jest blokowany, a moment obrotowy rozłożony po równo na przednie i tylne koła.

renault_koleos7

Nowy Koleos ma prześwit 190 mm oraz kąt natarcia i zejścia 18,2° i 24,8° dzięki krótkim zwisom.

Zaawansowane technologie

Auto dysponuje pełną ofertą systemów wspomagania prowadzenia (ADAS): system kontroli pasa ruchu (LDW), kontroli martwego pola (BSW), rozpoznawania znaków drogowych, funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL), wspomaganie parkowania 360°, Easy Park Assist, aktywny regulator prędkości (ACC) i system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA).

renault_koleos8

System wspomagania hamowania awaryjnego AEBS został wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych podczas jazdy po mieście. Wzależności od wersji pojazd może być wyposażony w reflektory Full LED Pure Vision. Tylne światła, które palą się w dzień i w nocy, są wyposażone w technologię Edge Light.

System multimedialny R-LINK 2 z nawigacją w zależności od wersji jest oferowany z dwoma formatami ekranów: poziomym 7 lub pionowym 8,7 cala. Dysponuje funkcją rozpoznawania mowy. Nagłośnienie Bose Initiale Paris jest wyposażone w system z 13 wysokiej klasy głośnikami, a Bose Centerpoint zapewnia brzmienie na poziomie zbliżonym do koncertu na żywo.

renault_koleos8