RENAULT: NOWY SILNIK LPG W CLIO ORAZ CAPTURZE

Renault wprowadza w swoich modelach nowy silnik LPG. Jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2.

Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna cenowo i ekonomiczna w eksploatacji.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

W Polsce nowe Renault Clio z fabryczną instalacją LPG jest dostępne już od 57 900 zł w cenie promocyjnej brutto, po uwzględnieniu ekobonusa w wysokości 3 000 zł.

Nowa jednostka zapewnia wyższe osiągi i bardziej dynamiczne przyspieszenia, z maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm już od 2750 obr./min. dla Clio i 170 Nm od 2000 obr./min. dla Captura. Jest uniwersalna, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Emituje o około 8 proc. CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.

Technologia przystępna cenowo i mobilność bez ograniczeń

Cena gazu LPG jest zdecydowanie niższa – nawet o połowę w stosunku do ceny benzyny czy oleju napędowego. Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 40 proc. w porównaniu do samego silnika benzynowego.

Samochód może jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. Ma dwa oddzielnie zbiorniki – jeden na benzynę, drugi na gaz. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km. Takie połączenie zapewnia nieograniczony zasięg działania gdyż LPG jest dostępny niemal na wszystkich stacjach paliwowych w kraju i w 1/6 stacji w Europie.

Samochody z instalacją LPG mogą korzystać z podziemnych parkingów, gdyż są wyposażone w odpowiednie zabezpieczenia (zawór bezpieczeństwa, zawór odcinający i układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80 proc.).

Układ LPG w samochodach Renault jest fabryczną instalacją montowaną bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym marki. Oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w sieci producenta, dobrze znającej tę technologię. Silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem.

Dodatkowy zbiornik LPG jest wykonany z niezwykle wytrzymałej blachy stalowej. Jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.

W Unii Europejskiej jeździ blisko 15 milionów samochodów na gaz (LPG). Na całym świecie jest ich 26 milionów. Renault oferuje samochody z fabryczną instalacją LPG od 2010 roku. Dowodem niezawodności tej technologii jest pełna gwarancja producenta (2 lata bez limitu kilometrów), a więc taka sama jak na pozostałe samochody z gamy Renault.

Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – po opróżnieniu zbiornika LPG. Specjalny wskaźnik poziomu LPG pozwala kontrolować poziom gazu w zbiorniku.

Napełnianie zbiornika (o pojemności 32 l w nowym Clio i 40 l w Capturze) jest łatwe i szybkie. Trwa zaledwie dwie minuty. Zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym.