RENAULT: NOWY SILNIK DLA MODELI SCENIC i GRAND SCENIC

renau-sil-n1

Renault wprowadza nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Benzynowa jednostka zwiększa komfort jazdy i osiągi, a jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Motor nowej generacji będzie dostępny w trzech poziomach mocy: TCe 115 z manualną skrzynią biegów oraz TCe 140 i TCe 160 z manualną i automatyczną skrzynią biegów EDC.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa zadebiutował na rynku w modelach Scenic i Grand Scenic, ale z początkiem 2018 roku będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach Renault. Oferuje on zdecydowanie większy komfort jazdy, wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz większą i stałą dostępność na wysokich obrotach, co jednocześnie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.

renau-sil-n2

– Nasz nowy silnik benzynowy to wynik połączenia sił i specjalistycznej wiedzy inżynierów z Grupy Renault, Aliansu i naszego partnera, firmy Daimler. Po wykonaniu ponad 40 tys. godzin testów możemy być pewni, że spełnia on standardy jakości zarówno Aliansu, jak i Daimlera. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osiąga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min. – powiedział Philippe Brunet, wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych.

Nowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg stworzonych przez Alians innowacyjnych rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła.

Zastosowano również inne technologie, które pozwalają czerpać większą przyjemność z jazdy i zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2: ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa zostało podniesione o 250 barów, a specjalna konstrukcja komory spalania pozwala na utrzymanie optymalnych parametrów mieszanki paliwowo- powietrznej.

renau-sil-n3

Ponadto technologia zmiennych faz rozrządu reguluje zawór wlotowy i wylotowy, w zależności od obciążenia silnika. W rezultacie samochód osiąga wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, a jego dostępność na wysokich obrotach jest bardziej stabilna, co przekłada się na większy komfort jazdy i lepszą reakcję w średnim zakresie obrotów.

Scenic i Grand Scenic to pierwsze modele samochodów Renault, które zyskają dodatkową moc dzięki użyciu nowego silnika produkowanego w fabryce Renault w hiszpańskim mieście Valladolid. Przy osiągnięciu maksymalnej mocy nowy silnik TCe 160 zapewnia maksymalny moment obrotowy w wysokości 260 Nm dla manualnej skrzyni biegów lub 270 Nm dla automatycznej skrzyni EDC. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w zakresie od 1750 do 3700 obr./min.

We Francji i pozostałych krajach europejskich można już składać zamówienia. Dostawy przewidziane są w połowie stycznia 2018 r.