RENAULT: NOWY SCENIC, ESPACE I LAGUNA W 2014 ROKU

Renault 1_Group

Renault planuje modernizację fabryki Georges Besse w Douai (Francja), aby móc rozpocząć w 2014 roku produkcję nowych modeli, następców Renault Espace, Laguna i Scénic.

Koszty inwestycji szacowane są na 420 milionów euro. Od 2014 r. zakład będzie w stanie produkować 5 rodzajów nadwozia na jednej linii, z zachowaniem najwyższej wydajności. Jest to prawdziwe wyzwanie dla fabryki, polegające na wdrożeniu nowych technologii oraz modernizacji istniejących urządzeń.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Produkcja następców modeli: nowego Espace i nowej Laguny (kombi i sedan) oraz Scénica (wersja krótka i długa), która rozpocznie się w przyszłym roku, stanowi dla fabryki poważne wyzwanie. Według słów Thierry’ego Bolloré, dyrektora ds. produkcji i logistyki Grupy Renault, z jednej strony chodzi o przygotowanie fabryki do otwarcia na nowy segment samochodów z najwyższej półki, a z drugiej – do produkcji niespotykanej dotąd różnorodności modeli. Pozwoli to na uniezależnienie się od wahań na rynku, a więc uczyni zakład bardziej wydajnym.

Renault 2_Group

Fabryka w Douai przygotowuje się również do wdrożenia produkcji na jednej linii. Ten element strategii Renault staje się standardem we wszystkich zakładach Grupy w Europie (Francji, Hiszpanii, Słowenii). Pozwala on na lepsze dostosowanie się do wahań popytu, zwiększenie możliwości reagowania oraz wprowadzenie większej elastyczności i usprawnienie zarządzania różnorodnością produkcji. Zdolność produkcyjna fabryki w Douai została zredukowana w celu dostosowania do strukturalnego spadku na rynku, ale faktycznie planowana produkcja będzie wyższa od dzisiejszej.

Większość obecnie prowadzonych działań dotyczy wdrożenia nowych technologii tłoczenia na gorąco, by zmniejszyć masę samochodu, ale też zwiększyć bezpieczeństwo (ponieważ materiał nabiera cech mechanicznych charakterystycznych dla hartowanej stali).

Licznym wyzwaniom technologicznym towarzyszy również wyzwanie dla personelu: zwiększenie kompetencji zespołów w podlegającym transformacji środowisku przemysłowym, w ramach polityki jakości, która ma na celu mobilizację wszystkich pracowników. W klasyfikacji ADAC 2012 Renault Scénic i Renault Mégane plasują się tuż za markami segmentu premium. Przed wprowadzeniem nowej gamy samochodów cały personel zostanie przeszkolony w zakresie nowych produktów, nowych instalacji przemysłowych oraz tego, jak ważne są wprowadzane zmiany.

Renault 3_Group