RENAULT: NOWY PICK-UP ALASKAN Z WIZYTĄ W WARSZAWIE

renault_alas1

Renault po raz pierwszy w Polsce zaprezentował model Alaskan. Tot nowość marki w segmencie pick- upów. Samochód otrzymał zabudowę ratowniczo- pożarniczą.

Samochodem bazowym była wersja z podwójną kabiną o ładowności jednej tony. Na rynku będzie dostępny z pojedynczą i podwójną kabiną, jako podwozie z kabiną wyposażone w krótką lub przedłużoną skrzynię oraz z nadwoziem standardowym lub poszerzonym.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Pokazowy Alaskan przeznaczony jest do przewozu dowódcy załogi lub strażaków podczas różnego rodzaju interwencji. Samochód z napędem 4×4 może także podejmować działania interwencyjne w trudnym terenie, podczas pożarów lasów, prowadzić rozpoznanie oraz zapewnić wsparcie dla ciężkiego sprzętu. Zabudowa ta jest wykonywana przez francuską firmę SPAC. Auto stanowi potwierdzenie know-how Renault Pro+, pozwalające na spełnienie zróżnicowanych potrzeb klientów.

renault_alas2

Renault po raz pierwszy zaprezentowało Alaskanw w czerwcu br. w Kolumbii. Model ten jest potwierdzeniem światowych ambicji marki na rynku pick-upów. Jest to segment, który stanowi ponad jedną trzecią sprzedawanych samochodów dostawczych na świecie, co w skali roku daje pięć milionów samochodów. Alaskan jest produkowany w Cuernavaca w Meksyku, natomiast w przyszłości będzie również montowany w innych zakładach na świecie.

Sprzedaż Alaskana rozpocznie się od krajów Ameryki Łacińskiej (przed końcem 2016 r.), gdzie pick-upy tradycyjnie cieszą się dużym powodzeniem, a Renault jest od dawna ważnym producentem. Stopniowo Alaskan będzie wprowadzany na rynki pozostałych krajów świata.

renault_alas3

RENAULT ALASKAN

– nowe tylne zawieszenie o wielodrążkowej konstrukcji (dostępne w wersji z podwójną kabiną);
– wzmocniona rama podwozia i wysoki prześwit, przystosowany do holowania przyczepy o masie 3,5 tony;
– skrzynia odporna na intensywne użytkowanie, w wersji krótkiej lub przedłużonej;
– system zaczepów i szyn wbudowanych w burty oraz cztery haki do szybkiego przymocowania ładunku;
– drugi rząd siedzeń zbliżony do samochodów osobowych;
– fotele z regulacją podparcia lędźwiowego;
– ogrzewane przednie fotele;
– automatycznie sterowana klimatyzacja z dwustrefową kontrolą temperatury;
– silnik 2,3 litra dCi (w zależności od rynku dostępne także inne silniki) o mocy 160 i 190 KM;
– technologia twin-turbo;
– 6-biegowe mechaniczne lub 7-biegowe skrzynie automatyczne oraz układy przeniesienia napędu na dwa lub cztery koła;
– tryby działania układu napędowego: 2WD (napęd tylny) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła);
– samoblokujący mechanizm różnicowy (ze szperą elektroniczną) eLSD;
– samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi;
– systemy wspomagające kierowcę (m.,in. wspomaganie ruszania pod górę HSA i system kontroli zjazdu HDC);
– systemy multimedialne i audio, kompatybilne ze smartfonami;
– system nawigacji z 7-calowym ekranem dotykowym i dostępem do Internetu;
– widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom;
– szeroka gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni i zabezpieczenia ładunku;
– akcesoria umożliwiające personalizację samochodu.

renault_alas4