Do salonów Renault w całej Polsce wjechało właśnie nowe Renault Kadjar. Z tej okazji producent wprowadza specjalną bogato wyposażoną wersję Easy Life z nowym silnikiem benzynowym TCe 140 FAP w cenie 85 900 zł.
Cena modelu w wersji podstawowej zaczyna się od 78 900 zł. Samochód to nie tylko komfortowe wnętrze i nowoczesny wygląd, ale również nowe jednostki silnikowe.
Zobacz relacje:
Kadjar zadebiutował na rynku w 2015 roku. Auto stało się podstawowym modelem w gamie Renault, sprzedawanym na całym świecie. Do września br. wybrało go już ponad 450 000 klientów w ponad pięćdziesięciu krajach.
Wprowadzony właśnie do salonów Kadjar ma za zadanie umocnić swoją pozycję na rynku. Projektanci zmodyfikowali przód i tył, aby stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Pojawił się nowy, szerszy grill z chromowanymi wstawkami i bardziej stylowe zderzaki z większą powierzchnią w kolorze nadwozia. Przód został poszerzony i stał się spójny z innymi SUV-ami marki. Jednocześnie model wzbogaca ofertę modeli Renault z napędem na cztery koła.
Napęd 4WD wykorzystuje wiedzę i doświadczenia Nissana. Kadjar umożliwia pewną jazdę na śliskich drogach, na przykład podczas dojazdu do stacji narciarskiej zimą lub jazdy w grząskim terenie.
Napęd 4WD działa w trzech trybach pracy:
•2 WD: napędzane są tylko przednie koła, co obniża zużycie paliwa;
• Auto: system elektroniczny automatycznie rozdziela moment obrotowy na obie osie. Na tylne koła można przenieść do 50 proc. momentu obrotowego
• 4WD Lock: centralny mechanizm różnicowy utrzymuje rozłożenie momentu obrotowego na przednią i tylną oś w proporcji 50/50. Zarezerwowany do użytku w terenie tryb jest dostępny przy prędkościach do 40 km/h.
Tryby pracy wybiera się za pomocą intuicyjnego pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów. Dzięki dużemu prześwitowi, który wynosi 200 mm, Kadjar może bez problemu jeździć po trudnym terenie. Kąt natarcia (17°) i kąt zejścia (25°) również odpowiadają wymaganiom jazdy terenowej.
System Extended Grip jest dostępny w wersjach Kadjara z napędem 4×2. Ta funkcja antypoślizgowa, stosowana z oponami „mud and snow” do jazdy po błocie i śniegu, poprawia przyczepność, ułatwiając poruszanie się po błotnistych lub piaszczystych nawierzchniach. Trzy tryby pracy wybiera się za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.
Przestronne, bogato wyposażone wnętrze
Kadjar zyskał unowocześnioną stylistykę wnętrza. Nowy multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość, jest centralnym elementem na desce rozdzielczej. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2. Jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą tworząc piękną, ciągłą linię.
Aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie, zostały zmienione fotele. Na nowo zaprojektowane, umożliwiają teraz regulację długości siedziska. Są również wyposażone w piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort podczas jazdy i zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie. Przesuwny przedni podłokietnik można z łatwością dopasować do własnych potrzeb.
Ulepszono też system klimatyzacji i wentylacji – nawiewy skierowane na tylne miejsca znajdujące się z tyłu konsoli centralnej zapewniają większy komfort cieplny pasażerom jadącym z tyłu.
Kadjar ma duży bagażnik o pojemności 472 dm³ zgodnie z normą VDA (527 litrów). Tylna kanapa ma możliwość natychmiastowego złożenia w układzie 1/3- 2/3 dzięki systemowi „Easy Break” wyposażonemu w dźwignie po obu stronach bagażnika. Jednocześnie przedni fotel pasażera składa się na płasko, umożliwiając załadowanie przedmiotów o długości ponad 2,5 metra.
Silniki
Kadjar wykorzystuje gamę silników Renault nowej generacji. W celu spełnienia obowiązujących norm, zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, zostały wyposażone w najnowsze technologie kontroli emisji spalin. Poza tym zapewniają lepsze osiągi, a także niższe zużycie paliwa.
Samochód jest napędzany silnikiem 1.3 TCe FAP, który był po raz pierwszy zastosowany w modelu Scénic, a następnie w modelach Captur i Megane. Jednostka napędowa, opracowana przez Alians we współpracy z firmą Daimler, spełnia najwyższe standardy w zakresie osiągów i spalania. Czterocylindrowy silnik zapewnia płynną, wolną od wibracji pracę. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik świetnie się spisuje przy niskich obrotach. Kadjar wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP).
Filtr usuwa cząsteczki zawarte w spalinach, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze plastra miodu, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach czasu. Silnik 1.3 TCe FAP jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 FAP z manualną skrzynią biegów, TCe 140 FAP z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC, TCe 160 FAP z manualną skrzynią biegów i TCe 160 FAP z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC.
Auto oferuje zmodernizowane silniki wysokoprężne z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uważany za najbardziej skuteczne rozwiązanie w zakresie eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia ta redukuje emisję zanieczyszczeń silnika, nie ograniczając przy tym wydajności. Jednocześnie silniki, określane obecnie mianem „Blue dCi”, zyskują zwiększoną moc.
Silnik Blue dCi 115 zwiększa moc o 5 KM w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji, gwarantując płynną i oszczędną pracę. Współpracuje z manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie będzie dostępny również z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią EDC. Blue dCi 150 to najnowocześniejszy silnik – jego moc wzrasta o 20 KM, a moment obrotowy o 20 Nm w porównaniu do poprzednika. Będzie dostępny w wersjach z napędem 4×4 z manualną skrzynią biegów.
EASY LIFE
Samochód został przemyślany w każdym szczególe, by móc zaoferować maksimum zalet i praktycznych rozwiązań. Wraz z wejściem na rynek nowego modelu Renault wprowadza nową wersję – Kadjar Easy Life z silnikiem benzynowym TCe 140 FAP w cenie 85 900 zł oraz bogatym wyposażeniem.
Użytkownik otrzymuje:
– system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA);
– regulator- ogranicznik prędkości;
– automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny;
– system wspomagania parkowania przodem i tyłem;
– system kontroli pasa ruchu (LDW);
– system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
– funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL);
– kartę Renault Hands Free;
– klimatyzację automatyczną, dwustrefową z nawiewami na tylne miejsca;
– system multimedialny R-LINK 2 z wyświetlaczem 7″, nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, radiem cyfrowym DAB, anteną w kształcie „płetwy rekina”, Bluetooth, USB/jack;
– szyby przednie i tylne elektrycznie podnoszone i sterowane impulsowo;
– czujnik deszczu i światła;
– lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane z podświetleniem;
– fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego;
– fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości i składanym oparciem;
– tylną kanapę w układzie 1/3-2/3, z systemem Easy Break i podłokietnikiem;
– konsolę centralną z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie i schowkiem;
– ambientowe oświetlenie wnętrza (schowek w dolnej części deski rozdzielczej);
– światła do jazdy dziennej LED Edge Light;
– światła przeciwmgłowe, z funkcją doświetlania zakrętów;
– obręcze kół ze stopu metali lekkich 17 cali;
– szyby tylne przyciemniane;
– relingi dachowe.