RENAULT: NOWY MEGANE TAKŻE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM

Nowe Renault Megane w wersji hatchback i kombi z bogatszym wyposażeniem oraz systemem multimedialnym Easy Link jest dostępne w Polsce od lipca.

Jak wykazały pierwsze miesiące, wszystkie wersje samochodu cieszą się dużym zainteresowaniem nabywców. Cena na rynku polskim zaczyna się od 75 900 złotych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wersja sedan wjedzie do salonów w 2021 roku. Nowy model zapewnia zoptymalizowane systemy bezpieczeństwa, w tym m.in. światła Full LED dostępne już od pierwszego poziomu wyposażenia.

Zaawansowane technologie, nowe systemy wspomagania prowadzenia w tym Easy Pilot – asystent jazdy w korku i na autostradzie, sześć dostępnych układów napędowych: benzynowe, wysokoprężne oraz nowa technologia E-Tech Plug-In Hybrid można wybierać w czterech poziomach wyposażenia, w tym wersji R.S. Line.

Megane jest zdecydowanie bardziej dojrzałym samochodem z dopracowaną stylistyką. Z przodu zobaczymy nowy zderzak ze zmienionym grillem z chromowanymi obramowaniami świateł przeciwmgłowych i wlotami powietrza. Tylny zderzak ma również zmieniony kształt. Nadkola są teraz mocniej wyprofilowane i mają nowe elementy ozdobne.

Po zapadnięciu zmroku uwagę przyciągają podświetlane zewnętrzne klamki drzwi. Obręcze kół od 16 do 18 cala i antena w kształcie płetwy rekina nadają nowemu modelowi atrakcyjny wygląd. Wszystkie światła są wykonane w technologii LED. Z przodu reflektory C-Shape 100% LED oraz Full LED Pura Vision są dostępne w standardzie już w podstawowej wersji wyposażenia.

Bogaty pakiet technologii

Wnętrze jest zaprojektowane z myślą o ergonomii kierowcy, wyposażone w system Multi- Sense, przednie siedzenia z elektryczną regulacją, przyjemną w dotyku kierownicę już w podstawowej wersji wyposażenia i nowe rodzaje tapicerki. Nowy jest cyfrowy 10,2-calowy ekran wskaźników na tablicy rozdzielczej tuż przed oczami kierowcy oraz system Easy Link z dużym dotykowym ekranem 7 lub 9,3 cala.

Nowy Megane jest wyposażony w systemy: kontroli bezpiecznej odległości (DW), ostrzegania o kolizji czołowej (FCW), kontroli pasa ruchu (LDW), utrzymywania pasa ruchu (LKA), kontroli martwego pola (BSW), ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/ TSR), Eeasy Piolot asystenta jazdy w korku, utrzymania samochodu w osi pasa ruchu (LC), aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop&Go (ACC Stop& Go), wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA), wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS), wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA).

Wersje R.S.

Poza wersjami Life, Zen i Intens, pojawia się wersja R.S. Line. Zastępuje ona dotychczasową wersję GT Line i wyróżnia się specjalnymi oznaczeniami z logo R.S. na przednich błotnikach i klapie bagażnika, podwójną chromowaną końcówką wydechu, diamentowanymi obręczami kół 17 cali ze stopów metali lekkich, tapicerką R.S. Line z alcantary z czerwonymi przeszyciami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami. Czerwone przeszycia pojawiają się również na pokrytej skórą kierownicy.

Odnowa gamy Megane obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy, wyposażone w opracowany przez Alians RNM silnik 1,8 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, montowany także w Alpine A110. Rozwija on moc 300 KM, a jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni mechanicznej.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają na niezwykle dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

R.S. Trophy jest stworzony do torów wyścigowych. Wyróżnia się m.in. zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji. Wyposażony jest w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty.

Oferta silników

Pełna oferta silników spełni wszystkie potrzeby i pragnienia użytkowników. Nowe Renault Megane oferuje następujące jednostki napędowe:
• TCe 115 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• TCe 140 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• TCe 140 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• TCe 160 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• Blue dCi 115 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• Blue dCi 115 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• E-TECH 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT.

Nowy napęd hybrydowy typu plug-in E-Tech ma moc 160 KM i jest dostępny w wersji Megane Grandtour już w momencie debiutu rynkowego. Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) nowy modek hybrydowy dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100 proc. elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).

Rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym. Nowe auto może się poszczycić rekordowo niskim zużyciem paliwa od 1,3 l/100 km i niewielką emisją CO2 od 28 g/km w cyklu mieszanym (WLTP). Grandtour E-Tech 160 Plug-In Hybrid jest dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.

Ceny

Ceny nowego Renault Megane zaczynają się od 75 900 zł dla wersji z silnikami spalinowymi i od 131 900 zł dla wersji hybrydowej.