Renault zaprezentowało najnowszą edycję Koleosa podczas VI Salonu Samochodowego Buenos Aires 2013. Terenowy SUV pojawia się w nowej wersji, w pełni zgodnej z nową stylistyką marki Renault. Na polskim rynku zamówienia na Koleosa w nowej odsłonie można składać już w lipcu lipca.
Nowe Renault Koleos przykuwa uwagę swoim designem, zwłaszcza dzięki zgodnemu z nowymi kanonami stylistycznymi Renault przodowi auta. Nowy wizerunek Koleosa uzupełniają podkreślające jego charakter, zmienione dwukolorowe obręcze kół, a boczne, chromowane listwy ozdobne dodają autu elegancji.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
PREMIERY
W ofercie pojawia się nowy, kolor nadwozia, Brązowy Heban, który doskonale współgra z nową skórzaną tapicerką w kolorze brązowym. Poznaliśmy polskie ceny samochodu.
Nowy Koleos posiada wbudowany system multimedialny, Renault R-Link, z 7-calowym ekranem dotykowym. Renault R-Link łączy w sobie wszystkie funkcje multimedialne w 26 językach do wyboru: nawigację, radio, telefon ze złączem Bluetooth i funkcję audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio. Renault R-Link umożliwia również dostęp do szeregu usług związanych z samochodem oraz do sklepu Renault R-Link Store, z którego można pobrać aplikacje z pokładu samochodu lub za pośrednictwem komputera. Kolejną innowacją technologiczną Renault w nowym Koleosie jest czujnik martwego pola (Blind Spot Warning), informujący kierowcę sygnałem wizualnym o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania.
Kamera cofania, sprzężona z czujnikami parkowania tyłem, przekazuje w czasie rzeczywistym na wyświetlacz systemu Renault R-Link obraz strefy znajdującej się za pojazdem. Bogatą gamę wysokiej klasy wyposażenia, dostępnego w ofercie, uzupełniają: karta Renault Hands Free, wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist), układ kontroli prędkości przy jeździe w dół oraz system audio Bose.
DESIGN
Nowy zderzak z chromowaną osłoną chłodnicy i dużym logo Renault pośrodku powoduje, że samochód jest bardziej elegancki. W boczne lusterka wbudowano dodatkowe kierunkowskazy wykonane w technologii LED. Profil auta pozostał wierny stylistyce SUV-ów. Miejsce kierowcy jest wysoko umieszczone, dostępny jest również nowy oryginalny wzór dwukolorowych obręczy kół. Tylna szyba nadal jest mocno pochylona, co nadaje Nowemu Koleosowi dynamiczny wygląd. Tylna, dwuczęściowa klapa jest wyposażona w funkcjonalny system otwierania, ułatwiający dostęp do bagażnika.
We wnętrzu zastosowano wysokiej klasy materiały, a jakość wykończenia w pełni odpowiada wymaganiom tego segmentu. Centralna konsola posiada chromowane elementy wykończeniowe, dopełnione matowymi akcentami. Obok czarnej i beżowej skórzanej tapicerki pojawia się nowa, skórzana, brązowa tapicerka. Panoramiczny otwierany dach o powierzchni 0,75 m2 zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza.
TECHNOLOGIE
Nowe Renault Koleos to kwintesencja nowoczesnych technologii i komfortu. Auto jest wyposażone w najbardziej innowacyjne rozwiązania oferowane przez markę. Jedną z największych nowości jest wbudowany system multimedialny, opracowany specjalnie pod kątem użytkowników samochodów i zapewniający dostęp do usług on-line, Renault R-Link, wyposażony w duży, 7-calowy ekran dotykowy.
W skład systemu wchodzi także zespół przełączników pod kierownicą, joystick umieszczony na konsoli i system rozpoznawania mowy (nie występuje w języku polskim). Jest to również zintegrowany system łączności, umożliwiający korzystanie z usług samochodowych oraz aplikacji za pośrednictwem internetowego sklepu (R-Link Store).
Kolejną innowacją technologiczną Renault w nowym Koleosie jest czujnik martwego pola (BSW), informujący kierowcę sygnałem wizualnym o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania. Wśród innych nowości warto wymienić kamerę cofania, z której obraz jest wyświetlany na ekranie systemu Renault R-Link, co ułatwia parkowanie.
KOMFORT
Nowe Renault Koleos posiada liczne, podnoszące poziom komfortu elementy wyposażenia. Pozycję za kierownicą można dopasować dzięki regulacji fotela w pionie oraz regulacji kierownicy w pionie i w osi wzdłużnej. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja pozwala kierowcy i pasażerowi na niezależne ustawianie żądanej temperatury. W kabinie zamontowane są również specjalne kanały nawiewu powietrza dla pasażerów na tylnych siedzeniach. Auto wyposażono w liczne schowki.
Dwuczęściowa tylna klapa ułatwia dostęp do bagażnika. Górną część można bez kłopotów otworzyć w przypadku niewielkiej ilości miejsca za pojazdem lub w razie konieczności przewiezienia długich przedmiotów. Dolna część klapy ułatwia, po jej opuszczeniu, załadunek ciężkich lub dużych przedmiotów. Może ona również pełnić rolę solidnej i praktycznej platformy, służącej za punkt oparcia, o nośności do 200 kg. Tylna kanapa, składana w układzie 1/3-2/3 posiada funkcję Easy Break, umożliwiającą jej złożenie jednym ruchem od strony bagażnika.
Wyposażenie Koleosa obejmuje kartę Hands Free, automatyczny hamulec postojowy, automatyczne włączenie świateł mijania i wycieraczek oraz regulator-ogranicznik prędkości. Oprócz tego auto posiada również system wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist). System ten włącza się automatycznie przy ruszaniu z miejsca na drodze o nachyleniu powyżej 10%, zapobiegając cofnięciu się auta. Wysoki poziom komfortu jazdy zapewnia pasażerom system audio Bose.
BEZPIECZEŃSTWO
W zakresie bezpieczeństwa czynnego, w celu maksymalnego zapobiegania wypadkom, Koleos został wyposażony w system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV), układ wspomagania nagłego hamowania oraz układ kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją kontroli podsterowności. Jeszcze przed zadziałaniem ostatniego z tych układów, system sterowania napędem na 4 koła skoryguje początek podsterowności lub nadsterowności auta poprzez zmianę rozkładu momentu obrotowego silnika na przednią i tylną oś. W celu zapewnienia bezpieczeństwa biernego, auto posiada konstrukcję z licznymi strefami kontrolowanego zgniotu w przedniej i tylnej części nadwozia.
Elementy konstrukcyjne kabiny zostały tak zaprojektowane, aby tworzyła ona prawdziwą kapsułę ochronną w przypadku zderzenia. Nowe Renault Koleos jest wyposażone w szereg systemów, przyczyniających się do zapewnienia pełnej ochrony pasażerom: 6 poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach i tylnych siedzeniach bocznych, napinacze pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach oraz system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na bocznych miejscach z tyłu. W przypadku zderzenia tylnego, zagłówki i siedzenia Renault Koleosa zapewniają pasażerom bardzo wysoki poziom ochrony.
TERENOWY SUV O MOŻLIWOŚCIACH AUTA 4X4
Nowe Renault jest dostępne w wersji z napędem na cztery koła. Jego dysponujące wysokimi momentami obrotowymi silniki pozwalają mu na sprawną jazdę w terenie. Wymiary to 4,52 m długości i 1,85 m szerokości. Jego parametry, układ kierowniczy ze wspomaganiem i elastyczność zapewniają płynną i bezstresową jazdę w warunkach miejskich. Wersja 4×4 odznacza się możliwościami typowo terenowego auta dzięki napędowi na 4 koła „All mode 4×4 i”, opracowanemu w ramach Aliansu Renault-Nissan. Do wyboru możliwe są trzy tryby działania: Auto, LOCK i 2WD.
W trybie Auto: rozdział napędu na przednią i tylną oś odbywa się automatycznie, w zależności od przyczepności. W normalnych warunkach moc jest przenoszona wyłącznie na przednie koła. W przypadku utraty napędu lub przyczepności, część momentu obrotowego jest przenoszona na tylną oś. W skrajnie trudnych warunkach moment obrotowy przenoszony jest na każdą z osi w proporcji 1:1. Podczas ruszania z miejsca system przenosi moment obrotowy na wszystkie cztery koła pojazdu.
O proporcji rozdziału mocy decyduje elektronicznie sterowane sprzęgło. Sterujący pracą sprzęgła moduł elektroniczny wykorzystuje dane dostarczane z modułu elektronicznego silnika oraz z szeregu czujników: prędkości obrotowej kół, przyspieszenia, kąta skrętu kierownicy i stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.
W trybie LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować napęd na 4 koła na nawierzchni o słabej przyczepności (śnieg, błoto, grunt). W tym przypadku, po wciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej, 50 proc. momentu obrotowego jest przenoszone na tylną oś.
W trybie 2WD: kierowca może również zdecydować o stałym zablokowaniu przeniesienia napędu wyłącznie na przednie koła.
CENY
Cena samochodu uzależniona jest od rodzaju silnika (występują dwie wersje) oraz poziomu wyposażenia.
Oto jak się ona kształtuje:
– 2.0 dCi 150 (BOSE EDITION 4×4): 120 700 zł.;
– 2.0 dCi 150 (PRIVILÈGE 4×4): 132 500 zł.;
– 2.0 dCi 175 automatyczna skrzynia (PRIVILÈGE 4×4): 146 500 zł.