W ostatnich trzech latach Renault Kadjar zdobyło silną pozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów. Płynne linie, dynamika i komfort jazdy przyciągnęły rzeszę użytkowników.
Nowy model stawia na komfort, jakość i ergonomiczny design. Przeprojektowane wnętrze zapewnia więcej przyjemności w codziennym użytkowaniu.
Zobacz także:
Nowy Kadjar oferuje bardziej zaawansowane, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, które gwarantują większą przyjemność z jazdy. W zakresie napędu na cztery koła i zdolności terenowych, nowe auto korzysta z doświadczenia partnera – firmy Nissan.
Po debiucie w 2015 roku Kadjar stał się podstawowym modelem w gamie Renault, sprzedawanym na całym świecie. Wybrało go dotychczas ponad 450 000 klientów w ponad pięćdziesięciu krajach. Nowy model umocni swoją pozycję dzięki bardziej nowoczesnemu, stylowemu designowi, większemu komfortowi i lepszej jakości postrzeganej. Jednocześnie wzbogaci ofertę modeli z napędem na cztery koła, wyróżniając się na tle innych na rynku – mówi Olivier Tschanhenz, zastępca dyrektora ds. marketingu.
DESIGN
Odświeżona stylistyka
Badania opinii klientów pokazują, że głównym czynnikiem, który skłania do zakupu SUV-a Renault jest jego styl. Linie auta są jeszcze bardziej eleganckie, płynne i wysmakowane.
– Nowy Kadjar jest modelem bardziej atrakcyjnym, bardziej luksusowym, o bardziej muskularnym wyglądzie. Wyraźnie szerszy i bardziej wyrafinowany przód jest spójny ze stylistyką innych SUV-ów Renault. Niezwykle charakterystyczny układ świateł LED podkreśla zaawansowanie technologiczne nowego auta – powiedział Stéphane Guarda, kierownik projektu ds. designu.
Całkowicie nowy układ świateł
Pojazd zachowuje z przodu charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C, typowy dla samochodów Renault. Jego oryginalność wzmacnia wbudowanie kierunkowskazów LED w światła do jazdy dziennej. Światła przeciwmgłowe również otrzymują diody LED, w wersjach wyposażonych w światła w technologii LED Pure Vision. W efekcie zużycie energii jest sześciokrotnie mniejsze niż w przypadku halogenów. Światła przeciwmgłowe są teraz prostokątne i doskonale podkreślają terenowy styl.
W tylnych kierunkowskazach również zastosowano diody LED, podobnie jak w światłach cofania i przeciwmgłowych. Zdecydowanie cieńsze i wbudowane w zderzak, tworzą bardziej eleganckie wykończenie.
Stylizacja nadwozia
Projektanci zmodyfikowali przód i tył, aby stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Pojawił się nowy, szerszy grill z chromowanymi wstawkami i bardziej stylowe zderzaki z większą powierzchnią polakierowaną w kolorze nadwozia. W zależności od poziomu wyposażenia, w przeprojektowanym tylnym zderzaku mogą pojawić się chromowane elementy, dzięki którym samochód sprawia wrażenie mocniej trzymającego się drogi. Od wersji Intens samochód wyposażony jest także w antenę w kształcie płetwy rekina.
Kadjar jest dostępny z dwoma nowymi obręczami kół 17- i 19-calowymi oraz w trzech nowych kolorach: „Zielony Ural”, „Niebieski Iron” i „Szary Highland”.
Design wnętrza
– W nowym Renault położyliśmy mocny nacisk na jakość. Nadaliśmy bardziej spójny charakter materiałom wykończeniowym. Zaprojektowaliśmy też zintegrowany multimedialny ekran dotykowy i zmieniliśmy panel sterowania klimatyzacją. Ulepszenia są zauważalne od razu – dodaje Mehdy Delemer, główny specjalista ds. produktu Kadjar.
Renault od początku postawiło na komfort pasażerów. Bardziej elegancki multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość, jest centralnym elementem na desce rozdzielczej. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2. Jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą tworząc piękną, ciągłą linię.
Panel sterowania automatyczną klimatyzacją charakteryzuje się bardziej nowoczesnym i ergonomicznym wzornictwem, a ustawienia temperatury i wentylacji są wyświetlane na środku trzech pokręteł. Jest czytelny i intuicyjny w obsłudze.
Poprawa jakości i komfort
Obramowanie nawiewów, klamki drzwi i konsola środkowa przyciągają wzrok akcentami satynowego chromu. Wewnętrzne panele drzwiowe są wyposażone w nowe panele sterujące szybami elektrycznymi i lusterkami bocznymi, a dzięki podświetleniu łatwiej korzysta się z nich nocą. Dostępne są nowe kolory nadwozia oraz wzory tapicerek.
– W ankiecie zadowolenia klienci podkreślają komfort Kadjara. W przypadku nowego modelu dążymy do dalszej poprawy tego atutu. Dlatego zmieniliśmy siedzenia, aby zapewnić lepsze podparcie, udoskonaliliśmy system wentylacji i zwróciliśmy szczególną uwagę na aspekty praktyczne, takie jak podłokietnik, który można teraz przesuwać – wyjaśnia Jean Chevennement, zastępca dyrektora programu Kadjar.
We wnętrzu Kadjara wyraźnie widać ulepszenia w zakresie komfortu. Na nowo zaprojektowane fotele umożliwiają teraz regulację długości siedziska. Są również wyposażone w piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort podczas jazdy i zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie. Przesuwny przedni podłokietnik można z łatwością dopasować do własnych potrzeb.
Elementy sterujące elektrycznymi lusterkami bocznymi i szybami są teraz umieszczone w jednym, podświetlanym panelu, ułatwiającym korzystanie z nich w nocy. Schowki w drzwiach, umieszczone pod wstawkami wykończonymi satynowym chromem, są teraz wystarczająco obszerne, aby pomieścić dużą butelkę wody.
Nawiewy skierowane na tylne miejsca znajdujące się z tyłu konsoli centralnej zapewniają większy komfort cieplny pasażerom jadącym z tyłu. W konsoli centralnej znajdują się dwa duże uchwyty na kubki z regulacją zapewniającą wygodę w użytkowaniu. Schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów jest teraz podświetlany.
Multimedialny system R-LINK 2 jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Kierowca może korzystać podczas jazdy ze swoich ulubionych aplikacji samochodowych i wyświetlać je bezpośrednio na wyświetlaczu samochodu. To zapewnia większe bezpieczeństwo i bardziej ergonomiczne użytkowanie.