RENAULT: NOWY FLUENCE JUŻ W SPRZEDAŻY (CENY)

Renault 1_39254

Zaprojektowane przez międzynarodowy zespół konstruktorów Aliansu Renault- Nissan i wprowadzone do sprzedaży pod koniec 2009 roku, Renault Fluence, dzięki dotychczasowej sprzedaży 255 000 egzemplarzy w ponad 80 krajach całego świata, stało się jednym z liczących się modeli w swoim segmencie rynku.

Obecnie Renault wprowadza na rynek nowe Renault Fluence, zaktualizowaną wersję modelu, którego zadaniem jest wzmocnienie ofensywy Renault wśród kompaktowych sedanów. Jego elegancką sylwetkę o znacznie bardziej dynamicznych i nowoczesnych kształtach można było podziwiać podczas prapremiery na Salonie Samochodowym w Istambule w listopadzie 2012 roku.


Zobacz także:
PREMIERY


Nowa wersja w pełni wykorzystuje kluczowe atuty modelu, jakimi są komfort i przestronność, kładąc równocześnie nacisk na zaawansowane technologie i jakość wykończenia. Auto jest produkowane w zakładzie Oyak-Renault w Bursie (Turcja), a jego sprzedaż na pierwszych rynkach rozpoczęła się w styczniu br. Teraz nadszedł czas na Polskę.

NADWOZIE

Wymiary: 4 622 mm długości, 2 703 mm rozstawu osi, 1 489 mm wysokości i 1 809 mm szerokości kwalifikują auto do świata dużych sedanów z segmentu C (kompaktowe auta rodzinne). Odznaczające się nowoczesną sylwetką nowe Renault Fluence otrzymało typowy dla nowej stylistyki marki, bardziej dynamiczny i wyrazisty przód.

Wygląd podkreśla pionowo umieszczone, powiększone logo marki, kontrastujące z czarnym, błyszczącym tłem. Zaokrąglone linie i gładkie powierzchnie nadwozia oddają dynamiczny styl. Zderzak posiada obszerny wlot powietrza w dolnej części. Światła przeciwmgłowe zyskały czarną, błyszczącą oprawę. Sylwetce dynamiki dodają również obramowania nadkoli zmniejszone do 2 cm w porównaniu do poprzedniej wersji.

Wnętrza kloszy reflektorów zostały zmienione, reflektory zostały zaopatrzone w soczewki wzmacniające wiązkę światła. Metalizowane wykończenie przypominające powieki. Styl „high-tech” jest również widoczny dzięki zastosowaniu wykonanych w technologii LED świateł dziennych, optycznie poszerzających bryłę auta.

W wyższych wersjach wyposażenia pojawiają się liczne elementy ozdobne w czarnym, błyszczącym kolorze (m.in. dolna część osłony chłodnicy czy zewnętrzny środkowy słupek drzwi) oraz w kolorze błyszczącego lub matowego chromu (m.in. zewnętrzne klamki drzwi, wykończenie dolnej krawędzi szyb bocznych, obramowanie świateł do jazdy dziennej i świateł przeciwmgłowych).

Nowe Renault Fluence jest oferowane w 10 różnych kolorach, w tym 4 nowych (2 niemetalizowanych i 2 metalizowanych).

WNĘTRZE

Nowe Renault Fluence, podobnie jak samochody z gamy Mégane, zostało wyposażone w zespół wskaźników analogowo- cyfrowych. Trzy poziomy wyświetlania pozwalają na szybszy i dokładniejszy odczyt informacji: analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz oraz widoczne wskaźniki regulatora- ogranicznika prędkości. Wbudowany w środkową część deski rozdzielczej 7-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Renault R-Link wpisuje się w styl „high -tech”.

Płynną linię stwarzającej wrażenie lekkości deski rozdzielczej podkreśla szeroka listwa ozdobna. Wiele uwagi poświęcono zapewnieniu wysokiej jakości materiałów i dokładnemu spasowaniu elementów: górna część deski rozdzielczej jest miękka w dotyku, odporna na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych. Wysoką jakość wystroju wnętrza podkreślają liczne elementy w kolorze chromu takie jak m.in. obramowania zegarów, gałka i podstawa dźwigni zmiany biegów czy klamki drzwi. Wyrafinowania dodają również wnętrzu podwójne przeszycia tapicerki.

Renault 2_39270

Ponadto klient może wybierać między eleganckim i komfortowym wystrojem w kolorze jasnobeżowym a bardziej sportowym wystrojem w kolorze grafitowym. Dostępne są nowe wzory tapicerek.

Wnętrze jest przestronne, z szerokością nad podłokietnikami wynoszącą 1 480 mm z przodu i 1 475 mm z tyłu. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mają do dyspozycji dużą ilość miejsca na nogi, z promieniem na wysokości kolan wynoszącym 238 mm. Schowki mają łączną objętość ponad 23 litrów.

Pojemność bagażnika to 530 litra. Dostęp do niego jest ułatwiony dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunku (727 mm) oraz dużej szerokości otworu ładunkowego (1 020 mm), uzyskanej poprzez umieszczenie części tylnych świateł na pokrywie bagażnika. Dzielona w układzie 1/3 – 2/3 tylna kanapa pozwala odpowiednio dostosować objętość przestrzeni bagażowej=.

Nowe Renault Fluence jest wyposażone w system klimatyzacji już od najniższego poziomu wyposażenia. W przypadku wyższych poziomów wyposażenia oferowana jest również w standardzie klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa.

SYSTEMY

Nowe Renault Fluence oferuje szereg zaawansowanych technologii, upraszczających prowadzenie auta. Kierowca otrzymuje do swojej dyspozycji m.in. system wspomagania ruszania pod górę automatyczny hamulec postojowy, kartę Renault Hands Free czy regulator- ogranicznik prędkości. Odnowiona oferta multimedialna została wzbogacona o wbudowany multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link.

Dostępny w opcji system Renault R-Link to wbudowany system multimedialny zapewniający stałą łączność
z Internetem i łączący w sobie funkcje nawigacji TomTom, radia, głośnomówiącego systemu telefonicznego, odtwarzania muzyki w audiostreamingu poprzez złącze bezprzewodowe Bluetooth albo po podłączeniu do gniazda USB lub jack, itp. W najbliższym czasie Renault R-Link udostępni również R-Link Store, pierwszy rozbudowywalny katalog aplikacji samochodowych do pobrania z pokładu samochodu lub z notebooka za pośrednictwem konta Moje Renault (w zależności od kraju).

Radioodtwarzacz R-Plug&Radio jest oferowany w podstawowej wersji wyposażenia nowego Fluence oferuje 3-wierszowy wyświetlacz, odtwarzacz płyt CD kompatybilny z formatem MP3, gniazda jack i USB na panelu czołowym, głośniki o mocy 4x20W oraz pilot do sterowania pod kierownicą. Radioodtwarzacz R-Plug&Radio+ jest oferowany od poziomu wyposażenia Expression, a radioodtwarzacz R-Plug&Radio+ 3D Sound by Arkamys jest dostępny wraz z systemem Renault R-Link.

Funkcja blokady drzwi jest aktywowana i dezaktywowana bez konieczności wyjmowania karty Renault Hands Free z kieszeni, podobnie jak ruszanie z miejsca. W skład systemu wspomagania parkowania wchodzi 8 czujników dyskretnie wbudowanych w przedni i tylny zderzak. Schemat widoczny na wyświetlaczu umieszczonym w środkowej części deski rozdzielczej pozwala kierowcy obserwować w czasie rzeczywistym wizualizację sygnałów pochodzących z poszczególnych czujników. System posiada funkcję inteligentnego sterowania sygnałami dźwiękowymi.

Dzięki automatycznemu hamulcowi postojowemu nie ma już potrzeby pamiętania o zaciąganiu lub zwalnianiu hamulca ręcznego. System wspomagania przy ruszaniu (dostępny wyłącznie dla wersji z silnikiem dCi 110 EDC) utrzymuje automatycznie przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym, dając kierowcy czas na zwolnienie pedału hamulca.

SILNIKI

Dostępne są w zależności od kraju następujące jednostki napędowe:
– 4 wersje silników wysokoprężnych: nowy silnik 1.6 dCi 130 KM z 6-biegową, skrzynią mechaniczną oraz nadal oferowane silniki 1.5 dCi 90 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 KM z 6-biegową, skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 KM z automatyczną skrzynią EDC;
– 4 wersje benzynowe: nowa jednostka 1.6 16V 115 CVT X-Tronic obok silników 1.6 16V 110 z 5-biegową skrzynią mechaniczną i 2.0 16V 140, dostępna bądź z 6-biegową skrzynią mechaniczną, bądź ze skrzynią automatyczną X-Tronic CVT.

Renault 3_39253

Występują dwa rodzaje automatycznych skrzyń biegów; 6-biegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem EDC Efficient Dual Clutch) oraz bezstopniowa skrzynia nowej generacji X-Tronic CVT.

Nowy silnik 1.6 16V 115 KM X-Tronic CVT jest bardziej oszczędny od poprzednika (6,4 l/100 km). Moment obrotowy 156 Nm osiąga przy 4 000 obr./min. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 11,9 sek. Motor współpracuje ze skrzynią biegów X-Tronic CVT (Continuous Variable Transmission).

Silnik 1.6 16V o mocy 110 KM (82 kW) osiąga moment 151 Nm przy 4 250 obr./min. i jest oferowany z 5-biegową skrzynią mechaniczną, silnik 2.0 16V o mocy 140 KM (102 kW – 195 Nm przy 3 700 obr./min.) jest dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub z automatyczną skrzynią X-Tronic CVT.

Drugą znaczącą nowością jest pojawienie się pod maską nowego Renault Fluence silnika wysokoprężnego 1.6 dCi 130 KM. Zawiera on liczne rozwiązania wywodzące się z know-how Renault w F1, takie jak tzw. kwadratowa budowa bloku, poprzeczna cyrkulacja cieczy chłodzącej czy pierścienie tłokowe o konstrukcji tzw. U-flex. Podczas prac konstrukcyjnych tego silnika zgłoszono 30 patentów.

Rozwija on moc 130 KM przy pojemności skokowej 1598 cm3. Wysoki moment obrotowy 320 Nm jest dostępny w 80 proc. już od 1750 obr./min. w szerokim zakresie obrotów. Zużycia paliwa wynosi 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym, a s emisja CO2 – 119 g CO2/km4.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje również jednostkę 1.5 dCi (1461 cm3), występującą w 2 poziomach mocy: 90 i 110 KM. Niska emisja CO2 obu tych silników (odpowiednio 115 g/km i 120 g/km) pozwoliła na przyznanie im znaku Renault eco². Silnik dCi 110 może współpracować z automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch).

Nowe Renault Fluence posiada układ jezdny pochodzący z pierwszej wersji tego modelu. Z przodu zastosowano zawieszenie typu McPherson z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem poprzecznym o średnicy 22 mm. W tylnym zawieszeniu zastosowano oś sprężystą o kontrolowanym ugięciu. Sprężystość sprężyn zawieszenia wynosi z przodu 19,5 mm/100 DaN, z tyłu – 20,2 mm/100 DaN, dzięki czemu zdołano pogodzi komfort jazdy z dobrym prowadzeniem.

BEZPIECZEŃSTWO

Ponad 100 samochodów testowych przejechało łącznie blisko 5 milionów kilometrów, by dopracować każdy element pojazdu.

Już w podstawowej wersji Nowe Renault Fluence posiada w wyposażeniu standardowym: system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBD), system wspomagania nagłego hamowania (AFU) i automatyczne włączanie świateł awaryjnych, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia na przednich miejscach, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na tylnych miejscach, boczne poduszki powietrzne z przodu, system mocowania Isofix na dwóch bocznych miejscach z tyłu, soczewkowe reflektory przednie.

Dostępne są też: system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC), poduszki kurtynowe czy regulator- ogranicznik prędkości.

Tak jak w przypadku poprzedniej wersji tego modelu, produkcja nowego Renault Fluence będzie stopniowo uruchamiana w innych zakładach na całym świecie.

CENY

Ceny, które zaczynają się od 54 900 złotych podajemy w galerii poniżej.