Nowy Express Van to praktyczna i wydajna furgonetka przeznaczona w szczególności dla firm poszukujących najlepszego stosunku ceny do parametrów użytkowych i samochodu.
Nowy model, produkowany w zakładach Renault w marokańskim Tangerze, pojawił się w sprzedaży w Europie i na rynkach pozaeuropejskich w kwietniu.
Zobacz także:
Pojemność ładunkowa
Szerokość otworu bocznych drzwi przesuwnych wynosi 716 mm. To najszersze drzwi na rynku. Dwuskrzydłowe drzwi tylne w układzie 2/3 – 1/3 ułatwiają załadunek, rozładunek i dostęp do przewożonych ładunków. Nowy Express Van oferuje najlepszy stosunek długości podłogi przestrzeni ładunkowej (1,91 m w wersji z pełną przegrodą) do całkowitej długości pojazdu. Po złożeniu fotela pasażera i obróceniu przegrody kratowej długość przestrzeni ładunkowej może zostać zwiększona nawet do 2,36 m. Nowy Express Van oferuje zatem, w zależności od potrzeb, pojemność ładunkową od 3,3 do 3,7 m³.
Ładowność dostosowana do potrzeb klientów biznesowych
Nowy Express Van oferuje ładowność do 780 kg w wersji benzynowej i do 650 kg w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Odpowiedzią na zwiększone potrzeby przewozowe jest standardowy hak holowniczy dostępny w opcji.
Przestrzeń ładunkowa
Nowy Express Van posiada wszystkie niezbędne elementy wyposażenia. Dla ułatwienia załadunku i prawidłowego zabezpieczenia ładunku samochód został wyposażony w sześć obrotowych uchwytów do mocowania ładunków umieszczonych w podłodze i cztery dodatkowe na ścianach (w opcji). Widoczność w przestrzeni ładunkowej zapewnia oświetlenie sufitowe o mocy do 18 W, które w opcji dostępne jest również w technologii LED. Kluczyk z trzema przyciskami pilota centralnego zamka (składany lub tradycyjny) umożliwia niezależne odblokowanie drzwi przestrzeni ładunkowej. W opcji dostępne są również: gumowa mata do przestrzeni ładunkowej, schowek w drzwiach przesuwnych, drewniana podłoga antypoślizgowa oraz drewniane panele ochronne.
Wygląd zewnętrzny
Wyrazisty przód nowego modelu z wysoką osłoną chłodnicy, szeroką maską i przednim zderzakiem oddaje osobowość auta. Nowy Express Van łączy w sobie charakterystyczne elementy stylistyczne marki Renault z akcentami zaczerpniętymi z modelu Nowe Kangoo Van, stanowiącego dla niego bezpośrednią inspirację. W nowym modelu pojawiają się więc światła LED w dobrze znanym układzie w kształcie litery C oraz chromowana osłona chłodnicy o charakterystycznym i wyrazistym konturze.
Uchwyty klamek umieszczone w jednej linii komponują się z ogólną stylistyką nadwozia. Niektóre elementy stylistyczne takie jak nakładki progowe, 15-calowe obręcze kół czy wysokiej jakości kołpaki, przyczyniają się jednocześnie do podniesienia funkcjonalności pojazdu.
Nowy Express Van dostępny jest w kolorze Niebieski Iron specjalnym dla tego modelu oraz w czterech kolorach występujących również w Nowym Kangoo Van: dwóch niemetalizowanych Biel Alpejska i Szary Urban i dwóch metalizowanych Szary Highland i Czarna Perła.
Dla dużych flot istnieje również możliwość zamówienia niestandardowego koloru, zgodnego ze standardami graficznymi firmy.
Wnętrze
Nowy Express Van oferuje wnętrze wyposażone w fotele ze wzmocnionym podparciem bocznym, w szczególności na wysokości klatki piersiowej i ramion oraz dużymi zagłówkami. Kierowca może regulować wysokość i długość siedziska, a także ustawić odpowiadającą mu wysokość pasów bezpieczeństwa i kolumny kierownicy. Fotel kierowcy jest dostępny w opcji z podłokietnikiem.
We wnętrzu Nowego Express Vana zastosowano wytrzymałe, łatwe do utrzymania w czystości materiały. W opcji dostępna jest również wzmocniona tapicerka, która jest bardziej trwała i lepiej przystosowana do potrzeb użytkownika, wiążących się z częstym wsiadaniem i wysiadaniem z pojazdu.
Nowy Express Van posiada w kabinie 13 schowków o łącznej pojemności prawie 48 litrów i przestrzeni ładunkowej o pojemności od 3,3 do 3,7 m³.
Nowy Express Van jest dostępny z radiem Connect R&Go, a w wersji z systemem multimedialnym Renault EASY LINK został wyposażony w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy oraz dwa głośniki i dwa tweetery (wysoko tonowe)..
Dostępna w opcji nawigacja 2D/3D ułatwia planowanie trasy i orientację w terenie, a także lokalizację wybranych punktów i obiektów. Dzięki wbudowanemu żyroskopowi umożliwia ustalenie położenia na mapie nawet przy braku sygnału GPS.
Nowy Express Van, oferuje trzy gniazda USB. Jedno z nich znajduje się na fasadzie radia, a dwa pozostałe umieszczono w schowku nad kierownicą. Dodatkowo auto zostało wyposażone w cztery gniazda 12 V, w tym jedno w przestrzeni ładunkowej przeznaczone do ładowania akumulatorów narzędzi. Nowy Express Van jest również wyposażony w ładowarkę indukcyjną 15 W.
Nowy Express Van nie posiada przeklonych tylnych drzwi. Dlatego zamiast klasycznego lusterka wstecznego zastosowano asystenta monitorowania strefy za samochodem Rear View Assist z kamerą umieszczoną nad tylnymi drzwiami zapewnia kierowcy widok do tyłu. Widok z tyłu pojazdu wyświetlany jest na 5-calowym wyświetlaczu. Dzięki temu widoczność do tyłu jest lepsza niż w wersji z przeszklonymi drzwiami (brak kratek, brak przesłaniającego widok ładunku, brak elementów konstrukcyjnych ograniczających pole widzenia). System jest kompatybilny z bagażnikiem dachowym, włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika pojazdu i działa zarówno w dzień, jak i w nocy.
Układ napędowy – 4 silniki benzynowe i wysokoprężne
Nowy Express Van będzie dostępny z silnikiem benzynowym 1.3 TCE 100 (75 kW – 200 Nm) oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 Blue dCi 75 i 95 (odpowiednio 55 kW – 220 Nm i 70 kW – 240 Nm). Silniki te współpracują z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od następujących poziomów:
– 5,1 l/100 km (133 g CO2/km) dla silników wysokoprężnych
– 6,8 l/100 km (153 g CO2/km) dla silników benzynowych.
Gamę jednostek napędowych uzupełnia silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi 75 ECOLEADER, oferowany z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h w celu zapewnienia ograniczonego zużycia paliwa niezależnie od stylu jazdy kierowcy (oszczędność na poziomie 0,5 l/100 km i 12 g CO2/km w cyklu mieszanym WLTP).
Ponadto włączenie trybu Eco z poziomu deski rozdzielczej pozwala na osiągnięcie dodatkowej oszczędności paliwa nawet do 12%. Zastosowanie sygnalizatora zmiany biegów (GSI), informującego kierowcę o optymalnym momencie na zmianę przełożenia, umożliwia zaoszczędzenie dodatkowych 5% paliwa.
Silniki wymagają przeglądów co 30 000 km lub co dwa lata (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, a także od stylu jazdy kierowcy).
Ceny (netto) nowego Renault Express Van
SILNIK | BUSINESS | PACK CLIM |
1.3 TCe 100 | 48 950 | 52 950 |
1.5 Blue dCi 75 | 51 450 | 55 450 |
1.5 Blue dCi 75 ECOLEADER | 51 450 | 55 450 |
1.5 Blue dCi 95 | – | 56 950 |
MARCIN KARACZUN
Zdjęcia: autor, Renault