RENAULT: NOWY EXPRESS VAN DLA PROFESJONALISTY (PIERWSZA JAZDA)

Nowy Express Van to praktyczna i wydajna furgonetka przeznaczona w szczególności dla firm poszukujących najlepszego stosunku ceny do parametrów użytkowych i samochodu.

Nowy model, produkowany w zakładach Renault w marokańskim Tangerze, pojawił się w sprzedaży w Europie i na rynkach pozaeuropejskich w kwietniu.


Zobacz także:

TESTY


 

Pojemność ładunkowa

Szerokość otworu bocznych drzwi przesuwnych wynosi 716 mm. To najszersze drzwi na rynku. Dwuskrzydłowe drzwi tylne w układzie 2/31/3 ułatwiają załadunek, rozładunek i dostęp do przewożonych ładunków. Nowy Express Van oferuje najlepszy stosunek długości podłogi przestrzeni ładunkowej (1,91 m w wersji z pełną przegrodą) do całkowitej długości pojazdu. Po złożeniu fotela pasażera i obróceniu przegrody kratowej długość przestrzeni ładunkowej może zostać zwiększona nawet do 2,36 m. Nowy Express Van oferuje zatem, w zależności od potrzeb, pojemność ładunkową od 3,3 do 3,7 m³.

Ładowność dostosowana do potrzeb klientów biznesowych

Nowy Express Van oferuje ładowność do 780 kg w wersji benzynowej i do 650 kg w wersji z silnikiem wysokoprężnym. Odpowiedzią na zwiększone potrzeby przewozowe jest standardowy hak holowniczy dostępny w opcji.

Przestrzeń ładunkowa

Nowy Express Van posiada wszystkie niezbędne elementy wyposażenia. Dla ułatwienia załadunku i prawidłowego zabezpieczenia ładunku samochód został wyposażony w sześć obrotowych uchwytów do mocowania ładunków umieszczonych w podłodze i cztery dodatkowe na ścianach (w opcji). Widoczność w przestrzeni ładunkowej zapewnia oświetlenie sufitowe o mocy do 18 W, które w opcji dostępne jest również w technologii LED. Kluczyk z trzema przyciskami pilota centralnego zamka (składany lub tradycyjny) umożliwia niezależne odblokowanie drzwi przestrzeni ładunkowej. W opcji dostępne są również: gumowa mata do przestrzeni ładunkowej, schowek w drzwiach przesuwnych, drewniana podłoga antypoślizgowa oraz drewniane panele ochronne.

Wygląd zewnętrzny

Wyrazisty przód nowego modelu z wysoką osłoną chłodnicy, szeroką maską i przednim zderzakiem oddaje osobowość auta. Nowy Express Van łączy w sobie charakterystyczne elementy stylistyczne marki Renault z akcentami zaczerpniętymi z modelu Nowe Kangoo Van, stanowiącego dla niego bezpośrednią inspirację. W nowym modelu pojawiają się więc światła LED w dobrze znanym układzie w kształcie litery C oraz chromowana osłona chłodnicy o charakterystycznym i wyrazistym konturze.

Uchwyty klamek umieszczone w jednej linii komponują się z ogólną stylistyką nadwozia. Niektóre elementy stylistyczne takie jak nakładki progowe, 15-calowe obręcze kół czy wysokiej jakości kołpaki, przyczyniają się jednocześnie do podniesienia funkcjonalności pojazdu.

Nowy Express Van dostępny jest w kolorze Niebieski Iron specjalnym dla tego modelu oraz w czterech kolorach występujących również w Nowym Kangoo Van: dwóch niemetalizowanych Biel Alpejska i Szary Urban i dwóch metalizowanych Szary Highland i Czarna Perła.

Dla dużych flot istnieje również możliwość zamówienia niestandardowego koloru, zgodnego ze standardami graficznymi firmy.

Wnętrze

Nowy Express Van oferuje wnętrze wyposażone w fotele ze wzmocnionym podparciem bocznym, w szczególności na wysokości klatki piersiowej i ramion oraz dużymi zagłówkami. Kierowca może regulować wysokość i długość siedziska, a także ustawić odpowiadającą mu wysokość pasów bezpieczeństwa i kolumny kierownicy. Fotel kierowcy jest dostępny w opcji z podłokietnikiem.

We wnętrzu Nowego Express Vana zastosowano wytrzymałe, łatwe do utrzymania w czystości materiały. W opcji dostępna jest również wzmocniona tapicerka, która jest bardziej trwała i lepiej przystosowana do potrzeb użytkownika, wiążących się z częstym wsiadaniem i wysiadaniem z pojazdu.

Nowy Express Van posiada w kabinie 13 schowków o łącznej pojemności prawie 48 litrów i przestrzeni ładunkowej o pojemności od 3,3 do 3,7 m³.

Nowy Express Van jest dostępny z radiem Connect R&Go, a w wersji z systemem multimedialnym Renault EASY LINK został wyposażony w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy oraz dwa głośniki i dwa tweetery (wysoko tonowe)..

Dostępna w opcji nawigacja 2D/3D ułatwia planowanie trasy i orientację w terenie, a także lokalizację wybranych punktów i obiektów. Dzięki wbudowanemu żyroskopowi umożliwia ustalenie położenia na mapie nawet przy braku sygnału GPS.

Nowy Express Van, oferuje trzy gniazda USB. Jedno z nich znajduje się na fasadzie radia, a dwa pozostałe umieszczono w schowku nad kierownicą. Dodatkowo auto zostało wyposażone w cztery gniazda 12 V, w tym jedno w przestrzeni ładunkowej przeznaczone do ładowania akumulatorów narzędzi. Nowy Express Van jest również wyposażony w ładowarkę indukcyjną 15 W.

Nowy Express Van nie posiada przeklonych tylnych drzwi. Dlatego zamiast klasycznego lusterka wstecznego zastosowano asystenta monitorowania strefy za samochodem Rear View Assist z kamerą umieszczoną nad tylnymi drzwiami zapewnia kierowcy widok do tyłu. Widok z tyłu pojazdu wyświetlany jest na 5-calowym wyświetlaczu. Dzięki temu widoczność do tyłu jest lepsza niż w wersji z przeszklonymi drzwiami (brak kratek, brak przesłaniającego widok ładunku, brak elementów konstrukcyjnych ograniczających pole widzenia). System jest kompatybilny z bagażnikiem dachowym, włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika pojazdu i działa zarówno w dzień, jak i w nocy.

Układ napędowy – 4 silniki benzynowe i wysokoprężne

Nowy Express Van będzie dostępny z silnikiem benzynowym 1.3 TCE 100 (75 kW – 200 Nm) oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 Blue dCi 75 i 95 (odpowiednio 55 kW – 220 Nm i 70 kW – 240 Nm). Silniki te współpracują z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od następujących poziomów:
– 5,1 l/100 km (133 g CO2/km) dla silników wysokoprężnych
– 6,8 l/100 km (153 g CO2/km) dla silników benzynowych.

Gamę jednostek napędowych uzupełnia silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi 75 ECOLEADER, oferowany z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h w celu zapewnienia ograniczonego zużycia paliwa niezależnie od stylu jazdy kierowcy (oszczędność na poziomie 0,5 l/100 km i 12 g CO2/km w cyklu mieszanym WLTP).

Ponadto włączenie trybu Eco z poziomu deski rozdzielczej pozwala na osiągnięcie dodatkowej oszczędności paliwa nawet do 12%. Zastosowanie sygnalizatora zmiany biegów (GSI), informującego kierowcę o optymalnym momencie na zmianę przełożenia, umożliwia zaoszczędzenie dodatkowych 5% paliwa.

Silniki wymagają przeglądów co 30 000 km lub co dwa lata (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, a także od stylu jazdy kierowcy).

Ceny (netto) nowego Renault Express Van

SILNIK BUSINESS PACK CLIM
1.3 TCe 100 48 950 52 950
1.5 Blue dCi 75 51 450 55 450
1.5 Blue dCi 75 ECOLEADER 51 450 55 450
1.5 Blue dCi 95 56 950

 

MARCIN KARACZUN
Zdjęcia: autor, Renault