Nowe Renault Espace pojawi się w salonach sprzedaży w Polsce już w maju. Samochód umożliwia wiele konfiguracji wnętrza, umożliwiając podróż zarówno pięciu, jak i siedmiu osobom.
To propozycja, model, którego nie można przypisać do żadnego z tradycyjnych segmentów – cechuje się zrównoważonymi proporcjami, ciekawym wyglądem, a także płynnymi, a zarazem zdecydowanymi liniami charakterystycznymi dla dużego crossovera.
Zobacz także:
FORD: NOWY GALAXY – WYGODNY, DYNAMICZNY, NOWOCZESNY
Wymiary nowego Renault (długość: 486 cm x szerokość: 189 cm x wysokość: 168 cm) stanowią odbicie możliwości oferowanych przez model. Posiada on zapożyczone od SUV-ów atletyczne nadwozie: jego dolna część kojarzy się z dynamiką i solidnością dzięki wyrazistemu grillowi i mocno zaznaczonym nadkolom. Natomiast górna część stawia na kontrast i przyciąga wzrok płynną linią i lekkością. Chromowana listwa podkreśla kształt szyb bocznych.
Efekt smukłego nadwozia zawdzięcza zrównoważonej wysokości, która kompensuje zwiększony prześwit wynoszący 16 cm (o 4 cm więcej niż obecny model). Szeroki rozstaw osi 2,88 m (o 16 mm więcej niż poprzedni Grand Espace) również podkreśla wrażenia dynamiki, a jednocześnie zapewnia dużą ilość miejsca w środku.
Auto proponuje paletę 9 kolorów nadwozia: lakiery metalizowane: Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Beż Dune, Niebieski Céleste, Brąz Kasztanowy, Czarny Etoilé, Biała Perła i Fioletowy Améthyste (dostępny wyłącznie w wersji Initiale Paris) oraz jeden lakier niemetalizowany: Biel Alpejska. Panoramiczna przednia szyba Lumière przechodząca nad przednimi siedzeniami w stały szklany dach zwraca uwagę niespotykanie dużą powierzchnią: 2,8 m2.
Espace proponuje układ świateł dziennych w kształcie asymetrycznej litery „C”. Będzie on stopniowo wprowadzany w przyszłych modelach marki. Samochód jest wyposażony w oświetlenie oparte w 100 proc. na technologii LED (Light Emitting Diode). Klosze reflektorów są wyposażone w dwa kompaktowe moduły LED Pure Vision, pełniące funkcję świateł mijania i świateł długich. Emitowane wiązki światła mają barwę zbliżoną do światła słonecznego – zapewniają lepszą widoczność w nocy.
Tył Renault Espace przyciąga uwagę dużymi światłami. Listwy świetlne o dopracowanych kształtach tworzą z tyłu tego dużego crossovera charakterystyczny układ.
WNĘTRZE
Stylistyka i komfortowe wnętrze nowego Renault Espace są inspirowane lotnictwem (choćby tylny słupek) i zaawansowanymi technologiami. Środkowa konsola wydaje się „unosić w powietrzu” pomiędzy kierowcą i pasażerem. Stylizowana dźwignia zmiany biegów przywodzi na myśl drążek sterowy samolotu. Kształt deski rozdzielczej jest inspirowany przekrojem skrzydła samolotu.
Listwy świetlne otaczające środkową konsolę i środkowe słupki, wyświetlacz przezierny Head-Up i ekran systemu R-Link 2 równie dobrze mogłyby stanowić elementy wyposażenia kabiny samolotu. Komfort wnętrza przywodzi na myśl wrażenia, jakie odczuwają pasażerowie ekskluzywnego prywatnego odrzutowca.
Gdy zbliżasz się do pojazdu (który wykrywa kartę) włączają się światła do jazdy dziennej LED, a także tylne światła, oświetlenie sufitowe, rozkładają się lusterka boczne, włącza się wybrany rodzaj oświetlenia, a kierunkowskazy mrugnięciem sygnalizują otwarcie drzwi. Gdy siadasz za kierownicą panel instrumentów pokładowych włącza się, podświetla się konsola środkowa i wyświetla się animacja powitalna, której towarzyszy sygnał dźwiękowy i pulsacyjne podświetlenie przycisków na środkowej konsoli i wyświetlaczu systemu Multi-Sense (szybkie pulsowanie w trybie „sport” i powolne pulsowanie w trybie „confort”).
Przednie fotele są komfortowe. Poszerzane zagłówki dodatkowo podnoszą komfort. Górna część oparcia dostosowuje się do budowy ciała siedzącej osoby. Wysokość siedzenia, kąt pochylenia oparcia i podparcie lędźwiowe są regulowane elektrycznie za pomocą trzech przycisków umieszczonych z boku siedzenia ( w zależności od wersji). Można je także zmieniać z ekranu R-Link 2. System pozwala na zapamiętanie 6 różnych konfiguracji ustawień (profili). W wersji Initiale Paris istnieje możliwość niezależnej regulacji 10 parametrów (w tym 8 elektrycznie).
Trzy identyczne pojedyncze fotele zapewniają komfort pasażerom w drugim rzędzie. W trzecim rzędzie mogą się zmieścić dwie dodatkowe osoby. W razie potrzeby wszystkie tylne siedzenia można złożyć, uzyskując w ten sposób całkowicie płaską powierzchnię bagażową o pojemności 2 101 dm3 (w wersji 5-miejscowej) i 2 035 dm3 (w wersji 7-miejscowej). Dzięki systemowi „One Touch” kierowca może złożyć wybrane lub wszystkie siedzenia równocześnie.
Wersja Initiale Paris wyróżnia się niezwykłym poziomem komfortu. Zwraca uwagę kolorami, zastosowanymi najwyższej jakości materiałami, a także specjalnie wyselekcjonowanymi elementami wyposażenia, zapewniającymi najwyższy standard komfortu i jakości. Wersja jest dostępna z następującymi silnikami: benzynowym Energy TCe 200 EDC oraz wysokoprężnym Energy dCi 160 EDC.
System multimedialny Renault R-Link 2 zmienił swoje rozmiary: otrzymał nowy wygląd, nowe funkcje i nowy, bardziej ergonomiczny interfejs. Poza klasycznymi funkcjami, takimi jak nawigacja i radio, system pozwala obsługiwać klimatyzację, wybierać tryby jazdy Multi-Sense, zarządzać systemem zmiany konfiguracji wnętrza One-Touch, a także sterować systemami wspomagającymi prowadzenie. Przyciski skrótów, pokrętło na środkowej konsoli i dodatkowe przyciski sterujące stanowią uzupełnienie ekranu dotykowego.
Dzięki systemowi audio BOSE pasażerowie Nowego Espace mogą przeżyć unikalne doświadczenie i „zanurzyć się” w najwyższej jakości dźwięku.
PROWADZENIE
Nowe Renault Espace wyróżnia się możliwościami personalizacji trybów jazdy i parametrów wpływających na komfort jazdy. System Multi-Sense koordynuje działanie pokładowych technologii, dopasowując działanie samochodu do upodobań użytkowników. Kierowca ma możliwość wyboru pożądanego rodzaju doznań z jazdy poprzez cztery fabrycznie zaprogramowane tryby: ekologiczny, komfortowy, neutralny i sportowy oraz tryb perso (indywidualny).
Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza, obejmująca kolor oświetlenia wnętrza (zielony, niebieski, beżowy, czerwony, fioletowy), styl i rodzaj wyświetlanych informacji oraz koloru podświetlenia instrumentów pokładowych, brzmienie silnika, funkcję masażu w fotelu kierowcy (aktywowaną w trybie komfort), parametry pracy klimatyzacji (w trybie eko).
Auto świetnie prowadzi się dzięki połączonemu działaniu układu jezdnego 4Control (4 koła skrętne) i elektronicznie sterowanych amortyzatorów. Wpływ na zachowanie na drodze ma także zoptymalizowana aerodynamika, obniżenie masy o 250 kg i gama silników, współpracujących z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem.
System 4Control jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie komfort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia. Powyżej tej prędkości progowej, koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność nadwozia i poczucie bezpieczeństwa.
Wyposażony w system 4Control nowy Espace zawraca na 11,1 metrach.
Układ elektronicznie sterowanej siły tłumienia amortyzatorów ( Electronic Dumper Control) w ciągły sposób dostosowuje reakcję amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni, parametrów dynamicznych auta oraz działań kierowcy: skręcanie, zmiana pasa ruchu, przyspieszanie i hamowanie. Dzięki elektrozaworom zamontowanym na każdym amortyzatorze, system w sposób ciągły analizuje warunki jazdy i dopasowuje odpowiednio swoje reakcje nawet do stu razy na sekundę.
SILNIKI
Wysokoprężny Energy dCi 160 EDC Twin Turbo ma moc 160 KM i 380 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min. Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności umożliwia szybkie ruszanie z miejsca i natychmiastową reakcję silnika już od najniższych obrotów. Druga turbosprężarka zapewnia błyskawiczne wchodzenie na obroty z dużym zapasem mocy oraz dynamiczne przyspieszenia na wyższych biegach w szerokim zakresie obrotów.
Silnik ten jest zawsze montowany z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EDC. Wyposażony w ten zespół napędowy przyspiesza od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 7,9 sek., a zużycie
paliwa wynosi na poziomie 4,6 l/100 km.
Energy dCi 130 ma moc 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min. Jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów. Oferuje wysokie osiągi za przystępną cenę. Dzięki zużyciu paliwa 4,4 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 116 g/km jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które dużo jeżdżą i zwracają uwagę na zużycie paliwa.
Energy TCe 200 EDC posiada 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2500 obr./min. Opracowany na bazie turbodoładowanego silnika Renault Sport z bezpośrednim wtryskiem, zapewnia sportowe zacięcie. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,6 sek. Pomimo dużej przyjemności prowadzenia i wysokich osiągów, silnik pozostaje jednak bardzo oszczędny, wykazując się umiarkowanym poziomem zużycia paliwa (6,2 l/100 km).
Nowe Renault Espace ma znacznie niższą masę – nawet o 250 kg mniej w porównaniu do Grand Espace IV.
BEZPIECZEŃSTWO
Renault wyposażyła Espace w zaawansowane systemy ostrzegania i ochrony, zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego.
Należą do nich: aktywny regulator prędkości, aktywny układ wspomagania hamowania awaryjnego, system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, czujnik kontroli martwego pola, Easy Park Assist, przednie, tylne i boczne czujniki wspomagania parkowania, kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, wyświetlacz przezierny Head-Up, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania ruszania pod górę czy karta hands free.
Aktywny regulator prędkości (Adaptive Cruise Control, ACC) automatycznie dostosowuje prędkość w celu zachowania wstępnie ustawionej bezpiecznej odległości między pojazdami.
System kontroli trakcji (Advanced Traction Control) poprawia skuteczność napędu w przypadku ruszania z miejsca na nieutwardzonej nawierzchni lub na nawierzchni o słabej przyczepności (błoto, opadłe liście, piasek). Kierowca może albo zdać się na tryb Automatyczny, albo wybrać tryb Ręczny. Ponowne przełączenie z trybu Ręcznego do Automatycznego następuje po przekroczeniu prędkości 50 km/h.
Espace otrzymał gwiazdek w ramach zaostrzonego w roku 2015 testu Euro NCAP.