Wprowadzenie na rynek trzeciej generacji modelu Renault ZOE z elektrycznym napędem wpisuje się w strategię Grupy, która zakłada rozwój bez- emisyjnych samochodów na szeroką skalę.
Nowe auto z mocniejszym silnikiem i większym zasięgiem stanowi kolejny technologiczny skok i dostosowane jest do potrzeb nabywców.
Zobacz także:
Siedem lat od debiutu tego najlepiej sprzedającego się miejskiego samochodu elektrycznego na rynku europejskim Renault ZOE prezentuje się w nowej odsłonie. Charakteryzuje się większą wszechstronnością, wyższą jakością i nowymi technologiami. Samochód już w wersji podstawowej oferuje najwyższej klasy wyposażenie, zachowując jednocześnie przystępną cenę.
Wyrazista stylistyka nadaje mu mocniejszego charakteru. Zmiany są widoczne na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz nowy model przyciąga silną osobowością. Gniazdo ładowania jest ukryte za powiększonym logo marki na osłonie chłodnicy. Pod pokrywą ładowania umieszczone jest teraz nieco większe gniazdo typu Combo (CCS).
Wnętrze samochodu zostało zrewolucjonizowane, aby zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Jest wzbogacone o nową deskę rozdzielczą.
Pod względem technicznym auto jest bardziej ekonomiczne dzięki akumulatorowi o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 390 kilometrów zgodnie z procedurą WLTP (w trakcie homologacji). Oferuje również więcej opcji ładowania dzięki możliwości korzystania z szybkich terminali prądu stałego (DC). Mocniejsza jednostka napędowa, która rozwija moc 100 kW (135 KM) zwiększa osiągi.
Ładowanie od 0 do 100 proc. trwa 9 godzin i 25 minut z terminala typu Wallbox o mocy 7 kW. ZOE podłączone do gniazda domowego jest w stanie odzyskać około 300 km zasięgu w ciągu 8 godzin. Podłączone do terminala DC o mocy 50 kW odzyskuje w ciągu 30 minut ilość energii wystarczającą do pokonania około 150 km., natomiast podłączone do publicznego terminala o mocy 11 kW – do 125 km zasięgu w ciągu 2 godzin.
Pojazd zapewnia dostęp online do usług Renault EasyConnect. Systemy wspomagania prowadzenia, 10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, system multimedialny Easy Link oraz nowy tryb do jazdy po mieście zostały zaprojektowane w taki sposób, aby codzienna jazda była wygodniejsza.
Silniki i tryby jazdy
Renault proponuje dwa zespoły napędowe: silnik 80 kW (R110) oraz nowy wariant 100 kW (R135), który ma większą moc, wyższy moment obrotowy (245 Nm) i szybciej wchodzi na obroty. Dzięki temu ZOE ma lepsze osiągi – przyspiesza od 80 do 120 km/h w 7,1 sek, czyli 2,2 sek. szybciej niż z silnikiem R110. Od 0 do 100 km/h osiąga w mniej niż 10 sek. Maksymalna prędkość wzrosła do 140 km/h.
Nowe ZOE wprowadza również nowy tryb jazdy, B-mode, przy którym kierowca prawie nie potrzebuje używać pedału hamulca. Gdy jest aktywny, samochód zmniejsza prędkość w znaczącym stopniu już w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia. Z technicznego punktu widzenia współpracuje z nowym układem hamulcowym.
Natomiast Tryb D-mode przydatny jest wtedy, gdy kierowca chce wykorzystać bezwładność samochodu, na przykład na trasach szybkiego ruchu. Kierowca może go wybraćza pomocą dźwigni e-shifter. Auto ani skrzyni biegów, ani sprzęgła, ale naciśnięcie na gałkę dźwigni wystarcza, aby wysłać instrukcje do „mózgu” zespołu napędowego.
Systemy wspomagania prowadzenia
– funkcja rozpoznawania znaków drogowych;
– adaptacyjne światła drogowe;
– system kontroli martwego pola;
– funkcja Auto-Hold;
– system ostrzegania o nadmiernej prędkości;
– automatyczne wspomaganie nagłego hamowania;
– system kontroli pasa ruchu;
– system utrzymania pasa ruchu;
– Easy Park Assist;
– przednie, tylne i boczne czujniki parkowania;
– automatyczny hamulec postojowy;
– dwa gniazda USB dla pasażerów tylnych siedzeń.