Przed nadejściem lata na rynku polskim pojawiają się dwie nowe wersje popularnego modelu Renault Kangoo: Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej oraz Kangoo Helios z silnikiem Energy dCi 90.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 roku, rodzina modeli Kangoo była stopniowo rozbudowywana, aby jak najlepiej spełnić potrzeby użytkowników indywidualnych i instytucjonalnych. Po długo oczekiwanym dostawczym Kangoo Z.E. przyszła kolej na nową 7-miejscową wersję kombivana. Grand Kangoo będzie mogło dzięki temu zapewnić rodzinom i użytkownikom wykorzystującym samochód w pracy dodatkową ilość miejsca, do przewozu większego bagażu lub większej liczby osób, zależnie od potrzeb.
W wersji 7-miejscowej Grand Kangoo wyposażone jest w dwa niezależne i wyjmowane fotele w trzecim rzędzie. Zapewniają one dwóm dodatkowym pasażerom komfortowe warunki podróżowania, oferując niespotykaną ilość miejsca na wysokości kolan i łokci.
Po sukcesie dostawczych wersji Maxi, Renault wchodzi obecnie z osobową odmianą tego modelu na kolejny segment rynku. Grand Kangoo skierowane jest do klientów posiadających rodziny, a także do urzędów oraz klientów prowadzących działalność gospodarczą i poszukujących samochodu osobowo-towarowego o maksymalnych możliwościach aranżacji wnętrza. Bogaty wachlarz dostępnych konfiguracji pozwala dokładnie dostosować samochód do liczby pasażerów lub wielkości przewożonego ładunku.
Zamówienia na 7-miejscową wersję Grand Kangoo będzie można składać od pierwszej połowy czerwca br. W Polsce cena Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej Oasis dCi 110 będzie wynosić 79 900 złotych brutto.
Grand Kangoo dysponuje 7 pełnowymiarowymi miejscami. Dwa ostatnie siedzenia (trzeci rząd) są niezależne i identyczne z siedzeniami w drugim rzędzie modelu Scenic. Posiadają zatem odpowiednią ergonomię oraz możliwości dokładnej regulacji, aby zapewnić maksimum komfortu nawet na dalekich trasach. Są zamontowane na prowadnicach, można je więc przesuwać do przodu lub do tyłu, zależnie od postury pasażerów. Charakteryzują się największą w tej klasie ilością miejsca na wysokości kolan (promień 145 mm).
Pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają ponadto do swojej dyspozycji boczne schowki oraz mogą w pełni cieszyć się muzyką dzięki umieszczonym obok głośnikom.
Słabą stroną 7-miejscowych pojazdów jest w wielu wypadkach utrudniony dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. W Grand Kangoo jest on zdecydowanie ułatwiony dzięki dzielonej w układzie 2/3 – 1/3 kanapie w drugim rzędzie, która daje się złożyć jednym ruchem ręki, tworząc całkowicie płaską podłogę. Powstały prześwit tworzy największe z dostępnych na rynku przejście o szerokości 636 mm.
Grand Kangoo jest również pojazdem o licznych możliwościach konfiguracji wnętrza. Składaną w układzie 2/3 – 1/3 kanapę drugiego rzędu siedzeń można schować w podłodze, uzyskując całkowicie płaską powierzchnię. Fotele trzeciego rzędu siedzeń, jeśli nie są używane, mogą być: złożone do położenia stolika, złożone w „harmonijkę” i ustawione pionowo lub wyjęte z pojazdu.
Łącznie w Grand Kangoo możliwych jest kilkadziesiąt różnych konfiguracji wnętrza: od 2 miejsc siedzących i 3 400 dm3 objętości bagażnika z możliwością dodatkowego zwiększenia długości przestrzeni ładunkowej dzięki opcji składanego fotela pasażera z przodu (pakiet Funkcjonalny), poprzez 5 miejsc siedzących i 900 dm3 objętości bagażnika, do 7 miejsc siedzących i maksimum 400 dm3 objętości bagażnika.
Samochód jest napędzany silnikiem 1.5 dCi 110. Jego produkcja, podobnie jak całej gamy Kangoo, odbywać się będzie w fabryce MCA w Maubeuge (Francja).
Dzięki nowej ofercie, Kangoo jest dziś dostępne w 3 długościach w wersji dostawczej i w 2 długościach w wersji osobowej, z 2 rodzajami silników, spalinowym i elektrycznym, co dodatkowo umacnia jego silną pozycję na rynku.
KANGOO HELIOS ENERGY DCI 90
Jednostka opracowana jest na bazie silnika Energy dCi 110. Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 wykazuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100 km1 w cyklu mieszanym NEDC i emisją CO2 na poziomie 115 g/km1. Zwiększono także z 30 000/2 lata do 40 000/2 lata przebiegi między wymianami oleju.
Energy dCi 90 stanowią kwintesencję zaawansowanych technologii, z których część jest bezpośrednim owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1. Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond-Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane
w samochodach wyścigowych.
Dane techniczne silnika Energy dCi 90
• 4 cylindry, turbodoładowanie, 8 zaworów, 1.5 l (1461 cm³);
• system Stop & Start;
• system odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania (ESM);
• układ recyrkulacji schłodzonych spalin (Niskociśnieniowy EGR);
• popychacze wałka rozrządu z powłoką DLC (Diamond-Like Carbon);
• dysze wtrysku ANI (o indywidualnym kącie wtrysku warstwowego).
Nowy silnik wysokoprężny jest również wyposażony w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji.
Osiągi pojazdu zostały utrzymane na optymalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy 200 Nm, dostępny w wersji 90-konnej już od 1 750 obr./min.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.