Nowe Renault Twingo, które wejdzie do sprzedaży na początku 2012 roku, jest pierwszym modelem w gamie, w którym wprowadzono nową identyfikację marki. Szereg zastosowanych w niej elementów stylistycznych, które będą stanowić wizualny wyróżnik wszystkich przyszłych modeli koncernu sprawia, że auto pociąga optymistycznym charakterem.
Nowe Twingo nawiązuje tym sposobem do tradycji szczególnie wyrazistego, przykuwającego uwagę przodu auta.
Przód Nowego Twingo dobrze odzwierciedla aktualne tendencje stylistyczne marki. Logo Renault na masce zostało powiększone i jest ustawione bardziej pionowo. Doskonale wyeksponowane na czarnym tle, podkreśla przynależność do marki. Model nawiązuje do Twingo pierwszej generacji o nadzwyczaj wyrazistym i sympatycznym przodzie.
Dynamiczny i wesoły charakter auta podkreślają światła przeciwmgłowe i okrągłe światła postojowe umieszczone wyżej w osłonie chłodnicy. Przypominające oczy reflektory z wyraźnie widoczną „powieką” sprawiają wrażenie pełnego ekspresji spojrzenia.
Zobacz także:
FRANKFURT 2011: RENAULT TWINGO – AUTO Z CHARAKTEREM
Dwa nowe i oryginalne kolory – Róż Fuksja i Niebieski Lazurowy – oraz przeznaczony dla wersji R.S. Żółty Sirius uzupełniają bogatą, złożoną z 11 świetlistych odcieni paletę. Wnoszą one oryginalny i wesoły akcent, doskonale pasujący do miejskich samochodów.
Z tyłu, obok głównych świateł, pojawiły się nowe światła cofania. Dzięki umieszczeniu ich na tylnej klapie doskonale podkreślają jej kształt, zapewniając spójność stylistyczną z przodem auta. W efekcie uzyskujemy wrażenie krągłości i dynamiki. Zaokrąglone tylne zderzaki i wyprofilowanie dolnej części klapy wpływają na złagodzenie ogólnej linii nadwozia.
Dzięki wprowadzeniu do oferty elementów dwukolorowych, dostępne są w ofercie produkcyjnej ogółem dwadzieścia cztery kombinacje obręczy kół / kołpaków. Ich rola nie kończy się jednak na poprawie stylistyki auta: w niektórych przypadkach przyczyniają się one również do poprawy aerodynamiki, a w konsekwencji do zmniejszenia emisji CO2.
Na życzenie klientów, do oferty Nowego Twingo wraca płócienny, otwierany dach, jako uzupełnienie dla elektrycznie otwieranego dachu szklanego. Bardzo popularny w pierwszej generacji Twingo, dach ten jest obecnie wyposażony w napęd elektryczny. W Nowym Twingo będzie on oferowany w opcji lub seriach specjalnych, zależnie od kraju (niedostępny w wersjach GT i R.S.).
WNĘTRZE
Charakter Twingo dodatkowo wzmacniają odpowiednio dobrane we wnętrzu materiały i kolorystyka. Każda z oferowanych tapicerek ma inny charakter. Na siedzeniach pojawiły się nowe obicia z lamówkami w kontrastowych odcieniach. Przeszycia i wszystkie elementy pokryte skórą lub skórą ekologiczną są również dopasowane kolorystycznie.
Na wewnętrznej stronie drzwi i przełącznikach konsoli centralnej pojawiają się kolorowe elementy.
Boczne nawiewy są dostępne w kilku wersjach kolorystycznych (lśniąca czerń, niebieski błyszczący, jasny zielony czy metalicznej szarości), z chromowanymi lub kolorowymi pokrętłami regulacji ustawienia.
W zależności od kraju, poszczególne wersje posiadają wyraźnie odmienny charakter – mogą być bardziej męskie lub sportowe, jak w przypadku Dynamique R.S., GT i Gordini lub bardziej „komfortowe” czy wręcz kobiece w konfiguracjach Wind, Privilege czy Initiale.
Wysoka jakość produkcji jest wyraźnie widoczna w wykończeniu wnętrza, chociażby w znacznie wyższej jakości tworzyw pokrywających deskę rozdzielczą.
WERSJE SPORTOWE
Jeśli chodzi o wersje sportowe, Nowe Twingo R.S., które wejdzie do sprzedaży na wiosnę 2012 roku, również przyjmie nową stylistykę Renault. Kultowy kolor nadwozia Żółty Sirius będzie dostępny w opcji. Prócz dynamicznej osłony chłodnicy z czterema reflektorami, przód pojazdu zwraca uwagę zderzakiem z umieszczonym w jego dolnej części spojlerem, kojarzącym się z Formułą 1.
Ten stylistyczny akcent, odtąd wspólny dla wszystkich modeli z gamy Renault Sport, stanowi nawiązanie do sukcesów Renault w Formule 1. Zewnętrzny wygląd auta może być wzbogacony o stylistyczny pakiet obejmujący przedni spojler „F1”, obudowy lusterek wstecznych i tylny spojler R.S. w kolorze ciemnoszarym. Tył pojazdu wyposażony jest w zamontowany na klapie bagażnika sportowy spojler i specjalnie opracowany dla tej wersji dyfuzor.
We wnętrzu nowego Twingo R.S. pojawiają się przeszycia w kolorze żółtym (na kierownicy, siedzeniach oraz osłonie zegarów) idealnie harmonizujące z wizerunkiem marki Renault oraz innymi modelami Renault Sport. Deska rozdzielcza z panelem radioodtwarzacza, obudową obrotomierza oraz obudową bocznych nawiewów są podkreślone elementami w kolorze lśniącej czerni.
Górna części kierownicy, boczne elementy siedzisk i oparć foteli oraz obramowanie obrotomierza zostały podkreślone białym kolorem. Dostępna jest również ciesząca się dużym uznaniem w modelach Clio R.S. i Megane R.S. opcja R.S. Monitor (pokładowy system telemetryczny).
TWINGO „GORDINI”
Dostępna w wersjach Twingo GT i RS odmiana modelu sygnowana „Gordini”, to sportowe auto w modnym wydaniu, oferowane w niebieskim kolorze Niebieski Malte z 2 białymi pasami na karoserii. Ze swym natychmiast rozpoznawalnym designem i nowymi 15-calowymi obręczami kół w czarnym kolorze o diamentowym połysku, jest ono przeznaczone dla klientów poszukujących sportowego auta z klasą. Klienci poszukujący bardziej dyskretnej odmiany Gordini mają do wyboru nowy wystrój wnętrza w szarej tonacji oraz kolory nadwozia Biel Alpejska, Czarna Perła i Czerwień Rubinu.
Ci, którzy poszukują jeszcze silniejszych wrażeń, będą mieli okazję zapoznać się na wiosnę 2012 roku z nowym Twingo Gordini R.S. (1.6 l, 16 V, 133 KM). Będzie to wersja mająca w sobie wszystkie sportowe „geny” Renault Sport. Dzięki swojej niepowtarzalności Gordini cieszy się powodzeniem w około dwudziestu krajach świata. W tej odznaczającej się niezwykle atrakcyjną stylistyką odmianie Twingo będzie mogła rozpoznać się młodsza i bardziej kobieca klientela.
MOJE WŁASNE TWINGO
W ofercie Nowego Twingo przewidziano całkowicie nową kolekcję siedmiu naklejek dachowych, dzięki czemu ich całkowita liczba zwiększona została do dwudziestu. Te nakładane fabrycznie naklejki wyróżniają się oryginalnymi, atrakcyjnymi wzorami, nadającymi autu odmienny styl i osobowość.
Dwie spośród tych naklejek są dopasowane do wnętrza i tapicerki nowego Twingo.
Klienci mają możliwość wybrania odpowiednio dobranego koloru obudów lusterek wstecznych i końcówek bocznych listew; kolor ten może być kolorem kontrastowym względem dominującego odcienia nadwozia, wybranym z palety dostępnych kolorów Twingo.
Dwa rodzaje kołpaków i dwa modele aluminiowych obręczy kół 15’’ są dostępne w trzech różnych kolorach: białym, czarnym i ciemnoszarym:
W ofercie dostępny jest też tylny spojler, oferowany w czterech kolorach: szarym, ciemnoszarym, czarnym i białym.
Oczywiście sieć Renault również ma rolę do odegrania przy wprowadzaniu Nowego Twingo na rynek – będzie oferować nowe możliwości personalizacji auta w ramach obsługi posprzedażnej. M.in. będzie można zamontować zestaw zewnętrznych elementów wyposażenia o karbonowym wykończeniu: przednie i tylne pasy, spojlery progowe, nakładki na błotniki… Bardzo estetyczne, łatwe w montażu i nie wymagające lakierowania, mają wszystko, co niezbędne, by znaleźć nabywców.
POKAŻ INNYM SWOJE TWINGO
Odwiedzając stronę internetową poświęconą personalizacji, klient może zorientować się, jakie możliwości oferuje Nowe Twingo. Na stronie twingo.renault.com internauci mogą stworzyć swoje własne, idealne Twingo. Mogą opublikować zaprojektowane przez siebie auto jak również głosować na własną, ulubioną wersję nowego Twingo. W galerii na tej stronie internetowej zamieszczonych zostało do dziś już tysiące tego rodzaju zdjęć.
Wraz z wprowadzeniem na rynek Nowego Twingo firma Renault sprawia, że personalizacja stała się przystępna cenowo dla wszystkich. Świadczą o tym niezwykle atrakcyjne ceny. I tak na przykład cena naklejki dachowej wynosi 500 złotych, a wykończone kontrastowymi kolorami końcówki bocznych listew wraz z dobranymi do nich obudowami lusterek wstecznych, to wydatek jedynie 100 złotych.
Od końca bieżącego roku, na stronach internetowych Renault rozpocznie się stopniowe wprowadzanie nowego konfiguratora 3D. Pozwoli on na pełne rozwinięcie oferty personalizacji Nowego Twingo, która stanie się dostępna dla wszystkich.
OFERTA MULTIMEDIALNYCH RADIOODTWARZACZY
Radioodtwarzacze należą do najważniejszych elementów wyposażenia Nowego Twingo. Niektóre z nich radykalnie zmienią aktualne przyzwyczajenia użytkowników.
Wszystkie radiootwarzacze z nowej gamy w nowym Twingo będą standardowo wyposażone w funkcje Bluetooth® i audio-streamingu oraz w złącze USB i Jack w panelu radia (od marca 2012 roku). Umożliwia to odsłuchiwanie muzyki z przenośnych urządzeń audio: mp3, telefonu komórkowego czy pendrive’a. Również i pod tym względem Nowe Twingo spełnia standardy modeli Renault z wyższych segmentów.
W ramach dostępnej oferty akcesoriów, radioodtwarzacz może też pełnić rolę stacji dokującej dla urządzeń typu iPod i iPod Touch najnowszej generacji. Tego typu radioodtwarzacz umożliwia również nawigację GPS dzięki specjalnie opracowanej w tym celu przez Renault aplikacji. Łącząc się z autem poprzez Bluetooth®, radioodtwarzacz ten jest w stanie analizować w czasie rzeczywistym ekologiczny styl jazdy kierowcy.
Przekazując mu porady dotyczące kontroli zużycia paliwa, przyczynia się w praktyczny
i przystępny sposób do jego obniżenia nawet o 10 proc.
Łącząc się z autem za pośrednictwem Smartphone’a, zbiera i przekazuje w czasie rzeczywistym informacje dotyczące pracy silnika:
– wskazuje najdogodniejszy moment do zmiany biegu;
– ostrzega przed zbyt gwałtownymi przyspieszeniami;
– informuje o możliwej oszczędności paliwa, na którą pozwala aktualny styl jazdy kierowcy;
– podaje wielkość chwilowego zużycia paliwa względem zużycia średniego.
PRAKTYCZNE I WSZECHSTRONNE
Dzięki swojej konstrukcji, nowe Twingo łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z przestronnym wnętrzem. Stanowi to zresztą od zawsze jego znak firmowy. To małe, lecz bardzo przestronne auto miejskie dysponuje dużą ilością miejsca na nogi na tylnych siedzeniach niezależnych (23 cm na wysokości kolan), co stanowi najlepszy wynik w tej kategorii pojazdów.
Do renomy Twingo przyczyniły się również bogate możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Wyposażone w dwa niezależne, przesuwane i składane siedzenia z tyłu, auto potrafi dostosować przestrzeń wnętrza do potrzeb klientów.
Pojemny bagażnik (od 230 do 951 dm3 w wersji z tylną kanapą stałą i od 165 dm3 do 959 dm3 w wersji z siedzeniami niezależnymi), liczne schowki i pomysłowe rozwiązania dostępne w ofercie akcesoriów sprawiają, że Twingo jest wprost idealne zarówno na zakupy jak i do wypadów za miasto.
DO WYPADÓW NA ŁONO NATURY
Zbudowane na płycie podłogowej modelu Clio 2, Twingo zapewnia optymalne trzymanie się drogi i wysoki poziom komfortu jazdy. Dysponuje wszelkimi zaletami samochodu na dalekie trasy. Dzięki kompaktowym wymiarom i imponującej zwrotności, Nowe Twingo „wszędzie się wciśnie” i bez trudu zaparkuje w mieście.
Auto w wersji z silnikiem 1.2 l 16V może być wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów. Skrzynia ta przyczynia się również do zwiększenia przyjemności prowadzenia i łatwości użytkowania auta w mieście. Dzięki krótkiemu zestopniowaniu, zapewnia ona Twingo godny uwagi, dynamiczny temperament. Nie mniej istotne są umiarkowane koszty jej użytkowania.
DYNAMICZNE, OSZCZĘDNE I PRZYJAZNE
Posiadające homologację dla emisji CO2 w wysokości 90 g/km w przypadku silników dCi 75 i dCi 85 KM oraz 105 g/km w przypadku silnika benzynowego 1.2 16 V 75 KM, Nowe Twingo już w 2012 roku osiągnie wzorcowe poziomy emisji: 85 g CO2/km w silnikach wysokoprężnych i 102 g w silnikach benzynowych. W tych flagowych silnikach Twingo wprowadzone zostały liczne ulepszenia. W połączeniu z optymalizacją aerodynamiki, pozwoliło to na bardzo znaczące obniżenie zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla przyjemności jazdy.
Silnik TCe 100 KM, o wysokim momencie obrotowym (maks. 155 Nm) dostępnym już na niskich obrotach, zapewnia przyjemność jazdy typową dla silników o większej pojemności, przy znacznie niższym spalaniu: moc silnika 1.4 l, moment obrotowy silnika 1.6 l i zużycie paliwa jak w silniku 1.2 l.
Nowe Twingo wyróżnia się wśród innych samochodów z tego segmentu bogatą ofertą jednostek napędowych, odpowiadających potrzebom światowych rynków. Model jest jednym
z nielicznych małych samochodów miejskich, które dysponują oszczędnym i mocnym silnikiem diesla spełniającym normy Euro 5. Wyróżnia się także imponującym zasięgiem. Przy ekonomicznym stylu jazdy, na jednym baku można pokonać 1000 km w wersji z silnikiem wysokoprężnym i 750 km w wersji benzynowej.
NIEZWYKLE SPORTOWE WERSJE
Silnik wolnossący 1.6 l 16V (K4M RS) Twingo R.S. rozwija moc 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr/min oraz osiąga moment obrotowy 160 Nm przy 4 400 obr/min. Elastyczność, wysokie osiągi i szybkie wchodzenie na obroty to trzy kluczowe atuty tego silnika. Powyżej 4 500 obr./min., Twingo Renault Sport ujawnia w pełni swój sportowy charakter dzięki wyjątkowo żywiołowemu silnikowi. Silnik, którego czerwone pole zaczyna się od 6 750 obr/min, a odcięcie zapłonu następuje przy 7 000 obr./min., z pewnością zdobędzie uznanie użytkowników.
Dane techniczne silnika 1.6 16 V Renault Sport:
– zwiększony stopień napełniania cylindrów dzięki specyficznej konstrukcji aluminiowej komory przepustnicy i rozdzielacza mieszanki paliwowej;
– kanały dolotowe o zoptymalizowanej długości w celu ułatwienia przepływu powietrza;
– udoskonalona aerodynamika gniazd zaworowych w celu zapewnienia niezakłóconego przepływu mieszanki;
– algorytmy wałków rozrządu umożliwiające dłuższe otwarcie zaworów w celu wydłużenia czasów pozostawiania mieszanki w komorze spalania;
– układ płynnej zmiany faz rozrządu zaworów dolotowych poprawiający osiągi silnika we wszystkich zakresach obrotów;
– wysoki, wynoszący 11,0:1 stopień sprężana, zwiększający sprawność silnika przy równoczesnym obniżeniu emisji spalin;
– opatentowany przez Renault Sport Technologies stalowy, cienkościenny kolektor wydechowy
„4 w 1”, prawdziwy majstersztyk;
– szczególnie starannie dopracowane brzmienie układu wydechowego.
DOBRZE SKONSTRUOWANE
Renault Twingo jest produkowane w zakładzie w Novo Mesto w Słowenii, na tej samej linii montażowej co Clio 2 i Wind. Podobnie jak we wszystkich innych fabrykach Renault, stosowany jest w niej System Produkcji Renault, gwarantujący uzyskanie bardzo wysokich standardów jakości, jednakowych we wszystkich zakładach produkcyjnych koncernu. Fabryka w Novo Mesto posiada certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001.
Wydawany przez niezależną instytucję jaką jest International Organization for Standardization (ISO) certyfikat ISO 14001, uzyskany przez tę fabrykę w 1999 roku i od tego czasu kilkakrotnie odnawiany świadczy o stałym dążeniu zakładu do obniżenia jego oddziaływania na środowisko. Fabryka w Nowo Mesto należy do grupy zakładów Renault o najniższym niekorzystnym oddziaływaniu na środowisko.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat zużycie wody na jeden samochód zostało w niej zmniejszone o połowę, a zużycie energii o 40 proc.
NIEZAWODNE
Już od momentu wprowadzenia na rynek, Twingo szczyci się powszechnie uznaną niezawodnością i wysokim poziomem zadowolenia klientów. Świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów. I tak już od kilku lat ADAC (Allgemeine Deutsche Automobil-Club) uznaje niezawodność Twingo za „dobrą” czy wręcz „doskonałą”.
W rankingu niezawodności DEKRA 2011, w klasie małych samochodów Twingo zajęło 2 miejsce
w kategorii samochodów o przebiegu do 50 000 km.
Natomiast francuskie czasopismo motoryzacyjne „l’Automobile Magazine”, w rankingu jakości
z lutego 2011, już po raz drugi z rzędu sklasyfikowało Twingo na pierwszym miejscu w tej kategorii. Przy okazji czasopismo podkreśla, że „Renault pokazuje na przykładzie modelu Twingo, że jest w stanie zapewnić pełne zadowolenie klientów”.
TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO
Nowe Twingo aktywnie dba o bezpieczeństwo swoich pasażerów. Jakość wykonania nadwozia, silników i układów hamulcowych z systemem ABS wyposażonym we wspomaganie nagłego hamowania przyczyniają się do zapewnienia kierowcy bezstresowej jazdy. Podobnie jak dostępny w opcji elektroniczny korektor toru jazdy (ESC). Wśród zastosowanych w tym aucie nowości należy wymienić pojawienie się montowanego w standardzie (z wyjątkiem wersji „Access”) regulatora-ogranicznika prędkości. Światła przeciwmgłowe są również dostępne obecnie w standardzie.
A żeby już nigdy więcej nie zapomnieć o zapięciu pasów, sygnalizacja dźwiękowa przypomina obecnie o tym obowiązku nie tylko kierowcy, ale i pasażerowi siedzącemu z przodu. Bierną ochronę pasażerów uzupełniają czołowe poduszki powietrzne oraz montowane obecnie w standardzie poduszki boczne (z wyjątkiem wersji Access), nie zapominając o mocowaniach fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach i na przednim siedzeniu pasażera.
CENY
– Access (1.2 16V 75) – 31 950 zł.;
– Wind (1.2 16V 75) – 34 950 zł.;
– Dynamique (1.2 16V 75) – 39 950 zł.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.