RENAULT: NOWE MEGANE TAKŻE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM (CENY)

Nowe Renault Megane jest już dostępne w Polsce. Samochód zapewnia zoptymalizowane systemy bezpieczeństwa, w tym m.in. światła Full LED dostępne już od pierwszego poziomu wyposażenia.

Auto jest dostępne w wersji hatchback i kombi, a sedan pojawi się w salonach w 2021 roku. Cena na rynku polskim zaczyna się od 75 900 złotych.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zaawansowane technologie, nowe systemy wspomagania prowadzenia w tym Easy Pilot (asystent jazdy w korku i na autostradzie), sześć dostępnych układów napędowych: benzynowe, wysokoprężne oraz nowa technologia E-TECH Plug-In Hybrid są dostępne w czterech poziomach wyposażenia, w tym wersji R.S. Line.

W ciągu 25 lat na całym świecie sprzedano 7 milionów sztuk modelu z czterech generacji. Nowy Megane oferowany jest w dwóch rodzajach nadwozia – hatchback i kombi.

Stylistyka

Z przodu zobaczymy nowy zderzak ze zmienionym grillem z chromowanymi obramowaniami świateł przeciwmgłowych i wlotami powietrza. Tylny zderzak ma również zmieniony kształt. Nadkola są teraz mocniej wyprofilowane i mają nowe elementy ozdobne. Po zapadnięciu zmroku uwagę przyciągają podświetlane zewnętrzne klamki drzwi. Obręcze kół od 16 do 18 cali i antena w kształcie płetwy rekina nadają modelowi atrakcyjny wygląd.

Z przodu reflektory C-Shape 100 proc. LED i reflektory Full LED Pure Vision są dostępne w standardzie już w podstawowej wersji wyposażenia. Tylne światła LED, zwracają uwagę nowymi listwami z efektem 3D. Sekwencyjne kierunkowskazy tylne dają efekt high- tech.

Wnętrze jest przyjazne, wyposażone w system Multi- Sense, przednie siedzenia z elektryczną regulacją, przyjemną w dotyku kierownicę już w podstawowej wersji wyposażenia i nowe rodzaje tapicerki. W pełni cyfrowy 10,2-calowy ekran wskaźników na tablicy rozdzielczej znajduje się tuż przed oczami kierowcy, system multimedialny nowej generacji Easy Link ma duży dotykowy ekran 7 lub 9,3 cala.

Pakiet zaawansowanych technologii

Nowy Megane jest wyposażony w najnowsze dostępne technologie wspomagania prowadzenia, które wprowadzają nas w erę samochodów autonomicznych:

• system kontroli bezpiecznej odległości (DW);
• system ostrzegania o kolizji czołowej (FCW);
• system kontroli pasa ruchu (LDW);
• system utrzymywania pasa ruchu (LKA);
• system kontroli martwego pola (BSW);
• system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/ TSR);
• system Easy Pilot – asystent jazdy w korku i na autostradzie składający się z systemu utrzymania samochodu w osi pasa ruchu (LC) i aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop& Go (ACC Stop& Go);
• system wykrywania zmęczenia kierowcy (UTA);
• aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS);
• system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA).

Wersjea R.S. Line oraz sportowe R.S.

Poza wersjami Life, Zen i Intens, pojawia się wersja R.S. Line. Zastępuje ona dotychczasową wersję GT Line i wyróżnia się specjalnymi oznaczeniami z logo R.S. na przednich błotnikach i klapie bagażnika, podwójną chromowaną końcówką wydechu, diamentowanymi obręczami kół 17 cali ze stopów metali lekkich, tapicerką z alcantary z czerwonymi przeszyciami i podgrzewanymi, sportowymi fotelami.

Czerwone przeszycia pojawiają się również na pokrytej skórą kierownicy.

Odnowa gamy Megane obejmuje również sportowe wersje R.S. i R.S. Trophy. Obie są wyposażone w opracowany przez Alians RNM silnik 1,8 l z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, montowany także w Alpine A110. R.S. rozwija teraz moc 300 KM, a jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni mechanicznej.

Układ czterech kół skrętnych 4Control i sportowe zawieszenie pozwalają na niezwykle dynamiczne pokonywanie ciasnych zakrętów. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym. R.S. Trophy jest wprost stworzony do torów wyścigowych.

Wyróżnia się m.in. zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji. Wyposażony w mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Amortyzatory i sprężyny zawieszenia są twardsze odpowiednio o 25 i 30 proc., a stabilizator poprzeczny o 10 proc. sztywniejszy w porównaniu z Megane R.S.

Pełna oferta silników

Nowe Renaultoferuje następujące jednostki napędowe:
• TCe 115 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• TCe 140 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• TCe 140 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• TCe 160 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• Blue dCi 115 ze skrzynią manualną 6-biegową;
• Blue dCi 115 ze skrzynią automatyczną EDC 7-biegową;
• E-TECH 160 Plug-In Hybrid ze skrzynią automatyczną MMT.

Marka, która od ponad 10 lat jest ekspertem w segmencie samochodów elektrycznych, wprowadza także w Megane nowy napęd hybrydowy typu plug-in E-Tech o mocy 160 KM, który będzie dostępny w wersji Megane Grandtour już w momencie debiutu rynkowego.

Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) E-Tech Plug-In Hybrid dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100 proc. elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City). Rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym.

Dzięki tej technologii Plug-in Hybrid auto może się poszczycić rekordowo niskim zużyciem paliwa od 1,3 l/100 km i niewielką emisją CO2 od 28 g/km w cyklu mieszanym (WLTP). Megane Grandtour E-Tech 160 Plug-In Hybrid jest dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line.

Ceny

Ceny nowego Renault Megane zaczynają się od 75 900 zł dla wersji z silnikami spalinowymi i od 131 900 zł dla wersji E-Tech 160 Plug-In Hybrid. Zamówienia na nowy model można składać w salonach.