Ruszyła sprzedaż sportowych wersji nowego Renault Clio. Nowe modele R.S. 200 EDC i R.S. Trophy są oparte na wielkim doświadczeniu marki produkcji super- dynamicznych samochodów.
Oba modele sa już w sprzedaży w Polsce. Cena “słabszej” wersji wynosi 92 400 zł, a Trophy – 98 900 zł. Auta posiadają doskonałe wyposażenie, takie jak Launch Control, system R.S. Drive oferujący kierowcy trzy tryby prowadzenia samochodu (Normal, Sport lub Race), system R.S. Monitor oraz hydrauliczne odbojniki amortyzatorów opracowane na potrzeby rajdów przez Renault Sport.
Zobacz także:
W samochodzie zastosowano również zewnętrzne elementy stylistyczne, zaprezentowane w pojeździe koncepcyjnym Clio R.S.16 podczas ostatniego Grand Prix Monako. Auto oferuje świetne osiągi dzięki silnikowi benzynowemu 1.6 turbo, współpracującemu z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią, sterowaną łopatkami umieszczonymi pod kierownicą.
Przód nowego Clio R.S. wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. Vision”. Nadaje on niepowtarzalny wygląd przodowi samochodu, a także zapewnia optymalne oświetlenie. Technologia, zaprezentowana po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16 weszła do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą.
Nowe Renault oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.
Układ wydechowy, moc, zawieszenie
Nowe Clio R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC.
Samochód oferowany jest z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali, uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi oraz Trophy z kołami 18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Układ wydechowy został opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič i jest dostępny seryjnie dla R.S. Trophy. Wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.
Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 sek., pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 sek. oraz prędkość maksymalną 235 km/h.
Wyposażenie seryjne:
• swiatła przednie Full LED „Pure Vision”;
• dodatkowe światła LED „R.S. Vision”;
• światła tylne LED;
• przedni zderzak z aerodynamiczną listwą F1 w kolorze szarym;
• specjalny spojler dachowy R.S.;
• specjalne spojlery progowe;
• oznaczenie R.S. pod przednim logo;
• oznaczenie R.S. na klapie bagażnika;
• dolny pas zderzaka tylnego oraz obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni;
• boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia z wstawkami w kolorze szarym;
• przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia (w zależności od koloru nadwozia);
• tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku;
• podwójna, chromowana prostokątna końcówka rury wydechowej, wbudowana w dyfuzor;
• dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury wydechowej;
• dska rozdzielcza z oznakowaniem „R.S.”;
•aluminiowe progi drzwi z oznakowaniem „R.S.”;
• wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym;
• obręcze kół ze stopu metali lekkich 17-calowe R.S. srebrno- szare.
Prowadzenie samochodu
• zawieszenie Sport typowe dla wersji R.S.;
• łopatki sterujące biegami umieszczone przy kierownicy;
• wskaźnik zmiany biegów (wizualny i dźwiękowy);
• elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego;
• system R.S. Drive (3 tryby: Normal, Sport i Race) ze wskaźnikiem wybranego trybu jazdy;
• komputer pokładowy z zespołem wskaźników analogowo-cyfrowych;
• system R.S. Diff poprawiający możliwość przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S. przy pokonywaniu zakrętów;
• funkcja Launch Control – inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z miejsca (do testowania na torze);
• system wspomagania parkowania tyłem;
• karta Renault Hands Free;
• sportowa skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości z ozdobnym elementem z oznaczeniem R.S. na czerwonym tle;
• autostradowy tryb pracy kierunkowskazów;
• system Stop & Start.
Multimedia
• system Renault Bass Reflex;
• media Nan Evolution: multimedialny system z ekranem dotykowym 7-calowym, nawigacją, radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth, złączem USB i jack oraz dostępem do aplikacji AHA.
Komfort
• grafitowa tonacja wnętrza;
• aluminiowe pedały;
• ftele Renault Sport ze wzmocnionymi podparciami bocznymi;
• tapicerka grafitowa R.S. z czerwonymi przeszyciami;
• fotel kierowcy z regulacją wysokości;
• 5 zagłówków z regulacją wysokości, zagłówki przednie z oznakowaniem R.S.;
• klimatyzacja automatyczna;
• szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy;
• lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej;
• osłona przeciwsłoneczna z zamykanym lusterkiem po stronie kierowcy;
• ołona przeciwsłoneczna po stronie pasażera z lusterkiem;
• uchwyt po stronie pasażera z przodu i na dwóch bocznych miejscach z tyłu;
• tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (dzielone oparcie).
Bezpieczeństwo i systemy wspomagające
• system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), z możliwością wyłączenia w trybie Race;
• ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania i elektronicznym korektorem siły hamowania;
• regulator-ogranicznik prędkości;
• system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA);
• przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne;
• dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu;
• przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem;
• tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach;
• trzypunktowy pas bezpieczeństwa Spyder na tylnym środkowym siedzeniu z mocowaniem do dachu;
• sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach);
• czujnik światła i deszczu;
• światła przeciwmgłowe;
• system mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu;
• zestaw do naprawy uszkodzenia opony.
CLIO R.S. TROPHY (dodatkowo)
• czerwone zaciski tarcz hamulcowych;
• obręcze kół ze stopu metali lekkich 18-calowe R.S. czarne;
• sportowe zawieszenie Trophy;
• tytanowy układ wydechowy Akrapovic.
Cena Clio R.S. jest konkurencyjna w stosunku do modeli innych marek, oferujących podobne osiągi i wyposażenie.