Jak już informowaliśmy, podczas odwołanego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show miała się odbyć światowa premiera nowego konceptu Morphoz, ale także debiuty pojazdów wyposażonych w technologię E-TECH Plug-In.
Trzy modele, w tym pełna hybryda (Clio) i dwie hybrydy Plug-in (Captur i Megane), uzupełniają obecnie szeroką ofertę samochodów Renault z napędem elektrycznym.
Zobacz relacje:
Obejmuje ona Twizy, nowe ZOE, nowe Twingo Z.E., Kangoo Z.E. i Mastera Z.E.
Nowa gama pojazdów z napędem hybrydowym E-TECH daje klientom możliwość wyboru technologii napędu dostosowanej do ich potrzeb (jazda na dłuższych trasach, uniwersalny miejski samochód itd.), a przy tym zapewnia niższą emisję CO2 i zużycie paliwa nawet na długich trasach..
Bogata oferta modeli w wersji hybrydowej zapewnia znacznie większej rzeszy użytkowników dostęp do jazdy samochodem elektrycznym.
Grupa Renault jest ekspertem w dziedzinie elektromobilności i jest aktywnie zaangażowana w rozwój elektrycznych samochodów. Efektem prowadzonych przez nią prac rozwojowych są uniwersalne napędy hybrydowe, które zastąpiły tradycyjne zelektryfikowane jednostki spalinowe.
Silniki E-TECH zapewniają:
• rozruch na silniku elektrycznym;
• możliwości korzystania z napędu elektrycznego m.in. w fazie przyspieszania;
• sprawność energetyczną dzięki automatycznej skrzyni biegów Multi-mode o wielu trybach, skutecznemu odzyskiwaniu energii hamowania i mocnemu akumulatorowi (rozwiązania są wynikiem doświadczenia zdobytego w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych).
Clio E-TECH to nowy model, który może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80 proc. czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40 proc. niższe niż w wersji z silnikiem benzynowym.
Nowy Captur E-TECH Plug-in i nowy Megane E-TECH Plug-in mają zasięg pozwalający na pokonanie 50 km w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) i nawet 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).
Innowacyjna technologia
Układ napędowy montowany we wszystkich modelach Renault z jednostkami hybrydowymi jest dostępny w jednym z dwóch wariantów: E-TECH w technologii „pełnej hybrydy” (HEV lub full hybrid) i E-TECH Plug-in (PHEV lub hybryda doładowywana).
Zastosowanie nowej technologii w obu modelach jest możliwe dzięki nowym modułowym platformom CMF-B i CMF-C/D, zaprojektowanym z myślą o zelektryfikowanym napędzie oraz kompaktowym wymiarom nowego układu E-TECH, który może być bez problemu zamontowany w komorze silnika uniwersalnego miejskiego samochodu, takiego jak Clio.
Inżynierowie z Renault zaprojektowali dla napędów hybrydowych rozwiązanie – praktyczne i jedyne w swoim rodzaju. Wykorzystuje technologie chronione ponad 150 patentami i jest oparte na szeregowo- równoległej architekturze napędu hybrydowego, aby zapewnić maksymalną liczbę kombinacji oraz jak najniższy poziom emisji CO2 podczas jazdy.
Podczas prac rozwojowych nad samochodem z napędem hybrydowym wykorzystano wiedzę i doświadczenie w projektowaniu bolidów Renault F1 Team. Produkowane seryjnie modele z napędem hybrydowym wykorzystują technologię opracowaną na potrzeby wyścigów Formuły 1.
Zrównoważona mobilność dla wszystkich
Nowe silniki hybrydowe opracowano dzięki doświadczeniu i synergii w Aliansie, w ramach której powstają podobne jednostki także dla marek Nissan i Mitsubishi. Członkowie Aliansu opracowują technologie dopasowane do specyfiki konkretnych rynków, zgodnie z globalnymi i lokalnymi strategiami poszczególnych marek.
Celem Grupy Renault jest zapewnienie zrównoważonej mobilności dla wszystkich, teraz i w przyszłości. Najnowsza gama silników jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji tego celu. Grupa Renault ma ambitne plany masowej elektryfikacji swojej gamy. Do 2022 roku będzie dysponować gamą ośmiu w pełni elektrycznych oraz 12 zelektryfikowanych modeli (hybryd i hybryd Plug-in).