Ustanowienie nowej normy emisji spalin Euro 6 stało się dla Renault Trucks okazją do całkowitego odnowienia swojej gamy pojazdów dalekobieżnych.
Zaprojektowane we współpracy z pięćdziesięcioma klientami z różnych zakątków świata, typoszereg T – bo o nim mowa – został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów w całej historii firmy.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Renault Trucks T to unikatowy, modułowy pojazd z nowej gamy dalekobieżnej, wyposażony w przestronną kabinę o doskonałych właściwościach aerodynamicznych. Oferując połączenie niskiego zużycia paliwa z komfortem pracy i wypoczynku, seria T jest atrakcyjna zarówno dla kierowcy, jak i firmy transportowej, ponieważ w obydwu tych przypadkach pozwala osiągnąć maksymalną efektywność i wydajność pracy.
Prezentując nowy typoszereg pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Renault Trucks T łączy w sobie wydajność modelu Premium Route z prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.
Nowa gama dalekobieżna Renault Trucks została zaprojektowana w ścisłej współpracy z 50 klientami z całego świata, obejmującej wszystkie fazy procesu: od tworzenia założeń projektowych po testy eksploatacyjne. Zanim nowa gama została wprowadzona na rynek, pojazdy testowe poddano najbardziej rygorystycznym i wyczerpującym testom niezawodności i trwałości w historii firmy, na łącznym dystansie ponad 10 milionów kilometrów.
Nowe pojazdy dalekobieżne oferują liczne korzyści. Przy szerokości 2,5 metra, kabina jest wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby możne pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w ogóle. Nowe fotele, zaprojektowane przez RECARO specjalnie dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°.
Kierowcy mają do swojej dyspozycji szereg elementów zwiększających bezpieczeństwo, takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.
Źródłem mocy w Renault Trucks T są silniki DTI 11 (o mocy: 380 KM / 1800 Nm, 430 KM / 2050 Nm oraz 460 KM / 2200 Nm) i DTI 13 (440 KM / 2200 Nm, 480 KM / 2400 Nm oraz 520 KM / 2550 Nm), zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy zespół dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów. Ułatwiono także obsługę techniczną, poprzez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne – po stronie lewej.
W razie potrzeby, kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku „24/7” w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem. Seria T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą, zwiększającym opłacalność eksploatacji samochodu ciężarowego.
Ponadto, Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe rozwiązania, takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono ponad 25 000 kierowców), może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia paliwa, nawet o 15 proc.
Pochylenie przedniej szyby o 12° i nadanie kabinie trapezowego kształtu – szerokość 2,30 m z przodu i 2,50 m z tyłu – spowodowało poprawę współczynnika oporu powietrza (Cx) o 12 proc. Seria T obejmuje modele o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu drogowego do 60 t, dostępne ze zbiornikami paliwa o łącznej pojemności do 1475 litra.
Typoszereg Renault Trucks T został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów niezawodności i trwałości, jaką kiedykolwiek zrealizowało Renault Trucks. W ciągu siedmiu lat 300 pojazdów testowych spędziło 5 milionów godzin na stanowiskach badawczych, przejechało 10 milionów kilometrów.
Kierowca może zapisywać w postać tzw. stron ulubionych wyświetlacza preferowane przez siebie wskazania tachografu, układu ogrzewania i klimatyzacji, zegara, wskaźników jazdy ekonomicznej i nastaw tempomatu. Raz zapisane, wszystkie te ustawienia są dostępne po włożeniu karty danego kierowcy do tachografu.
Renault Trucks wyposażyło pojazdy serii T w systemy wspomagające pracę kierowcy, które, mimo że nie zastępują człowieka, ostrzegają go o wszelkich wykrytych niebezpiecznych zachowaniach. Na przykład, kierowca słyszy ostrzeżenie, jeżeli pojazd przypadkowo zboczy z toru jazdy lub aktualna sytuacja grozi zderzeniem z przeszkodą. Renault Trucks T wyposażono także w aktywny tempomat, automatycznie utrzymujący bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. I wreszcie, w celu zagwarantowania kierowcy maksymalnego bezpieczeństwa, pojazdy serii T posiadają w pełni elektronicznie sterowany hamulec postojowy, który aktywuje się automatycznie w chwili zatrzymania się pojazdu.
Nowa gama pojazdów dalekobieżnych jest częścią kompleksowego programu odnowy zakresu produkcji Renault Trucks. Program ten został zrealizowany przy wsparciu inwestycyjnym Grupy Volvo w kwocie 2 miliardów euro.