RENAULT: „NOWA FALA” STRATEGII MARKETINGOWEJ

Obecny rok jest punktem zwrotnym dla Renault. Marka wkracza w nową erę, wprowadzając własną „Nową Falę”.

W ten sposób stara się wprowadzić nowoczesność do europejskiego sektora motoryzacyjnego i stać się liderem w zakresie technologii, usług i czystej energii.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


&nbsp:

W ramach powyższych, zakrojonych na skalę światową zmian, dział marketingu Renault podjął się zadbania o to, aby w skierowanych na zewnątrz kampaniach i przekazach to podejście zostało wyrażone w sposób jasny i zrozumiały.

Od samego początku „Nowa Fala” strategii marketingowej Renault spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów i fanów marki, a także krajowych i międzynarodowych ekspertów. Podjęte wysiłki zostały docenione i przełożyły się na liczne nagrody w wielu kategoriach przyznane marce w bieżącym roku. Producent zdobył łącznie 29 wyróżnień, z czego 65% stanowiły nagrody międzynarodowe.

ZESPÓŁ MARKETINGU RENAULT

1 stycznia 2021 roku Renault utworzyło pierwszy scentralizowany globalny dział marketingu, by pobudzać kreatywność, dbać o spójność przekazu w reklamie i w mediach społecznościowych oraz wzmocnić jego skuteczność z myślą o kreowaniu większej wartości.

Głównym celem scentralizowanego działu marketingu Renault jest wzmocnienie i spopularyzowanie marki na całym świecie – wyjaśnia Arnaud Belloni, dyrektor marketingu Renault. – Aby to osiągnąć, opracowaliśmy i przeprowadziliśmy w samym tylko 2021 roku 48 kampanii 360° o ogólnoświatowym zasięgu, skupionych na aktualnych trendach społecznych.

W bieżącym roku zespół marketingu Renault zaprojektował i wygenerował wszystkie treści wykorzystane w ponad 40 kampaniach o globalnym zasięgu. Tym samym dostarczył gotowy kontent dostosowany do różnych rynków na całym świecie.

NOWA IDENTYFIKACJA MARKI

Jak powiedział Arnaud Belloni, dyrektor marketingu Renault, zmiana identyfikacji wizualnej, logotypu i komunikacji jest jednym z pierwszych etapów przełomowej strategii. Nowa identyfikacja odzwierciedla erę „Nowej Fali”, w którą wkroczyła marka Renault. Eksponuje takie nowe wartości marki, jak nowoczesność, zaawansowanie technologiczne oraz francuską kulturę elektropopu.

Pierwotnie zaplanowane na styczeń 2022 roku wprowadzenie nowego logo Renault zostało przyspieszone o 10 miesięcy, aby wysłać wyraźny komunikat do klientów i ogółu odbiorców. Dziewiąta wersja logo w kształcie rombu została zaprezentowana w styczniu 2021 roku, w dniu ogłoszenia planu strategicznego „Renaulution”. Od tego czasu logotyp systematycznie zwiększa swoją obecność w zasobach marketingowych i na portalach społecznościowych, gdzie przykuwa uwagę odbiorcy przekazu.

W lipcu logotyp Renault został wyróżniony w kategorii „motion design” przez Klub Dyrektorów Kreatywnych, a w listopadzie zdobył złotą nagrodę w kategorii Logo roku, przyznaną przez ekspertów z TOP/COM Grands Prix Consumer.

KAMPANIE REKLAMOWE RENAULT

Zasoby marketingowe Renault uległy znacznym zmianom pod względem treści, jak i formy, co fundamentalnie odmieniło postrzeganie marki. Zespół marketingu postanowił wykorzystać w swoich kampaniach trendy społeczne, które potencjalnie spotykają się z pozytywnym odbiorem u klienta końcowego. Strategia okazała się strzałem w dziesiątkę, co potwierdzają liczne wyróżnienia przyznane we Francji i na świecie dla spotów reklamowych marki Renault.

Reklama Nowego Renault ZOE – The Chase – nawiązuje do aktualnego trendu przechodzenia na dwu- i czterokołową mobilność elektryczną. Podkreśla dobre wyniki modelu w Europie, gdzie jest liderem sprzedaży wśród samochodów elektrycznych. W spocie po raz pierwszy wykorzystano nowe logo marki. Został on wyróżniony złotem i zdobył złotą nagrodę w konkursie TOP/COM Grands Prix Consumer 2021.

Z kolei kampania Renault Renew utrwala wizerunek marki wyprzedzającej swoje czasy, zgodnej z nowymi trendami konsumenckimi, w tym zainteresowaniem używanymi i odnawianymi produktami. Pomysł ten przyniósł Renault łącznie cztery nagrody: złoto w konkursie TOP/COM Grands Prix Consumer 2021, srebro w konkursie Shots Awards 2021 oraz dwie brązowe nagrody w konkursie London International Awards.

Kampania Renault Clio – The French Exchange – uderza w ton sentymentalny i przedstawia Clio jako przyjaciela wszystkich klientów Renault. Doskonale oddaje osobowość tego kultowego samochodu, jednego z kluczowych modeli marki, który odniósł prawdziwy sukces. Spot zdobył brązową nagrodę przyznaną przez Klub Dyrektorów Kreatywnych i srebrną nagrodę w konkursie 2021 Shot Awards.

W reklamie Renault Care Services – The Feeling – występuje w roli głównej historyczny model Renault Fuego. Chodzi o podkreślenie doświadczenia marki, jej pozycji lidera i zaangażowania w obsługę posprzedażną. W dzisiejszych czasach, gdy wszyscy coraz bardziej dbamy o nasze rzeczy i o otaczających nas ludzi, dbałość o przedłużenie cyklu życia pojazdów nabiera szczególnego znaczenia. Za ten spot marketing Renault został uhonorowany srebrnym medalem w konkursie 2021 Shots Awards.

Na koniec warto wspomnieć, iż Renault stworzyło, w leżącej w Pirenejach miejscowości Appy, pierwszą „elektryczną wioskę”. Każda rodzina tej małej, odizolowanej wioski w regionie Ariège otrzymała własne Renault ZOE. Ma to ułatwić codzienne dojazdy, jako że do najbliższego supermarketu jest aż 20 kilometrów.

Dzięki kreatywnej idei Renault pozycjonuje się jako lider trendu elektromobilności i udowadnia, że każdy może przyczynić się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości, nawet w tak odizolowanych regionach. Inicjatywa została we Francji uhonorowana wieloma nagrodami: trzema nagrodami w konkursie Grand Prix Brand Content, złotą i brązową nagrodą Klubu Dyrektorów Kreatywnych oraz brązową nagrodą w konkursie w Grand Prix Strategii Reklamowych.

Elektryczna wioska” przyniosła Renault międzynarodowe wyróżnienia: dwie srebrne nagrody w konkursie Clio Awards, nagrodę Graphite Pencil na festiwalu D&AD, „brąz” w konkursie One Show Awards, Grand Prix oraz złotą i brązową nagrodę na festiwalu branży reklamowej Cannes Lions, srebrną nagrodę w konkursie Gerety Awards i wreszcie trzy brązowe, jedną srebrną i jedną złotą w konkursie London International Awards.