Renault i Nissan podpisały list intencyjny z Uberem. Chodzi o elektryfikację floty samochodów obsługujących platformę transportową.
W ramach partnerskiej współpracy firmy chcą opracować przystępną ofertę w 100 procentach elektrycznych samochodów na rynkach europejskich.
Zobacz także:
W szczególności chodzi o Wielką Brytanię, Francję, Holandię i Portugalię. Współpraca została nawiązana po udanym projekcie zrealizowanym przez Nissana i Ubera ma wyspach. Do 2025 roku połowa długości tras zrealizowanych przez platformę Uber w siedmiu europejskich stolicach (Amsterdam, Berlin, Bruksela, Lizbona, Londyn, Madryt i Paryż) ma być obsłużona przez w 100 proc. elektryczne samochody.
Jeszcze przed końcem 2021 roku użytkownicy będą mogli jeździć samochodami zeroemisyjnymi w miastach, które generują 80 proc. działalności Ubera w Europie.
W ramach porozumienia Renault, Nissan i Uber opracują rozwiązania pozwalające na rozwój ekosystemu przeznaczonego dla pojazdów elektrycznych w europejskich miastach. W tym celu mają zamiar:
– przygotować specjalną ofertę dla kierowców korzystających z aplikacji Ubera na samochody w 100 proc. elektryczne (Renault ZOE i Nissan LEAF), jak również na przyszłe samochody elektryczne obu marek;
– projekt realizowany w Wielkiej Brytanii poszerzyć o Francję jeszcze w 2020 roku, a w przyszłości o Holandię, Portugalię i inne rynki;
– realizować wspólne działania marketingowe i edukacyjne w celu promowania oferty i zalet samochodów w 100 proc. elektrycznych, zwłaszcza poprzez jazdy próbne dla kierowców Ubera.
– Porozumienie z Uberem świadczy o naszym potencjale pozyskiwania nowych klientów i wspierania klientów biznesowych w przechodzeniu na nowe rodzaje napędu. Dziś możemy wykorzystać naszą konkurencyjną przewagę – atrakcyjną ofertę samochodów elektrycznych, która przyczynia się do rozwoju samochodów elektrycznych na wielką skalę. Do tego należy dodać ścisłą współpracę z lokalnymi władzami, którym od wielu lat proponujemy rozwiązania w odpowiedzi na coraz większe wyzwania, którym muszą stawić czoła miasta w zakresie transportu, dekarbonizacji i jakości powietrza. W ramach współpracy łączymy siły, by przyspieszyć ten proces – powiedział Gilles Normand, wiceprezes Grupy Renault ds. samochodów elektrycznych i usług związanych z mobilnością.
– Dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu z Nissanem LEAF wiemy, że ludzie lubią prowadzić samochody elektryczne. Przejście na samochody elektryczne może być dla kierowców źródłem oszczędności i jednocześnie pomóc w ambitnych planach zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w dużych miastach. Współpraca z Uberem w Wielkiej Brytanii zwiększyła popularność i akceptację samochodów elektrycznych. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój tej inicjatywy w Europie – dodał Jordi Vila, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe.