Samochody elektryczne Renault i Nissan przejechały około 841 milionów kilometrów w trybie “zero emisji”, co oznacza, że przemierzyły kulę ziemską dookoła ponad 20 000 razy. Zaoszczędzono dzięki temu 53 miliony litrów paliwa i nie wyemitowano 124 milionów kilogramów CO2.
– Rozpoczęła się era masowego samochodu z zerową emisją. Popyt na takie auta powinien stale rosnąć wraz z rozwojem infrastruktury stacji ładowania, my natomiast potwierdzamy nasze długoterminowe zaangażowanie na rzecz technologii Zero Emisji – ogłosił Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan.
Zobacz także:
ECO
Alians Renault-Nissan sprzedał więcej samochodów z zerową emisją niż wszyscy inni liczący się producenci samochodów łącznie.
Pierwszym sprzedanym przez Alians samochodem elektrycznym był Nissan LEAF, zakupiony w grudniu 2010 roku przez Oliviera Chalouhiego, inżyniera z Doliny Krzemowej w Kalifornii. Natomiast stutysięczny model został wydany Allison Howard, studentce studiów magisterskich na Uniwersytecie Kennesaw pod Atlantą w amerykańskim stanie Georgia, która swoim nowym Nissanem LEAF dojeżdża na zajęcia.
Ponad 71 000 kierowców zakupiło Nissana LEAF, który jest najczęściej kupowanym samochodem elektrycznym na świecie. Model stanowi ponad połowę światowej sprzedaży w pełni elektrycznych samochodów. Nissan LEAF został wybrany Światowym Samochodem Roku 2011, Europejskim Samochodem Roku 2011 i Samochodem Roku sezonu 2011–2012 w Japonii.
Głównymi rynkami Nissana LEAF są Stany Zjednoczone z 30 000 sprzedanymi egzemplarzami, Japonia (28 000) oraz Europa (12 000). W Stanach Zjednoczonych LEAF figuruje pośród 10 najczęściej sprzedawanych samochodów w San Francisco, w Seattle i w Honolulu. Również w Norwegii plasuje się wśród 10 najchętniej kupowanych samochodów. W Norwegii samochody elektryczne zwolnione są z podatku VAT i opłat na autostradzie, a także mogą jeździć pasami dla autobusów oraz parkować za darmo.
Renault – europejski lider
Od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2011 roku pierwszego modelu elektrycznego Kangoo Z.E. Renault sprzedał około 30 000 samochodów elektrycznych. Kangoo Z.E. został wybrany Międzynarodowym Samochodem Dostawczym Roku 2012.
Renault, z 61-procentowym udziałem w rynku, włączając w to Twizy, jest obecnie numerem jeden na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Najważniejszymi rynkami samochodów elektrycznych Renault są Francja, Niemcy i Włochy. Oprócz Kangoo Z.E. Renault oferuje również sedana Fluence Z.E., Twizy, dwumiejscowy pojazd miejski oraz kompaktowy samochód ZOE – wprowadzony na wybrane rynki na początku roku. W Polsce model ten pojawi się w przyszłym roku.
Twizy, sprzedany w 11 000 egzemplarzy od wejścia na rynek na początku 2012 roku, jest obecnie najbardziej popularnym modelem Renault. Renault ZOE ma zasięg 210 km (NEDC). We Francji dostępny jest w cenie od 13 700 euro bez kosztu akumulatora, uwzględniając przyznawaną przez rząd zniżkę 7000 euro. Wprowadzony wiosną na wybrane rynki europejskie model ZOE sprzedał się już w 5000 egzemplarzy.
Przyszłość z zerową emisją
Jako światowy lider rynku samochodów elektrycznych, Alians nie ustaje w staraniach na rzecz przyszłości technologii Zero Emisji, oferując samochody, które można doładowywać za pomocą w pełni odnawialnych źródeł.
Aby samochód elektryczny szybciej przyjął się na świecie, Alians Renault-Nissan współpracuje z władzami publicznymi, przedsiębiorstwami energetycznymi i wszystkimi stronami zainteresowanymi na rzecz uruchomienia sieci stacji ładowania, pozwalającej kierowcom na doładowanie akumulatora do poziomu 80 proc. pojemności w mniej niż 30 minut.