Innowacyjność stanowi kluczowy element tożsamości marki Renault. Ostatnio zaprezentowane modele oraz te, które trafią na rynek w przyszłym roku, są przykładem innowacyjnych tradycji marki.
Oferują one nowości techniczne służące poprawie warunków jazdy (przestronność, komfort, dobre samopoczucie), właściwości jezdne samochodu (trzymanie się drogi, komfort jazdy) i bezpieczeństwo.
Zobacz także:
TECHNIKA
Największe wyzwanie polegało na opracowaniu wysokiej klasy, prostych w obsłudze rozwiązań, po przystępnej dla klienta cenie. Renault prowadzi badania, mające na celu zmianę aranżacji wnętrza, multimediów, systemów wspomagania prowadzenia, przestronności wnętrza, komfortu akustycznego, ergonomii, zdrowia, dobrego samopoczucia. Rozwijający się świat urządzeń cyfrowych stwarza wiele możliwości ich zastosowania w motoryzacji.
TECHNOLOGIE PRZEKAZU INFORMACJI W KABINIE
Nie odwracać uwagi kierowcy od sytuacji na drodze na dłużej niż 1,5 do 2 sekund: to jedna ze złotych reguł specjalistów Renault od interfejsów człowiek- maszyna. Temu wymogowi podporządkowane jest rozmieszczenie wszystkich wyświetlaczy i elementów sterowania, a zastosowane technologie muszą zapewniać maksymalną intuicyjność i łatwość obsługi.
Zgodnie z tym podejściem firma Renault opracowała dwie nowe technologie:
• kolorowy, przezierny system wyświetlania o dużej rozdzielczości;
• duży, centralny ekran dotykowy wykonany w technologii pojemnościowej.
Wyświetlacz przezierny umożliwia wyświetlanie informacji dotyczących pojazdu w polu widzenia na przedniej szybie, aby uniknąć zbytniego odwracania uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Służy do tego mały kolorowy ekran o dużej rozdzielczości (298 pikseli na cal).
Centralny dotykowy ekran o przekątnej 8,7 cala jest intuicyjny w obsłudze, a technologia pojemnościowa pozwala na poprawę ergonomii ekranów i zmniejszenie stopnia obciążenia zmysłów informacjami. Ekran może pracować w temperaturach od -35 do +85°C (od -40 do +95°C na postoju) i zapewnia optymalną czytelność niezależnie od warunków jazdy (jasność i kontrast).
INTELIGENTNY UKŁAD JEZDNY
System ten składa się z 2 części:
• Zmiennego, sterowanego układu amortyzacji, filtrującego nierówności nawierzchni dla zapewnienia optymalnego komfortu jazdy i działającego w dwóch trybach: komfort lub sport. Dzięki temu system może przede wszystkim zapewniać bądź kompensowanie nierówności drogi dla maksymalnego komfortu pasażerów, bądź też stabilność nadwozia przy sportowym stylu jazdy.
• Układu jezdnego 4Control nowej generacji: układ 4Control koordynuje kąty skrętu przednich i tylnych kół i nadaje zawieszeniu wyjątkową zwrotność, znacznie przekraczającą zwrotność małych aut miejskich.
Dzięki tym dwóm układom kierowca może dostosować parametry wpływające na prowadzenie zmieniając niektóre z nich, takie jak charakterystyka pracy pedału gazu czy stopień wspomagania kierownicy. Zwiększa to doznania z jazdy bez szkody dla bezpieczeństwa i zachowania pojazdu na drodze.
ZAAWANSOWANE SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA (ADAS)
Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) wspomagają kierowcę poprzez dostarczanie mu w czasie rzeczywistym informacji o otoczeniu jego pojazdu. Pod względem technicznym system składa się z 2 kamer, 12 czujników ultradźwiękowych i 1 radaru. Elementy te służą zbieraniu informacji, które są następnie kojarzone ze sobą i przetwarzane w czasie rzeczywistym przez moduły elektroniczne. Po przetworzeniu, informacje są przesyłane do siłowników, takich jak elektryczne wspomaganie kierownicy, do modułu silnika czy tez do układu ESC (Electronic Stability Control).
Kierowca zyskuje dzięki temu wspomaganie podczas wykonywania manewrów lub prowadzenia pojazdu: Easy Park Assist (automatyczne parkowanie), ACC (automatyczna regulacja prędkości), distance warning (ostrzeganie o przekroczeniu bezpiecznej odległości między pojazdami), over speed prevention with trafic sign recongnition (ostrzeganie o nadmiernej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych). Wszystkie wyżej wymienione nowości technologiczne znajdą zastosowanie w 2015 roku w kolejnym wcieleniu modelu Espace.