Od debiutu rynkowego w 2013 roku Renault Captur sprzedał się w 1,2 miliona egzemplarzy. Debiut nowego modelu wpisuje się w plan strategiczny Grupy – Drive the Future (2017-22).
Nowoczesna sylwetka samochodu przykuwa uwagę charakterystycznymi dla SUV-a atletycznymi i dynamicznymi kształtami.
Zobacz także:
Wnętrze oferuje wiele możliwości aranżacji i teraz jest jeszcze bardziej przestronne. Przeszło prawdziwą rewolucję, która wyniosła je na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy.
Nowy Captur jest sprzedawany na wszystkich kontynentach i będzie także produkowany w Chinach, strategicznym rynku dla Grupy Renault. Na wszystkich rynkach zbytu, również w Korei Południowej, będzie sprzedawany pod marką Renault.
Nowe auto spełnia trzy kluczowe kryteria mobilności jutra, zgodnie z planem strategicznym:
– napęd elektryczny: Grupa będzie oferowała w gamie 12 takich modeli z napędem elektrycznym; Captur będzie pierwszym modelem marki wyposażonym w hybrydowy układ E-TECH Plug-in, skonstruowany na bazie technologii opracowanej przez producenta i Alians;
– łączność na pokładzie samochodu: wszystkie modele sprzedawane na kluczowych dla marki rynkach będą połączone z internetem; Captur, wyposażony jest w nowy system multimedialny z łącznością online i ekosystem Easy Connect;
– jazda autonomiczna: Grupa wprowadzi na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie umożliwiające jazdę autonomiczną; Captur będzie jednym z pierwszych i razem z nowym Clio pozwoli upowszechnić w modelach z segmentu B systemy wspomagania prowadzenia.
Strategia Grupy zakłada opracowywanie wspólnych technologii i stosowanie nowych platform, takich jak CMF-B, na której został zbudowany Captur. Nowa koncepcja instalacji elektrycznej i elektronicznej umożliwia dodawanie najnowszych technologii, tak aby wyjść naprzeciw zmieniającym się wymaganiom rynku.
SILNIKI
Captur stanie się w 2020 roku pierwszym przystępnym cenowo modelem w segmencie, oferowanym w wersji z doładowywanym napędem hybrydowym. Napęd E-Tech Plug-in został opracowany w ramach Aliansu Renault- Nissan. Nowe auto wyposażone jest w specjalnie zmodyfikowany silnik benzynowy 1,6 l nowej generacji, wyposażony w filtr cząstek stałych.
W skład zespołu oprócz silnika wchodzą także dwa silniki elektryczne, zautomatyzowana skrzynia typu MMT ze sprzęgłem kłowym i akumulator trakcyjny 9,8 kWh. Dzięki układowi hamulcowemu bezpośrednio przejętemu ze świata pojazdów elektrycznych i wykorzystaniu rozwiązań stosowanych w F1, konstrukcja silnika pozwala odzyskiwać i powtórnie wykorzystywać maksymalną ilość energii do szybkiego doładowywania akumulatora trakcyjnego poza fazami podłączenia do terminali ładowania.
Będzie możliwość pokonywania w trybie elektrycznym dystansów o zasięgu 45 kilometrów z prędkością do 135 km/h (zgodnie z protokołem WLTP). Ruszanie w trybie elektrycznym ogranicza wyraźnie zużycie paliwa.
Nowy Captur wyposażony może być w 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 TCe, będący najnowszym owocem współpracy w ramach Aliansu. Dzięki mocy 100 KM i 160 Nm momentu obrotowego, w połączeniu z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów ma wystarczające osiągi, aby zapewnić dynamiczna jazdę w mieście przy niskim zużyciu paliwa.
Silnik 1.3 TCe FAP w wersji o mocy 130 KM i 240 Nm momentu obrotowego będzie dostępny z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną, dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią i łopatkami zmiany biegów pod kierownicą.
Wersja silnika 1.3 TCe FAP o mocy 155 KM i 270 Nm momentu obrotowego i skrzynią automatyczną dwusprzęgłową, 7-stopniową jest przeznaczona dla tych, którzy chcieliby maksymalnie wykorzystać możliwości nowego auta. Zmiany pozwoliły zoptymalizować zużycie paliwa i emisję CO2.
Silniki wysokoprężne najnowszej generacji Blue dCi 95 i 115 są teraz bardziej oszczędne. Pierwszy z nich (240 Nm) montowany jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, drugi (260 Nm) z manualną, 6-stopniową slub automatyczną, 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią i łopatkami zmiany biegów pod kierownicą.
SYSTEMY WSPOMAGANIA
Nowy model oferuje liczne systemy wspomagające.
Asystent jazdy na autostradzie i w korkach jest połączeniem aktywnego regulatora prędkości (z funkcją Stop& Go) i asystenta utrzymania samochodu na pasie ruchu. Jest aktywny w zakresie od 0 do 160 km/h.
Aktywny regulator prędkości (ACC) będzie dostępny w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EDC. System, wyposażony w w funkcję Stop& Go działa w zakresie od 0 do 170 km/h i umożliwia utrzymywanie bezpiecznej odległości od samochodu, który jedzie z przodu.
Regulator-ogranicznik prędkości jest montowany w standardzie we wszystkich wersjach Captura. Wszystkie przyciski sterowania są umieszczone w jednym miejscu, w lewej części kierownicy.
System adaptacyjnych świateł drogowych, współpracujący z kamerą czołową, automatycznie przełącza długie światła na światła mijania.
Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych zwiększa do maksimum bezpieczeństwo.
System monitorowania martwego pola jest bardziej skuteczny niż dotychczas.
System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcja rozpoznawania znaków drogowych jest montowany we wszystkich wersjach.
System kontroli pasa ruchu i utrzymania na pasie działa przy prędkościach powyżej 60 km/h i ma zastosowanie na trasach pozamiejskich.
Cztery oddzielne kamery, wchodzące w skład systemu 360 st. zapewniają panoramiczny widok znad samochodu ukazujący na jednym obrazie wszystkie przeszkody znajdujące się wokół pojazdu.
Czujnik wyjazdu z miejsca parkingowego to system wspomagania prowadzenia, który sygnalizuje kierowcy zbliżające się pojazdy przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca postojowego. Dwanaście czujników ultradźwiękowych naprowadza kierowcę podczas wykonywania manewrów parkowania, informując go o obecności przeszkód i innych obiektów.
Kamera cofania stanowi uzupełnienie do kamery 360°.
Easy Park Assist (wspomaganie parkowania równoległego, skośnego i prostopadłego) ułatwia wykonywanie wszelkich manewrów przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsc postojowych.
Renault Easy Link to multimedialna platforma, dostępna w 3 wersjach: z 7-calowym ekranem, z 7-calowym ekranem i wbudowaną nawigacją oraz z 9,3-calowym ekranem i wbudowaną nawigacją.
Multi- Sense umożliwia personalizację w ustawieniach w zakresie mapowania silnika, układu kierowniczego, oświetlenia ambientowego i konfiguracji ekranu cyfrowego zastępującego zespół zegarów i wskaźników.
Wymiary nowego Captura: długość – 4 228 mm, szerokość – 1 797 mm, wysokość – 1 566 mm, rozstaw osi: 2 639 mm, pojemność bagażnika: 536 l. Stosowane wysokości opon: od 16 do 18 cali.