W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie stworzenia nowego Twingo. W projekcie chodziło o powrót do pierwotnego, oryginalnego ducha tego modelu. Dwadzieścia lat po debiucie pojawiła się całkowicie odmienna trzecia generacja.
Zobacz także:
NISSAN: NOWY PULSAR – GAMA I CENY W POLSCE
Nowe Twingo jest w prostej linii spadkobiercą poprzednich generacji Twingo i R5. Auto posiada innowacyjną konstrukcję z silnikiem umieszczonym z tyłu, dzięki której zyskało szereg zalet, które w przypadku miejskiego samochodu mają istotne znaczenie min. średnicę zawracania wynoszącą zaledwie 8,59 m czy też podwyższoną pozycję za kierownicą, zapewniającą kierowcy dobrą widoczność do przodu. Zaletą jest również nadwozie krótsze o 10 cm w porównaniu do poprzedniej generacji oraz dłuższe o 22 cm wnętrze.
Nowe Twingo oferuje do wyboru dwa 3-cylindrowe silniki benzynowe (wolnossący lub z turbodoładowaniem). Dzięki silnikowi Energy TCe 90 nowe Twingo swobodnie czuje się również poza miastem i nie obawia się dalekich tras.
Dzięki 5-drzwiowemu nadwoziu i licznym możliwościom aranżacji wnętrza, jakie zapewnia całkowicie płaska podłoga, nowe Twingo może pomieścić 4 dorosłe osoby.
Podwójnie mobilne: Nowe Twingo jest miejskim autem z ofertą dwóch systemów multimedialnych. Zapewnia dostęp do mobilnych usług za pośrednictwem smartfona dzięki aplikacji R & GO z nieodpłatnym systemem nawigacji, bądź też za pośrednictwem R-Link Evolution, wbudowanego tabletu najnowszej generacji z dostępem do bogatego katalogu aplikacji dedykowanych do użytku w samochodzie.
Nowe Twingo, opracowane w ramach współpracy z Daimlerem, zostało starannie zaprojektowane, ze szczególnym naciskiem na jakość postrzeganą i bezpieczeństwo. W zakładzie w słoweńskiej miejscowości Novo Mesto, w której jest produkowane nowe Twingo, dokonano znacznych nakładów inwestycyjnych w celu spełnienia wysokich wymagań jakościowych Renault i Daimlera.