Nowe Renault Espace jako pierwsze zostało wyposażone w Multi- Sense, zaawansowany technologicznie system, zaprojektowany specjalnie dla zwiększenia przyjemności podróżowania kierowcy i pasażerów.
Wraz z wprowadzeniem systemu francuski producent stał się pierwszym twórcą kompletnych gam pojazdów, oferującym system koordynujący w całości i w intuicyjny sposób działanie tak dużej liczby układów pokładowych.
Zobacz także:
Zastosowane zaawansowane rozwiązania technologiczne sprawiają, że samochody z systemem Multi- Sense (nowy Espace, Talisman i Megane) charakteryzują się ogromnymi możliwościami personalizacji trybów jazdy i parametrów wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wpływa on bowiem na działanie systemu 4Control (4 koła skrętne), elektronicznie sterowanych amortyzatorów, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów EDC, a także na wygląd i ustawienia instrumentów pokładowych, brzmienie silnika i oświetlenie ambientowe wnętrza.
W zależności od swoich potrzeb kierowca może wybrać poprzez odpowiedni tryb bardziej sportową, komfortową lub ekonomiczną jazdę. Każdy tryb przekłada się na koordynaty: pracy silnika, algorytmu zmiany biegów w skrzyni EDC, siły potrzebnej do obracania kierownicy, parametrów systemu 4Control, ustawień elektronicznie sterowanych amortyzatorów.
Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza, obejmująca kolor oświetlenia wnętrza (zielony, niebieski, beżowy, czerwony, fioletowy), styl i rodzaj wyświetlanych informacji oraz koloru podświetlenia instrumentów pokładowych, brzmienie silnika, funkcję masażu w fotelu kierowcy, aktywowaną w trybie komfort, parametry pracy klimatyzacji w trybie eko.
Sterowanie trybami oraz poszczególnymi ustawieniami odbywa się za pośrednictwem ekranu R-Link 2. Stanowi on prawdziwe centrum kontroli autem, z ekranem dostępnym w dwóch formatach – poziomym o przekątnej 7 cali i pionowym o przekątnej 8,7 cala. Umożliwia on kierowcy zarządzanie samochodem, a dzięki technologii Multi- Sense personalizację stylu jazdy. System zapewni kierowcy i pasażerom stabilność, komfort i bezstresową jazdę.
Łącząc system 4Control (4 koła skrętne) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze – układu kierowniczego i zawieszenia. Auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne.
System 4Control jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie confort (60 km/h w trybie neutralnym i 70 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia (dla modeli Espace i Talisman). Powyżej tej prędkości progowej, koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi.
Potrzeba też mniejszych ruchów kierownicą i mniej siły do wykonywania takich manewrów, jak wjazd na rondo, skręt na skrzyżowaniu czy zawracanie. Jeden pełny obrót kierownicy wystarczy do skrętu w poprzeczną ulicę na skrzyżowaniu. Przykładowo: wyposażony w system nowy Espace zawraca na 11,1 metrach: to niewiele więcej niż w przypadku Clio (10,8 m).