W salonach sprzedaży Renault w Polsce ruszyły w poniedziałek zamówienia na model Talisman Grandtour. Duże kombi można zakupić w cenie od 96 900 złotych ( wersja Life z silnikiem Energy dCi 110).
Samochód wyposażony jest w te same innowacyjne technologie co wersja sedan. Przyjemność prowadzenia zapewnia połączenie systemu 4 kół skrętnych 4CONTROL z systemem Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów), sterowane za pomocą umożliwiającego personalizację systemu Multi.
Zobacz także:
VOLVO: NOWE V90 OFICJALNIE POKAZANE – KOMBI Z POWER PULSE
Nowy Talisman Grandtour znajdzie się w polskich salonach sprzedaży w czerwcu. Zgodnie z zapowiedzią, cena wersji Grandtour będzie wyższa tylko o 4 000 zł w stosunku do wersji sedan.
Wymiary są niemal identyczne jak w sedanie (4,86 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości oraz rozstaw osi 2,81 m). Talisman kombi posiada również te same dynamiczne proporcje, smukłą sylwetkę i wysoki dolny pas nadwozia.
Relingi dachowe z polerowanego aluminium podkreślają linię dachu przedłużoną dodatkowo długim spojlerem. Kształt tylnych słupków i chromowane obramowanie bocznych szyb wzmacniają wrażenie wysmukłości i finezji linii. Kąt pochylenia tylnej szyby daje efekt dynamiki, a jednocześnie pozwala zwiększyć pojemność bagażnika.
Prostszy załadunek bagaży
Dostęp do bagażnika jest wyjątkowo łatwy dzięki progowi umieszczonemu na wysokości 571 mm i dużej szerokości otworu bagażnika, wynoszącej 1 074 mm. Podobnie jak w sedanie klapa może być wyposażona w siłowniki zapewniające bezdotykowe otwieranie bagażnika.
Tylna kanapa jest dzielona w układzie 1/3- 2/3, a system Easy Break umożliwia łatwe jej złożenie od strony bagażnika dzięki dwóm dźwigniom. System elektrycznego i bezdotykowego otwierania klapy można aktywować przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem. Niewymagający użycia rąk system bardzo ułatwia załadunek.
Bagażnik ma pojemność 572 l (wg normy VDA). Jego długość wynosi 1 116 mm. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy długość załadunku 2 010 mm, co przekłada się na pojemność bliską 1 700 l.
Obszerne wnętrze i komfortowe fotele
W gamie znajdują się cztery poziomy wyposażenia, w tym luksusowa wersja Initiale Paris.
Pod względem przestronności i komfortu wnętrza, wersja Grandtour posiada o 30 mm większą odległość od siedzenia do dachu na tylnych miejscach od sedana, wynoszącą 886 mm (902 mm z przodu). Szerokość nad przednimi podłokietnikami wynosi 1 512 mm, promień na wysokości kolan z tyłu – 262 mm, a schowki we wnętrzu o pojemności – ponad 25 litrów.
Komfortowe i obszerne przednie fotele oferują komfort klasy biznes:
• regulacja do 10 parametrów, w tym 8 regulowanych elektrycznie oraz możliwość dostosowania długości siedziska w zakresie 60 mm (wyłącznie w wersji Initiale Paris);
• możliwość regulacji elektrycznej 4 parametrów podparcia lędźwiowego (wysokość/ głębokość);
• funkcja masażu (2 programy/ 5 sekwencji) w przypadku siedzeń regulowanych elektrycznie;
• zagłówki typu Relaks (wyłącznie w wersji Initiale Paris);
• podgrzewane siedzenia;
• pamięć ustawienia z możliwością skonfigurowania i zapamiętania do 6 indywidualnych profili.
Fotele wyposażone są we wbudowaną funkcję wentylacji z regulacją elektryczną, zwiększającą komfort podróżowania podczas dużych upałów oraz nową półsztywną obudowę oparcia, wykonaną w technologii Cover Carving, zapewniającą więcej miejsca na wysokości kolan na tylnych siedzeniach.
Nowe Renault jest również dostępne w wersji Initiale Paris o unikalnej estetyce (cena od 148 400 zł), która oferuje unikalny kolor nadwozia Fioletowy Améthyste, a także specjalną tapicerkę ze skóry licowej Nappa i lepszą izolację akustyczną we wnętrzu dzięki zastosowaniu bocznych szyb klejonych.
Technologie zwiększające przyjemność jazdy
Podstawowym elementem systemu Multi- Sense są 4 koła skrętne 4CONTROL i układ Electronic Damper Control (elektrycznie regulowana siła tłumienia amortyzatorów). Technologia umożliwia spersonalizowanie doznań z jazdy dzięki 4 zaprogramowanym fabrycznie trybom jazdy: komfort, sport, neutral, eko oraz trybowi indywidualnemu perso.
Dzięki systemowi Multi- Sense, sterowanemu zarówno poprzez system multimedialny R-LINK 2, jak i przyciskiem skrótu na konsoli centralnej, kombi zmienia charakter, pozwalając wybrać styl, w jakim chcesz prowadzić swój samochód – od najbardziej komfortowego po najbardziej sportowy. Do wybranego trybu jazdy dostosowują się również tonacja oświetlenia wnętrza (niebieska, czerwona, zielona, fioletowa lub w kolorze sepii), a także styl i rodzaj informacji wyświetlanych na desce rozdzielczej oraz dźwięk pracy silnika.
System R-LINK 2 dostępny jest w wersji z dotykowym ekranem 7 cali (umieszczonym poziomo) lub ekranem 8,7 cali (umieszczonym pionowo). Poza klasycznymi funkcjami, takimi jak nawigacja, system audio i klimatyzacja, pozwala na obsługę systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo.
Talisman Grandtour może być wyposażony w system nagłośnienia BOSE Surround, specjalnie dostosowany do specyfiki wnętrza tego modelu, obejmujący dwanaście wysokiej klasy głośników, w tym subwoofer.
Systemy wspomagania i bezpieczeństwo
Samochód z pełną ofertą systemów wspomagających prowadzenie i bezpieczeństwo
• aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania;
• system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola;
• adaptacyjne światła drogowe, automatyczny hamulec postojowy, kamera cofania, system wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz system wspomagania parkowania Easy Park Assist.
Przezierny wyświetlacz Head-Up podaje najważniejsze informacje, zapewniając kierowcy bezpieczną jazdę: prędkość chwilową, informacje z systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie.
Silniki
Oferta obejmuje dwa silniki benzynowe (Energy TCe 150 i Energy TCe 200 wyposażone w 7-przełożeniową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC) oraz trzy silniki wysokoprężne (Energy dCi 110 w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną, Energy dCi 130 w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną lub z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC i Energy dCi 160 z systemem twin turbo, dostępny wyłącznie z 6-przełożeniową EDC).
CENY